Toon posts:

Netwerkkaart Gigabyte?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, Ik zit met een probleem waar ik niet zelf uitkom. Het volgende is het geval.

Ik heb op de computer van mijn ouders opnieuw geinstalleerd met windows XP professional. Na dit gedaan te hebben wil ik via internet de boel upgraden, maar helaas --> geen internet. Nu heb ik een aantal dingen geprobeerd en naar alle waarschijnlijkheid wordt mijn netwerkkaart niet herkent. Nu ben ik niet in het bezit van een cd-rom met de drivers en wil ik die downloaden, waar het echte probleem begint. Ik weet niet welke driver ik moet hebben en hoop dat iemand me kan helpen. (tevens doet het geluid ook niet).

Het gaat om een computer van Packard Bell, pentium 4 en er zit een moederbord in welke luisterd naar de naam:

FC Gigabyte
GA 81945PM-RH

Ik heb op internet gezocht naar drivers hiervoor, maar kan niets vinden. De computer is zo'n 1.5 jaar oud dus misschien ligt het daaraan??

Wie o wie kan me helpen..........Alvast bedank voor de moeite

Gr. Leon

Verwijderd

hallo

heb je al op de site van packard bell gezocht achter de drivers .

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als je het via Google, de Packerd Bell -en de Gigabyte website niet vindt kan je altijd zoeken naar een klein chipje, meestal in de buurt van de PCI sloten, waar de naam van de codec opstaat. Vaak zal dit CMedia of Realtek zijn.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.analogstereo.com/images/r2r/ac97.jpg

Ook de netwerkkaart zal een klein chipje in die buurt zijn.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://images.planet-rcs.de/article/g/ga-7vrxp/ga9.jpg

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-05 07:38
Je kunt ook Unknown device identifier gebruiken. Dit is makkelijk te vinden met google. Je geeft aan dat het om een Packard Bell gaat. Misschien is het dan een idee om op de website van Packard Bell te kijken? Achterop je pc zit waarschijnlijk een sticker met een type nummer en/of een serienummer. Dit kun je intikken op de website en zo kom je bij de juiste drivers uit...

Verwijderd

mik er een cheap ass reltek kaartje in, ga google :) op je type merk
dan je de boel installen als alles weer draait. cheap ass netwerk kaart er weer uit :)
jij blij ouders blij

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:55
Ik geloof dat het een Marvell is, weet het niet zeker. Als je een Marvell chip op je mobo vindt dan moet je waarschijnlijk deze driver hebben.

Kun je het niet vinden, download even SIW, zet het op die PC via flop of USB stick en kijk even wat het is.

[ Voor 24% gewijzigd door The Realone op 13-05-2007 18:44 ]

Verwijderd

Je zou eventueel ook everest home edition kunnen gebruiken, hier staat bij welke hardware er in de pc zit. En daardoor kun je downloaden, ook op de packard bell site kun je ze vinden, dan zoek je je model naam even op.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie snelle en goede reacties. Ik was blijkbaar toch verkeerd bezig aangezien ik de drivers op de site van gigabyte aan het zoeken was. Ben op jullie advies naar de PB site gegaan en heb daar de benodigde drivers gedownload. Bedankt!!!!

Gr. Leon

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:55
Puur uit interesse, wat voor chip was het nou?
Pagina: 1