Toon posts:

laptop scherm, nat geworden

Pagina: 1
Acties:
  • 2.697 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vrijdag is mijn laptop natgeworden, ik fietste sochtends en het begon enorm had te regenen! daarna bleek ook nog mijn fles (met zo'n tutje) open geschoten te zijn :/. Ik had voor dit soort gevallen mijn laptop daarom ook de achterkant van me tas zitten, voorin zit met drinken. Hij is wel waterdicht maar er lekte toch iets naar de onderkant van me laptop. Je zou het dus moeten zien als:
| -------------------- |
| | | |
| | Laptop | |
| | _________ | |
| ___________ |

Waarbij de _____ de kant is van de laptop waar hij openklapt..... die onderkant zeg maar zat dus met ongeveer 2 cm water, gewoon druppels toen ik hem eruit haalde. Er leek verder niks aan de hand. Ik liet hem drogen en vervolgens heb ik hem na 2 dagen weer aangezet. (vandaag)

Het scherm had rechts boven, zie afbeelding. wat water zitten.... Ik heb rond gekeken hierop en ben begonnen met het fohnen ervan, het heeft nog niet zoveel opgeleverd.

Afbeeldingslocatie: http://img112.imageshack.us/img112/3567/spa0005pn7.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img112.imageshack.us/img112/5203/spa0006kv3.th.jpg

Heeft iemand ideeën over hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Nog wat over de staat van het scherm:
Het lijkt alsof het water er tussen zit, dus niet erop, je kan met je muis er gewoon "onder" schuiven.

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:09
Ai, oppassen met die fohn ook. Ik weet niet wat voor fohn jij gebruikt maar die van ons wordt vrij warm en ik weet niet hoe leuk dat is voor je scherm.
Verder zou ik het gewoon wat tijd geven. Zet de laptop op een warme plaats en dan zou het water na een paar dagen wel eruit moeten zijn. Je hebt dan nog wel kans dat er wat vuil (nu opgelost in het water) achterblijft. Ik weet niet hoe je laptopscherm in elkaar zit maar zoals je het nu beschrijft denk ik niet dat het vuil dan nog te verwijderen is.... Hopen dus dat het schoon regenwater was! :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat een sneller reactie zeg! :)

nou dat drinken wat ik bij we had... lijkt me niet bepaald goed voor de laptop ;(
de fohn kan ik instellen in warmte, ik laat het scherm nu gewoon steeds een beetje warm worden en dan weer ff wachten en zo verder..... misschien iemand die me daar beter over kan adviseren?

Zou het anders beter zijn, om hem onder een warme lamp te zetten?
of is de fohn beter, omdat hij ook lucht tussen het scherm blaast, waar het water dus nu waarschijnlijk zit.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:24
Ik heb hetzelfde gehad, maar dan met een videocamera met display. Gewoon laten drogen, en het water was uiteindelijk weg. Duurde wel een week of zo. Ik heb geen fohn oid gebruikt.

• aymeric
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-01 14:17
ik heb dit ook bij mijn laptop, maar dan met een oplos schoonmaakmiddel dus bijna water. maar het is zegmaar wel veel minder geworden maar het is nogsteeds te zien. maar wel veel minder dus.
mischien gaat het wel helemaal weg met alleen water maar hier is het nog wel te zien.

ik ben benieuwd of het wel weg gaat en zo ja hoe, voor als het nog een keer gebeurt waar ik bij ben.

Verwijderd

Topicstarter
naja wat je nog zou kunnen doen, is natuurlijk het beeldscherm open maken, dan het gedeelte waar het water zit pakken (hem dus uit elkaar halen) en dan dit in gedistalleerd water een paar keer doen, vervolgens het goed afdrogen, tijd laten liggen en dan weer allemaal terug stoppen. Maarja.. de garantie....

Uit de reacties van hierboven lijkt het alsof ik de fohn maar beter niet kan gebruiken, want dat het beter is om hem gewoon te laten staan?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2007 17:51 ]

Verwijderd

Kan je het water verplaatsen door lichte druk? If so zou je het scherm met de "natste" kant naar onder neer kunnen zetten en het water eruit wrijven, a la luchtbubbeltje onder screen protector naar de kant vegen. Voorzichtig wel.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik kan het niet weg drukken, jammer genoeg.

Verwijderd

Misschien een stofzuiger, er tussen uit zien te zuigen? Het is er ook zo ingelopen.Plastic slangetje in de zuigbuis zodat je goed een fix kan doen op de plek, zal je behuizing wel open moeten.Ik roep maar wat, wat ik zelf zou proberen.

Verwijderd

Topicstarter
*UPDATE*

Er is niet echt iets veranderd met gister, in iedergeval niet wat ik kan zien.
Iemand nog een idee misschien?

Het idee van de stofzuiger doe ik liever niet, omdat ik hem dan open zou moeten maken, waarbij alle garantie vervalt.

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:09
Zoals ik al aangaf: geef het even de tijd. Zet het ding op een warme plaats (warm als in: 30 á 40 graden ofzo) en laat hem daar lekker even een paar dagen drogen. Dan weet je in ieder geval zeker dat het water eruit is.

Ik neem hierbij aan dat er in ieder geval _ergens_ een opening zit waaruit het water kan verdampen omdat het er ook in is gekomen. Als er geen opening is zit je na een paar dagen met een laptop vol condens....

Verwijderd

ai dat is geen water wat je daar nog ziet.

dat is opgedroogd water ( zelfde effect als een vuil raam als je dan licht erop doet zie je van die soort vlekken )

Jou laptop heeft waarschijnlijk een crystalbright ( truebrite ) scherm zoals de nieuwste laptops ook hebben.

met een doekje poetsen ( binnenkant dan los je het zo op ) maar inderdaad die garantie is dan een probleem....

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:08:

Het idee van de stofzuiger doe ik liever niet, omdat ik hem dan open zou moeten maken, waarbij alle garantie vervalt.
Denk je dat je nu nog wel garantie hebt dan? ;)

That's the way the cookie crumbles.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:15:
ai dat is geen water wat je daar nog ziet.

dat is opgedroogd water ( zelfde effect als een vuil raam als je dan licht erop doet zie je van die soort vlekken )

Jou laptop heeft waarschijnlijk een crystalbright ( truebrite ) scherm zoals de nieuwste laptops ook hebben.

met een doekje poetsen ( binnenkant dan los je het zo op ) maar inderdaad die garantie is dan een probleem....
Het klopt inderdaad dat ik zo'n scherm hebt wat erg... "glimmend" is, kan soms vervelend zijn als je tegenlicht hebt ;). Maar mag ik je vragen hoe je dit weet? het zou nog namelijks best weleens kunnen kloppen, want ik zie (bijna) geen verandering en het lijkt inderdaad alsof het is opgedroogt, ik zal vanmiddag proberen met een digitale camara een goede foto te maken, dus niet met de mobiel ;)

Nu is het de vraag, hoe maak je een laptop scherm open? er zitten namelijk geen schroefjes, alleen een lijn... misschien gewoon uit elkaar "trekken"? Is er ook een manier om die veiligheids palmpjes te ontwijken bij het openmaken van zo iets of...?
Hier alvast wat foto's van het scherm:
Afbeeldingslocatie: http://notebook.cz/clanky/recenze-notebook/2006/hp-pavilion-dv-6100/08.jpg
Afbeeldingslocatie: http://notebook.cz/clanky/recenze-notebook/2006/hp-pavilion-dv-6100/07.jpg
Afbeeldingslocatie: http://notebook.cz/clanky/recenze-notebook/2006/hp-pavilion-dv-6100/06.jpg
Afbeeldingslocatie: http://notebook.cz/clanky/recenze-notebook/2006/hp-pavilion-dv-6100/05.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 08:34 ]

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-01 20:30
Snel droogmaken ! :>

• Peeetr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05-2022
Dat was dus ook al mijn eerste idee toen ik je plaatjes zag, zijn gewoon opgedroogde waterspetters. Enige manier om die schoon te maken is het openmaken van je laptop

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn bericht nog even aangepast, met de vraag, Hoe ik hem open kan maken?
Als jullie eventueel foto's ergens van bepaalde dingen willen op de laptop om het te kunnen laten zien, vraag het gerust.

• Peeetr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05-2022
Dan moeten we natuurlijk wel het model van je laptop weten. Dus merk + model

Edit: Al gezien HP Pavilion DV6100

[ Voor 20% gewijzigd door Peeetr op 15-05-2007 08:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
HP pavilion DV6000 serie
Het preciese nr is: dv6132eu

*EDIT*

Ik kwam vandaag thuis en was de laptop helemaal vergeten, ik opende hem om te kijken of er iets was veranderd. Tot mijn grote verbazing, waren alle "grote" vlekken, naar kleinere punten veranderd. Het lijkt dus echt weg te gaan! :*)

Alleen als ik uit een bepaalde hoek kijk (van boven) zie je een soort zwarte donkere vlakte die in de hoek zit, het schijnt gewoon door en je ziet het alleen van boven af. Dit zat er al vanaf het begin en het is niet kleiner geworden volgens mij. Misschien toch openmaken? of zal dit verder geen nadelen hebben.

Want als die water punten oplossen, dan heb k helemaal geen last van dat zwarte vlak, omdat je dat alleen ziet vanaf boven, als je dus bijna niks kunt zien op het beeldscherm ;)

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 18:44 ]

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-01 09:32

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik heb ook water over m'n laptop gemorst, gelukkig is er vrijwel niets tussen m'n toetsen gaan zitten of in m'n laptop gaan zitten maar heb nu wel een grote witte vlek rechts onder in m'n scherm (ziet er hetzelfde uit als jouw vlekjes op de foto's alleen dan één grote vlakte).

Gelukkig is de vlek bij mij nu ook aan het weggaan, maar ik twijfel of heel de vlek op zal drogen, als ik voorzicht duw met m'n vinger op de opgedroogde stukken zie ik dat het onderliggende water wel verplaatst.

Mijn vraag is dus: is het helemaal weggegaan bij jou? Of is er iemand anders met een soortgelijk probleem waar het ook helemaal is opgelost? Of juist niet?

Verwijderd

Beetje late reactie opzich... :p
Maargoed, ben ook wel benieuwd hoe het is afgelopen. Ik heb ook nog een laptop thuis staat waar ranja overheen is gegaan en het niet meer doet..
Pagina: 1