Toon posts:

Behuizing

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik wil voor mijn nieuwe pc die ik volgende week ga bestellen een goede behuizing hebben. Dit gat erin:

Processor: Intel s775 e6600 core2 duo
Mobo:Asus P5N32-E SLI
Graka: Asus pci-e 768mb geforce 8800gtx
Mem: OCZ NVIDIA SLI-Ready pc8500
HD: Seagate barracuda 320gb sata-2
Koeler: Zalman CNPS9700 LED
Voeding: Thermaltake Toughpower 850W
Extra: Asus Physx card

Dus er moet een goede airflow inzitten en het moet allemaal goed gekoeld worden.
Budget is Max 130,- Euro. Ik had de Thermaltake Armor in gedachten of de Antec P180 maar misschien dat iemand andere (betere) ideeen heeft......?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou zeggen, koop de kast die jij mooi vind.
Gezien het toch allemaal ATX formaat is zal je hardware toch wel passen, enige waar je rekening mee moet houden is een evt ver uitstekende vidkaart.

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
antec ninehundred?

Verwijderd

Topicstarter
Ja die had ik ook even in gedachten maar op de een of andere manier vind ik dat tie eruit ziet als een mindere kopie van de Armor (imo) Ik wil er later ook nog een extra 8800gtx bijzetten (als mijn buget het weer toelaat) dus de koeling is echt belangrijk, maar het oog wil ook een beetje he :-)

• Rev!
  • Niet online
Misschien een Antec P182 dan? Verder kunnen wij ook niet ruiken wat je wel/niet mooi vind :+

Houd je van strak(Antec P182) of van show? (ninehundred)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ik heb net ff gekeken, die P182 ziet er wel erg mooi uit maar hoe is de koeling in dat ding? Ik hou van strak design met een beetje show.... :P

• Rev!
  • Niet online
Ga je overclocken dan? Aders voldoet die kast genoeg... (met oc'en ook wel denk ik)

Verwijderd

Topicstarter
Yep ik ga de boel overklokken...(vergat ik erbij te zetten sorry)

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:18
wat denk je van de Enermax Blue viper?

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=TQXX30

Fantastische kast :)

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Stacker 830 missschien? Is iets duurder maar wel dual 8800GTX certified door Nvidia (weet je wel heel zeker dat ie erin psat :P )

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/articles/stacker_830_van_informatique_550.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Dutch_Razor op 13-05-2007 21:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja die is cool maar de goedkoopste stacker is 180,- op Pricewatch en dat is 50 Euro bovenmijn budget.

@grannymark Die is idd ook erg intressant....

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2007 22:31 ]

Verwijderd

Je hebt ook nog een Stacker 810 (ongeveer hetzelfde als de STC-T01)
en die heb je al voor rond de 130 euro. http://pics.computerbase.de/1/3/6/1/8/1_m.jpg

Zelf heb ik een Stacker 832, echt een super kast! heb er een XFX 8800GTX in hangen en past echt makkelijk.

Verder heb je in een Stacker genoeg ruimte voor fans, dacht dat er zonder hakken en zagen ongeveer 9 12mm fans inpassen.. ook voor waterkoeling is er genoeg plaats.
De kast is helemaal van aluminium dus goede kwaliteit.

succes met kiezen ;)

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:23

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Ik ben ook erg positief over de stacker 832. Ik heb 'm zelf (nog) niet, maar al wel meerdere malen IRL gezien. Mijn positieve punten:

+ Zee aan ruimte
+ Goede afwerking
+ met goed geplaatste fans een mooie airflow te realiseren

En natuurlijk heb ik ook een paar negatieve puntjes:

- Prijs
- Stof, alhoewel het al voldoende is om 1x per 2 weken de zijroosters te stofzuigen.

Als je echt niet over je budget heen kan, kijk dan eens naar de thermaltake Soprano, een erg mooie kast:

http://www.thermaltake.co...soprano/soprano_index.asp

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm dit word er niet makkelijker op....:-)

• Sylph-DS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-12-2025
Als ik naar je hardware kijk en hoor dat je gaat OC'en dan denk ik dat de Antec P182 wel een goede keuze, is. Ik weet niet of je veel om stilte geeft, maar daar is de P182 iig behoorlijk goed in, het leuke is echter dat de fans die erin zitten op drie standen kunnen, en dat je de boel dus ook juist als een gek kan laten blazen als dat nodig is. Wat bij overclocken een behoorlijke verademing is, is dat je de harde schijven (4 ervan, er kunnen ook nog een stel bovenin) en de voeding in een aparte 'tunnel' kwijt kan, deze hebben dan geen last van de warmte van de rest van het systeem. Verder is het gewoon goede kwaliteit, en ziet het er goed uit (vinik iig).. Ik kan hem aanraden.

Ik ben zelf niet zo'n fan van de stacker series, maar dit eigenlijk vooral omdat de meeste mensen die er een hebben, hem absoluut niet nodig hebben. De Stacker is fantastisch als je een hoop harde waren kwijt moet, maar in de meeste gevallen is het nogal geldverspilling.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:18
Ik had het al over de enermax Blue viper... En ik kan die echt van harte aanraden... Ik heb deze kast nu sinds een paar maanden en ben er erg tevreden mee...

Het moederboard sinds ondersteboven (gewoon ATX verder hoor), waardoor de CPU cooler direct naast de 120mm outtake fan zit. Bovendien zit er ook nog soort buis bij, die je over de cooler kan leggen, waardoor er 1 directe luchtstroom langs je CPU gaat en de warme lucht direct uitblaast. Je kast word dus minder snel warm. Vooral voor overclocken vind ik dit erg handig. Zo draai ik een c2d E6600 @ 3,00 ghz (alle speedstep mikmak uit) @ stock voltage, en stressed gaat deze niet boven de 45 graden.

Ook als je veel hardeschijven hebt is deze kast erg handig... In totaal kun je er als het moet 8 in kwijt. Verder vind ik het ook heel fijn dat deze kast je goede mogelijkheden bied om de kabels weg te werken.. Ik heb nu 1 soort kabelbos lopen waarmee ik alles gewoon goed kan aansluiten, maar niet de airflow beinvloed. Ook ziet de kast er naar mijn mening best wel goed uit. 2 x 120mm blauwe LED fans, geeft een mooi effect. Ik kan je deze kast van harte aanraden, niets meer dan lof voor deze kast!.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm na veel reviews te hebben gelezen denk ik toch dat het de P182 word. Hij is stijlvol en koelt goed. Sylph-DS, weet jij iets van de lengte van de voedingkabel? Ik las dat tie vrij lang moest zijn?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Dit soort zaken moet je toch echt voor jezelf uitzoeken.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.