Toon posts:

P5LD2 wordt 50C is dat normaal

Pagina: 1
Acties:
  • 361 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hall mensen ik heb net een pc geklocht losse onderdelen en in elkaar gezet

een pentium d 935 3.2 ghz
1.2 gb geheugen
p5ld2 moederbord met bios update 1804

als ik de computer start is de processor 47-50C is dit wel normaal hij heeft de standaard koeler
en als ik windows vista start is de processor 40C en het moederbord 45-50C in asus probe II is dit wel normaal of is er wat mis met mijn systeem ik wil heel graag wat tips informatie hebben hoe ik dit kan oplossen

;) alvast bedankt

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Voel eens aan je heatsink, wordt die heel erg warm?

offtopic:
Verder komen dit soort topics vrij vaak voor, heb je in de search al gekeken naar wat tips uit voorgaande topics?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
die van mijn moederbord is we een beetje heet maar je kan hem wel aanraken en die van de cpu is lauw maar waarom dan die hoge temperaturen :S

ja en ik heb al gezocht met de search en met google maar vind niks

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2007 21:45 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 21:45:
die van mijn moederbord is we een beetje heet maar je kan hem wel aanraken en die van de cpu is lauw maar waarom dan die hoge temperaturen :S

ja en ik heb al gezocht met de search en met google maar vind niks
[search=processor te warm]
Daar staan toch wel de standaard suggesties bij.

Dat je CPU heatsink niet zo heel warm is terwijl je CPU dat wel is (ookal is 40 graden C echt niet extreem) kan erop duiden dat de verbinding tussen CPU en heatsink niet helemaal perfect is. Dus je kan proberen om je koeler eraf te halen en een nieuwe laag koelpasta aan te brengen.

Verwijderd

Topicstarter
maar dat van het moederbord 50C dat is toch niet normaal
en de cpu was niet 40C maar 47-50C

maar alvastbednkt

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zoals in die topics staat waarnaar ik linkte, is je airflow in de kast wel goed? Dat kan helpen om de temperatuur van je mobo omlaag te halen.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb gewoon een standaard kast zonder extra koelers

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dus er zit helemaal geen fan in je kast behalve de fan op je CPU en in je voeding?
Dat is namelijk bepaald niet normaal. Zoek op het net wat info over goede koeling in je kast, airflow e.d. Staat ook ergens in een FAQ hier (casemodding FAQ oid?) Deze dus: Frequently Asked Questions TCA

[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 13-05-2007 22:29 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hier gaat Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen dus over en dit forum heeft ook een FAQ. Doe er je voordeel mee :)

Verkijk je je overigens niet teveel op de temperaturen. Alles zit nog prima binnen de marges. Zodra je PC instabiel begint te worden dan weet je waar je naar moet kijken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.