Toon posts:

Live messenger ontvangt geen berichten meer

Pagina: 1
Acties:
  • 423 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok...probleemanalyse.

Ik heb 2 email accounts die ik ook voor Live Messenger gebruik. Een hotmail account en een Gmail account. Tot gisteren werkten deze accounts beiden prima.

Sinds gister middag heb ik echter het probleem dat ik als iemand anders een gesprek met me wil beginnen op mijn gmail account deze berichten niet aankomen. Ik kan wel een gesprek met iemand anders beginnen en als ik dit doe krijg ik de reacties van deze persoon ook wel terug. Maar als iemand echt een gesprek met mij wil beginnen werkt het niet. De berichten komen gewoon nooit aan.

Het probleem treedt op op iedere willekeurige computer waar ik op inlog. Ook maakt het niet uit of ik via trillian of via msn zelf ingelogd ben. Vanaf diezelfde computers werkt het prima als ik met mijn hotmail account inlog.

Omdat de hotmail account wel werkt en omdat ik het probleem ook vanaf andere computers heb ga ik er van uit dat mijn firewall configuratie het probleem niet is. Ook kan het niet aan de client liggen omdat het bij zowel msn als trillian en vanaf iedere computer gebeurt. Oftewel ik vermoed dat het probleem aan de kant van microsoft ligt. En dat het blijkbaar account-specifiek is.

Wel heb ik gisteren plus-minus 40 mensen aan die gmail account toegevoegd. Ik heb geen idee of dit een relatie met het probleem heeft, maar ik zeg het maar even.

Ik heb me inmiddels rot gezocht op GoT en Google. Ook heb ik Messenger Support gemaild, maar die kwamen er doodleuk mee dat ik mijn contact cache maar even moest verwijderen omdat deze corrupt zou zjn. Wat gewoon niet waar is aangezien het ook met trillian en ook op andere pc's zo is.

Heeft iemand enig idee waar dit kan liggen en hoe het gefixt kan worden?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ah, ik heb exact hetzelfde probleem...ben benieuwd wat de oplossing is.

edit: overigens is het bij mij gewoon met een hotmail account.

[ Voor 31% gewijzigd door kamstra op 13-05-2007 17:28 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Topicstarter
Hoe lang heb je dit probleem al?

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 17:30:
Hoe lang heb je dit probleem al?
ook sinds gisteren idd..

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Probeer eens met meebo.com. Heb je dan nog steeds de problemen?

Overigs je kunt gewoon het beste alleen dat live acount gebruiken, microsoft heeft nogal wat problemen met het koppelen van een live id aan een andere email adres, zoals gmail dus.

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• digitrasher
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ook ik heb iemand in me contacten staan met een gmail account, met dezelfde problemen (sinds gisteren). Als ik een gesprek probeer te starten krijg ik een melding dat mijn bericht niet is aangekomen. Als de andere persoon een gesprek start kan ik wel gewoon antwoord sturen.

Ik gebruik zelf een niet msn/hotmail adres, en heb geen problemen.

[ Voor 11% gewijzigd door digitrasher op 13-05-2007 17:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
ibmos2warp schreef op zondag 13 mei 2007 @ 17:39:
Probeer eens met meebo.com. Heb je dan nog steeds de problemen?

Overigs je kunt gewoon het beste alleen dat live acount gebruiken, microsoft heeft nogal wat problemen met het koppelen van een live id aan een andere email adres, zoals gmail dus.
Met meebo.com precies hetzelfde probleem.

En tot gister werkte het al ruim een jaar perfect via gmail. Dus ik heb echt het idee dat er daar aan de server-kant iets mis is. Plus Kamstra heeft hetzelfde probleem met een hotmail account.

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 17:45:
[...]
Dus ik heb echt het idee dat er daar aan de server-kant iets mis is.
Oke, je hebt een conclusie (die klopt volgens mij). En nu? Wat wil je nu? Het is volgens mij dus ook server-side, daar kan jij niks aan doen, dus ook niks fixen :).

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Verwijderd

Topicstarter
ibmos2warp schreef op zondag 13 mei 2007 @ 17:51:
[...]

Oke, je hebt een conclusie (die klopt volgens mij). En nu? Wat wil je nu? Het is volgens mij dus ook server-side, daar kan jij niks aan doen, dus ook niks fixen :).
Klopt. Maar ik had eigenlijk stiekem de hoop dat het misschien toch makkelijker te verhelpen zou zijn. Iemand die net even wat zou weten wat ik niet wist. Maar goed, nu zit er geloof ik weinig anders op dan wachten op microsoft. Plus de bevestiging dat andere mensen er ook last van hebben is toch prettig. Geeft wat meer zekerheid dat die conclusie inderdaad klopt.

Edit: Ik zou het ook nog steeds graag weten wanneer dit bij anderen weer verholpen is en eventueel hoe.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2007 19:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op magische en onverklaarbare wijze werkt het hier sinds een kwartiertje weer!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 17:54:
[...]

Klopt. Maar ik had eigenlijk stiekem de hoop dat het misschien toch makkelijker te verhelpen zou zijn. Iemand die net even wat zou weten wat ik niet wist. Maar goed, nu zit er geloof ik weinig anders op dan wachten op microsoft. Plus de bevestiging dat andere mensen er ook last van hebben is toch prettig. Geeft wat meer zekerheid dat die conclusie inderdaad klopt.

Edit: Ik zou het ook nog steeds graag weten wanneer dit bij anderen weer verholpen is en eventueel hoe.
Zelfde verhaal bij mij geloof ik, heb t nog niet uitvoerig kunnen testen en ben nu op mijn werk, maar feit is dat er gisteren zomaar iemand kon beginnen met praten tegen me :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hier ook problemen. Verder hoor ik van véél meer mensen dat ze er ook last van hebben. Het zal dus wel (weer) aan MSN zelf liggen. Het werkt nu inmiddels weer prima.
Pagina: 1