Toon posts:

Apache mod_rewrite

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iets waar ik mee zit, ik heb al redelijke tijd een domeinnaam geregistreerd, maar nu heb ik ergens anders m'n site gehost ( als subdomein ) maar nu wil ik dat mijn domein verwijst naar m'n subdomein naam.

Nu heb ik de mogelijkheden om die via DNS te doen ( als dat al mogelijk is ? ), of via htaccess, en aangezien het me via DNS niet lukte heb ik het maar via htaccess geprobeert.

Het werkt nu ook wel, alleen nu verandert mijn domeinnaam naar het subdomein.

code:
1
2
3
4
rewriteEngine on
rewriteCond %{HTTP_HOST} ^domein.nl$ [OR]
rewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.domein.nl$
rewriteRule ^(.*)$ http://sub.domein.nl [R=301,L]

Zo heb ik het nu gedaan, maar ik wil gewoon dat domein.nl/test.php verwijst naar sub.domein.nl/test.php en dat mensen nog wel domein.nl/test.php in de adresbalk zien staan.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben met mijn verhaal O-)

Verwijderd

Dat kan dus niet met mod_rewrite. Zodra je de hostname of iets dergelijks wilt veranderen, moet je rewriten naar een absolute URL, en dat levert een externe redirect op.

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, dat is wel balen, m'n webhoster vertelde me dat ik dat wel op die manier kon doen. Zelf zou ik niet weten hoe ik het dan moet doen ? Ik heb namelijk al een paar dagen op google beetje rond zitten zoeken, maar aangezien je met veel woorden zoekt is dat niet echt handig.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 18:34:
Ik heb iets waar ik mee zit, ik heb al redelijke tijd een domeinnaam geregistreerd, maar nu heb ik ergens anders m'n site gehost ( als subdomein ) maar nu wil ik dat mijn domein verwijst naar m'n subdomein naam.
[..]
Zo heb ik het nu gedaan, maar ik wil gewoon dat domein.nl/test.php verwijst naar sub.domein.nl/test.php en dat mensen nog wel domein.nl/test.php in de adresbalk zien staan.
Bedoel je wat je in het onderste deel schrijft, of bedoel je dat mensen domein.nl/test in de adresbalk moeten zien, terwijl ze doorverwezen zijn naar subdomein.anderdomein.nl? Wat je daar schrijft is op te lossen door domein.nl en sub.domein.nl aliassen in dezelfde virtualhost te maken; er is geen enkele reden om dan een rewrite te gaan doen. Maar als je het tweede bedoelt: dat kan alleen via DNS.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dat als mensen naar domein.nl gaan ze op subdomein.blaat.nl uitkomen. Maar dan wil ik wel dat er dan domein.nl in de adresbalk staat, en dat mensen ook domein.nl/test.php in kunnen typen dan naar subdomein.blaat.nl/test.php gaan alleen dan wel domein.nl/test.php zien.

Hoe zou ik dat dan moeten doen ? Of met welke zoekwoorden kom ik een heel eind ? ;)

Verwijderd

Daarvoor moet er gewoon een A record verwijzen naar het ip adres van subdomein.blaat.nl, of een CNAME record naar subdomein.blaat.nl. Behalve dat, moet ook de server waarop subdomein.blaat.nl draait zo zijn geconfigureerd, dat hij requests voor domein.nl accepteert en naar de juiste virtual host doorverwijst. Dat kan het best door een ServerAlias directive in de Apache virtual host configuratie. Zoals ik al zei is mod_rewrite geen optie.
Pagina: 1