LaCie Big Disk openen op Mac

Pagina: 1
Acties:
  • 456 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Ik had een laptop met windows erop, ik heb daar toen 2 externe HDD's aangesloten waarvan 1 een LaCie Big Disk 500GB.

Nu heb ik een iMac en toen ik de andere HDD aansloot zag hij hem en kon ik er meteen alles mee doen, dit is met de LaCie een ander geval. Er zijn vele bestanden niet zichtbaar en kan heel weinig openen...

Nu heb ik dus gezocht naar drives of whatever, maar bij een update programmatje van LaCie wordt er gemeld dat er geen updates zijn. Er is en programma maar dat is alleen maar voor het beheren van je schijven zoals ik het zie. In het boekje staat:

"Mac users: Use Apple Disk Utilities (for Mac OS X) or Silverlining Pro (for Mac OS 9) to format and partition your drive."

Ik heb dus OS X 10.xxxx en zal dus Disk Utilities moeten gebruiken, maar ik wil mijn schijf helemaal niet formateren ik wil hem gewoon kunnen lezen, er staat namelijk 300 gig aan data op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:05
Windows PC regelen en de data kopieren naar die andere externe schijf / via netwerk overpompen naar je Mac, en dan formatteren :) ?

Samenvatting: Data ergens anders stallen en schijf formatteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:20
Ik schat dat het iets met de bestandsindeling te maken heb. Windows gebruikt veelal NTFS en mac wil daar wel eens problemen mee hebben. Mac kan wel FAT32 lezen en schrijven, denk dat je daar het probleem moet gaan zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justincase
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-08 21:43
OS X kan normaal gesproken prima NTFS lezen. Ik heb een externe hd gehad van Xxodd die NTFS was en bij 't aansluiten gelijk een kernel panic veroorzaakte. Bleek aan het behuizing van de schijf te liggen uit eindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
In Disk Utilities kan ik zo'n beetje niks met mijn schijf doen geloof ik :( Hoe kan ik hem dan ooit formateren :S

Ik kan alleen bij RAID en Restore dingen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 16:01
Mocht je hem willen formatteren via Disk Utility dat kan via Erase (2e tab/optie naast First Aid) en bij volume format kan je diverse bestandsindelingen kiezen. Nadat je de juiste partitie hebt gekozen (links)

Als je de HD vaakt wilt switchen tussen Win en Mac kan je het beste voor Fat32 kiezen is mijn ervaring mits je geen bestanden hebt van groter dan 4gb.

[ Voor 39% gewijzigd door heiyu op 16-05-2007 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Maar de mac herkent hem niet eens, als ik hem aansluit gebeurt er niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat ligt aan je filesystem, niet aan de drive. LaCie drives werken prima op macs.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
CyBeR schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 23:54:
Dat ligt aan je filesystem, niet aan de drive. LaCie drives werken prima op macs.
Filsystem? Sorry maar ben nogal beginner op dit gebied :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Mmm heb nu een groter probleem, ik heb MacFUSE nu gedelete geloof ik. Het gaat er moeilijk maar heb alle uninstall files die ik ervoor kon vinden gebruikt.

Maar nu ziet mijn Mac allebei mijn externe HDD's niet meer! Eerst helemaal in het begin was het zo dat 1 schrijf het helemaal deed en de ander niet goed omdat ze waarschijnlijk NTFS waren, toen stond er ook geen MacFUSE op.

Help! Hoe gaat mijn iMac mijn schijven weer zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Sluit deze topic maar, ik maak wel een topic voor die schijven aan dit heeft niks met LaCie te maken.
Pagina: 1