Chello een volwaardig internet provider??

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na het lezen van PCm van mei 2007 zag ik in de Nationale Providertest dat Chello redelijk goed uit de test kwam. Ik heb nu Wanadoo/Orange en als ik iets sneller wil van Orange dan (volgense de test) ga ik niet echt vooruit.

Ik zag ook dat Chello een hoge upload heeft. Dit is handig want ik ben van plan om een backuppc neer te zetten bij mij ouders en deze syncen met mijn fileserver. Een 2mbit upload helpt daar zeker mee.

MAAAARRRRR

ik ken de problemen van ongeveer 6 jaar geleden met Chello. Dit was een vreselijk provider en iedereen had er problemen mee etc. (overigs was dit ook met casema (mij reden om naar ADSL over te stappen)maar die kwam ook goed uit de test)

Dus nu ik de PCM heb gelezen wil ik misschien naar CHello. Dit geeft ook een besparing want dat KPN gebruik ik totaal niet. Maar in mijn achterhoofd natuurlijk de problem van 6 jaar geleden.

Wat zijn jullie ervaringen met Chello?
IS het nog steeds die vreselijke internetservice of hebben zij zich verbeter en werkt alles goed bij Chello?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Tja ik heb ook al 7 jaar chello en nog nooit ergens last van gehad.
Vrijwel geen downtime, bij problemen was het snel opgelost, en download vaak met 2mb/s
(chello extreme abbo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 19:09
Hier diverse personen die er veel klachten bij gehad hebben en sommige hadden. Een van de meest irritante punten is dat de administratie daar niet klopt. Ik woon zelf in een gebied waar Chello niet kan leveren en ze presteren het om netzoals UPC een rekening te sturen. Naja kan gebeure (wel slordig) maar als je dit bepraat hebt via de telefoon en je krijgt een maand later doodeluk weer eenzelfde rekening dan klopt er toch iets niet?

De snelheid van die 2Mb upload valt vind ik persoonlijk best wel tegen. Iemand die ongeveer 500m van de centrale zit behaalt slechts 80 a 95KB/s En die helemooie hoge downloadsnelheid hij haalt nooit hoger dan 1200KB/s Zou richting de 2000 moeten zijn.. Direct op het modem maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net nog wat site gezien en het ziet er goed uit. Alleen ik zit nog een half jaar aan dat stomme orange contract wat een jaar verlengd is (stil). Baal ik wel een beetje van. Iemand een goede manier om hier onder uit te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n 5 jaar Chello nu, in het begin, af en toe problemen wegens het "updaten" van de kabels naar fiber en andere zaken, nu totaal verholpen en haal de snelheid bijna altijd (als ik de max niet haal, zit ik toch boven de 95% ;)) Het kotm zelden voor dat ik eronder zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Ook 5 jaar Chello hier (sinds het beschikbaar is op dit kut eiland). Nooit problemen, in het begin wat meer downtime, nu zo ééns in de 3 maanden even downtime. Verder nergens en nooit last van / mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat ik wel chello wil. Alleen nu nog dat orange en hoe ik er van af kan komen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBDscience
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2022
Al 8 jaar UPC, en de laatste 5-6 jaar praktisch geen problemen met de verbinding. Altijd de snelste pings bij FPS-online play. Tevreden!

Down, ruim 2500 kb/s en up rond de 245

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

We hebben hier ook 8 jaar chello en nog nooit echte problemen gehad. Soms een beetje inzakkingen etc, maar goed. Dat hoort erbij :)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ongeveer een jaar op een chello lijn gezeten (2005) en heel veel problemen gehad met de lijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:02
Ligt eraan mischien ook een beetje aan waar je zit, hier in almere wat internet betreft geen problemen de laatste jaren, echter de kabeltv is doffe ellende

[ Voor 9% gewijzigd door tsunami69 op 14-05-2007 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kan dus gewoon zeggen dat het de problemen heeft die elke internetboer heeft. Heb weinigs goeds gehoord over Orange en hun lijntjes...daar zit in nu mee wil ik snlleer dan moet ik dat nemen (ja of een half jaar wachten eerst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 10:14
Vanaf het begin chello, in totaal misshien 2-3 dagen offline geweest, MAAR
- relatief duur
- mailservers zijn bagger
- technische administratie is een zooitje (bv: mijn wachtwoord is in de loop der tijd veranderd door hen, zonder mijn weten, en sindsdien kan ik sommige functies niet meer gebruiken, en UPC kan dit niet oplossen. Resultaat bij melden van het probleem resulteerd in weken helemaal geen mail etc., nu laat ik het zo)
- p2p en usenet verkeer wordt geknepen zodra chello bij speedtest niet meer bovenaan de lijst staat, en vaak wordt dan door de helpdesk beweert dat het niet aan chello ligt terwijl ze eerder toegaven aan traffic-shaping te doen

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nooit problemen gehad met chello alleen in het begin 6 jaar terug.
nu nooit meer en de upload en download speed zijn iets hoger bij mij
chello classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rapsac schreef op maandag 14 mei 2007 @ 08:20:
Vanaf het begin chello, in totaal misshien 2-3 dagen offline geweest, MAAR
- relatief duur
- mailservers zijn bagger
- technische administratie is een zooitje (bv: mijn wachtwoord is in de loop der tijd veranderd door hen, zonder mijn weten, en sindsdien kan ik sommige functies niet meer gebruiken, en UPC kan dit niet oplossen. Resultaat bij melden van het probleem resulteerd in weken helemaal geen mail etc., nu laat ik het zo)
- p2p en usenet verkeer wordt geknepen zodra chello bij speedtest niet meer bovenaan de lijst staat, en vaak wordt dan door de helpdesk beweert dat het niet aan chello ligt terwijl ze eerder toegaven aan traffic-shaping te doen
Duur nou valt wel mee betaal nu nog hetzelfde en lager snelheden.
mailserver..mail met gmail en nooit eigenlijk met die van providers
Technische support.....euh gebruik Linux en de doorsnee helpdesk weet niet eens wat dat is
en P2P en usenet knijpen.....mmm tja...wie zegt dat de rest dat ook niet doet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring met UPC in het algemeen is dat het regelmatig genoeg werkt, maar het ook goed mis kan gaan. Iets te vaak in mijn ervaring.

Ik had op twee verschillende adressen een TV abonnement en een TV met Chello abonnement. Die chello lijn ging spontaan dood en na een paar keer helpdesk "storing hoor, morgen opgelost" "blaas eens op de stekker" zou er een monteur komen. Die kwam dus niet. Nog twee nieuwe afspraken gemaakt, waarop ook geen monteur kwam.

Vervolgens een aangetekende brief gestuurd en daarin duidelijk gemaakt dat er geen abonnement meer is als het niet binnen 3 weken werkt. Toen kwamen er ineens volop excuses, stond ik op kosten van UPC in de wachtrij voor de monteur en kon de monteur ineens wel zoals afgesproken opdagen. Met alvast een nieuwe modem, want deze dingen gingen zeer regelmatig stuk.

Daarnaast zou er ook nog een welkomstcadeau volgen, een MP3 speler. Ook dit werd ineens zonder problemen opgestuurd na een aangetekende brief. Daarvoor geen enkele reactie.

Enige tijd hierna alles van UPC opgezegd. Een tijdje later op het andere adres nog verschillende spookfacturen gehad die uiteraard ook alleen per aangetekende brief opgelost konden worden. Voor mij niet zo'n probleem omdat ik het kon houden bij "ik heb geen abonnement, sluit maar af, je krijgt geen cent" maar als je wel andere diensten afneemt sluiten ze die vrolijk af als je de niet-bestaande dienst niet betaalt.

Kortom, reken na het tekenen van je contract niet op veel communicatie als je dit niet doet per aangetekende brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Cave_Boy schreef op zondag 13 mei 2007 @ 21:06:
Hier diverse personen die er veel klachten bij gehad hebben en sommige hadden. Een van de meest irritante punten is dat de administratie daar niet klopt. Ik woon zelf in een gebied waar Chello niet kan leveren en ze presteren het om netzoals UPC een rekening te sturen. Naja kan gebeure (wel slordig) maar als je dit bepraat hebt via de telefoon en je krijgt een maand later doodeluk weer eenzelfde rekening dan klopt er toch iets niet?
Meer algemene tip: bij administratieve geschillen *altijd* schriftelijk communiceren en kopieen van alle correspondentie bewaren. Een mondelinge overeenkomst is weliswaar net zo bindend, maar zie maar eens te bewijzen wat exact gezegd is...
De snelheid van die 2Mb upload valt vind ik persoonlijk best wel tegen. Iemand die ongeveer 500m van de centrale zit behaalt slechts 80 a 95KB/s
Bron :?

Kabelinternet heeft z'n nadelen, maar grootste voordeel is juist dat afstand tot de centrale er geen steek toedoet. Iemand die ernaast woont heeft dezelfde snelheid als iemand die kilometers verderop woont.
En die helemooie hoge downloadsnelheid hij haalt nooit hoger dan 1200KB/s Zou richting de 2000 moeten zijn.. Direct op het modem maakt niet uit.
Overbelaste netwerken komen voor, maar wat je daar juist ziet is dat het 's avonds ranzig is en 's ochtends rustig dus snel. Op basis van zo weinig info kun je niet zeggen wat hier aan de hand is, maar als het *continu* 1200kB/s was, dan ligt het waarschijnlijk aan een local bottleneck...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zeg niet dat het bij Chello allemaal heilig is, maar ik denk dat heel veel problemen ook bij de gebruiker gezocht kunnen worden...

Ik heb een heel aantal mensen geholpen die problemen hadden met hun internet. Zodra je aan het kijken komt, dan zie je in de meterkast een zelf in elkaar geborduurd verdeeliets om de kabel te verdelen, uiteraard met de nodige rollen plakband en toestanden en na wat verdelen en aftakken en vele meters van de goedkoopste coaxkabel vind je ergens een kabelmodem op een vochtige plek. Aan de andere kant van de modem gaat een UTP kabel richting de computer, maar die kabel moest nog ergens door de muur heen en om nu zo'n groot gat te boren voor de stekker, das ook niet wat, dus hop de tang erin en later met kroonsteentjes aan elkaar maken. Uiteraard wel direct daarna bellen met Chello om te vertellen dat het niet werkt.

Daarnaast, als iedereen roept dat het slecht is en dat ze niet deugen, dan roep jij dat toch ook? Waarom zou je het buitenbeentje zijn en iets anders zeggen dan een ander. Go with the flow...

Zelf heb ik al jaren internet, eigenlijk al zo lang sinds het beschikbaar was in ons dorp. Van ADSL was bij ons in het boerendorp nog niet eens sprake. Chello liep altijd goed, op wat downtime her en der na... Deels lag die bij Chello, maar men presteerde het ook om een compleet verdeelkastje uit de grond te rijden met de auto. Zeker sinds de nieuwere platforms waarop de huidige modems werken, is het allemaal stabiel en betrouwbaar geworden. Van administratieve wanprestaties heb ik nog nooit wat gemerkt, maar er zal hier en daar best wel wat fout gegaan zijn bij Chello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 10:14
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 08:45:
[...]

Duur nou valt wel mee betaal nu nog hetzelfde en lager snelheden.
mailserver..mail met gmail en nooit eigenlijk met die van providers
Technische support.....euh gebruik Linux en de doorsnee helpdesk weet niet eens wat dat is
en P2P en usenet knijpen.....mmm tja...wie zegt dat de rest dat ook niet doet :-)
Duur is natuurlijk relatief, er zijn (veel) goedkopere maar ook duurdere.
Mailserver: je krijgt een aantal mailboxen, en het is best wel handig als die het doen.
Technische support: Tja, je zal toch moeten bellen als chello uit eigen beweging vind dat '.',',' opeens niet meer mogen in passwords terwijl ze die eerder zelf gegenereerd hebben, en dan blijkt dat ze dat met geen mogelijkheid meer kunnen herstellen (2x accountgewist inclusief alle mailboxen/mail, 1 dag helemaal geen internet, weken geen mail, dagen achter elkaar de helpdesk bellen en telkens hetzelfde verhaal 'ik reset je account wel even' en nu nog steeds geen password voor accountmanagment)
Tot zover een 'volwaardige internetprovider'
Knijpen: ik ken geen andere provider die bewust het p2p en usenetverkeer knijpt, en ik ken ze allemaal (werk bij een usenetprovider)

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:45
offtopic: volgens mij shapen ze allemaal in een bepaalde mate usenet.

ontopic: kabelbedrijven waaronder chello valt zijn te groot om fatsoenlijke service te leveren als er iets niet klopt, maar als het eenmaal goed werkt werkt het vaak ook goed.

Verwijderd

Heb nu een jaar het twijfelachtige genoegen gehad van een Chello extreme abonnement. Verbinding was goed, als die er was. Door de administratieve zooi bij UPC heeft het echter 1,5 maand geduurd voor ik aangesloten was (en dat lukte alleen omdat ik via-via uiteindelijk iemand intern bij UPC te pakken kreeg) en maar facturen sturen voor een aansluiting die ik niet kon gebruiken. Daarna was het heel moeilijk voor UPC om de juiste bedragen in rekening te brengen. En de aansluiting blokkeren kunnen ze wel goed, ook al mail en bel je je helemaal suf. Het uiteindelijke resultaat was dat ik 6 van de 12 maanden geen aansluiting heb gehad. Helpdesk was ook niet optimaal. 'Modem resetten' staat volgens mij als antwoord bij alle vragen in hun tool, en als goede tweede 'het ligt waarschijnlijk aan uw (door hen zelf aanbevolen) router', voor echte antwoorden kan je beter op het www terecht.

Blij dat ik weg ben. Conclusie verbinding is goed, service is bagger.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:12

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 20:58:
Ik zag ook dat Chello een hoge upload heeft. Dit is handig want ik ben van plan om een backuppc neer te zetten bij mij ouders en deze syncen met mijn fileserver.
Sympathiek van je, je ouders op kosten jagen met 300+ euro extra kosten voor elektriciteit.

Je kunt ook een externe hdd kopen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:18
SeatRider schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 14:40:
[...]

Sympathiek van je, je ouders op kosten jagen met 300+ euro extra kosten voor elektriciteit.

Je kunt ook een externe hdd kopen.
ooit van de voordelen van een off-site backup gehoord? wat een vriendelijk toontje trouwens :S

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:12

SeatRider

Hips don't lie

iceheart schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 14:44:
[...]

ooit van de voordelen van een off-site backup gehoord? wat een vriendelijk toontje trouwens :S
Ja dat heet sarcasme, diverse columnisten en cabaretiers zijn daar groot mee geworden :)

Een offsite backup is super, maar ik zou dan gewoon die externe hdd offsite bewaren. Ik zou morele bezwaren hebben mijn onwetende ouders op kosten te jagen door een extra server voor mij te hosten.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Gdsur5all
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 11:56
iceheart schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 14:44:
[...]

Je kunt natuurlijk ook voor €4,95 per maand bij KPN BackupOline gebruiken.

Verwijderd

backup pc? Syncen?

Dan zal je wel iets van rdns tool moeten installeren, anders kun je nooit je pc vinden.

Ten tweede, als het meer richting server achtige kant gaat, dan wordt dit niet toegelaten.
Ook geven ze geen vaste ip adressen, en of een Reverse DNS uit.

Dat is beter geregeld bij de gemiddelde dsl-boer.

2 Mbit upload? Kijk eens op b.v. Concepts.nl

Op sommige plaatsen in nederland, ook Rotterdam, 60 euro per maand, 50 MBIT up en down.

Denk niet, dat er 1 is, die dit kan realiseren. Ow, ik zie net dat het nog iets goedkoper is geworden.

Misschien een beter idee ?

let us know.....

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Chello is een afgeschraapd ding.
Overal proberen de ze de hoofdoorzaken van hoge downloads te knijpen, usenet, p2p (alle soorten), youtube etc etc.

Veel mensen denken dat het gewoon aan het programma of de site ligt.

Ik wil nog wel van chello af, maar wil eigenlijk ook niet een jaar abbo aanhouden.
En eigenlijk mijn jaren gebruikte mail-adres behouden.
Waar ik geen idee van heb of dat mogelijk is.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:07
SeatRider schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 14:40:
Een server gebruikt echt niet continu 500W hoor... €75 lijkt me een betere schatting (gem. 100W)
Een offsite backup is super, maar ik zou dan gewoon die externe hdd offsite bewaren. Ik zou morele bezwaren hebben mijn onwetende ouders op kosten te jagen door een extra server voor mij te hosten.
Wie zegt dat zijn ouders er niets van weten, dat ze die paar euro per maand uberhaubt merken op hun energie rekening of het hun zoon/dochter niet gunnen?
En wat heeft dit te maken met de vraag of chello een goede provider is?!

"morele bezwaren ... onwetende ouders ... op kosten jagen" ik ben erg benieuwd wat voor termen je bezigt als het écht ergens over gaat.

Maar on-topic> ik begrijp nog niet helemaal waarom je perse chello wil? ADSL is VEEL goedkoper voor 30 euro (da's incl kpn!) heb je een 20mbit ADSL abo, bij chello betaal je 60.
Pagina: 1