snel BIOS

Pagina: 1
Acties:

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:14
Tijdens het mobo uitzoeken voor een nieuw te bouwen C2D systeem realiseerde ik me wat ik het grootste minpunt vindt van mijn huidige Asus A8n-SLI. (de rest werkt perfect)

Het opstarten (BIOS deel) duurt lang!
Zeker met dat snel opstarten van Windows Vista wil ik dat eigenlijk vermijden met mijn nieuwe systeem.

Wie heeft tips over welke mainboards/biossen snel opstarten en in hoeverre daar eigenlijk verschil tussen zit?

[ Voor 20% gewijzigd door Ahrnuld op 13-05-2007 20:00 ]

Niets...

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:34
Eitje. Schakel poorten uit die niet gebruikt worden (te beginnen bij sata en pata). Gewoon aangeven dat er niks op aangesloten zit dan slaat ie ze over bij de POST...

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 11:33
sommige biossen lopen ook je hele usb bus af te zoeken naar apparaten. vast ook wel ergens uit te zetten.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Cubefanatic schreef op zondag 13 mei 2007 @ 20:07:
Eitje. Schakel poorten uit die niet gebruikt worden (te beginnen bij sata en pata). Gewoon aangeven dat er niks op aangesloten zit dan slaat ie ze over bij de POST...
Dat is soms niet genoeg hoor. Ik heb ook een moederbord gehad (MSI K8T Neo, zit nu in mn tweede PC) waarbij ik van alles heb geprobeerd, maar het doorlopen van de POST bleef erg lang duren (oa. de S-ATA-controller, Realtek LAN en nog wat dingen). Heb nu een nForce5 mobo en dat gaat een stuk sneller (MSI K9N neo-f, socket AM2).
Idd wel een goed idee van de topicstarter om hier rekening mee te houden. Kan nl. erg irritant zijn.