Toon posts:

Geen toegang tot internet na vastlopen/rebooten andere PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers :)

Ik heb 2 PC's in een netwerkje:

PC1. XP PC: deze heeft een verbinding met internet en is DHCP server.
PC2. Vista PC. deze maakt via PC 1 verbinding met internet.

Beide PC's delen ook bestanden met elkaar.

Vroeger was PC 2 een W98 PC. Dit werkte vrij simpel. Je schakelde DHCP aan, voegde bestands-en-printerdeling toe, stelde de gateway in en sharede een paar mappen en je had internet en gedeelde bestanden.
De vista PC kan automatisch de netwerkomgeving herkennen, en maakt verbinding met internet zodra hij een PC vind waarin ICS is ingeschakeld. Dit hele 'herkennings-proces' begint tijdens het opstarten van de vista PC. als dit goed gaat zie ik als ik het volgende als ik mijn muis op het netwerk-icoontje hou:
Currently connected to:
Network:
Acces: Local and internet.
Als PC 1 crashed of reboot en PC 2 blijft aanstaan, kan PC2 geen verbinding met internet krijgen, ook niet als PC1 weer opgestart is.
Dan krijg ik ongeveer het volgende te zien

Currently connected to:
Network:
Acces: Local.

Currently connected to:
Unidentified Network:
Acces: Local.

Nu is mijn internet-verbinding dus weg. :(

PC1 word ook veel gebruikt en wil nog wel eens vastlopen. Het is altijd zeer irri om PC2 te moeten rebooten om weer normaal te kunnen internetten.

Is er een manier om PC2 het netwerk opnieuw te laten herkennen zodra PC1 weer gestart is??
zijn er dingen die ik moet instellen zodat het altijd goed gaat?

Heel erg bedankt alvast! :)

Verwijderd

ipconfig /renew (maak eventueel een batch aan ^^ )

Of naar je netwerkcentrum en handmatig verbinding herstellen.

Verwijderd

Topicstarter
Okay bedankt! ;)

Net gebeurde het weer en toen zag ik het volgende:
Currently connected to:
Unidentified Network
Acces: Local
Dus maar 1 netwerk i.p.v 2.

Ik heb toen in netwerkcentrum een diagnose laten opstellen en uiteindelijk kreeg ik de optie om m.b.v DHCP een nieuw IP adres op te vragen. dit bleek de oplossing te zijn.

Nu is het, zoals ik al zei, ook voorgekomen dat er 2 netwerken in het lijstje stonden. Ik heb toen al eens eerder een diagnose laten stellen, maar toen kreeg ik die optie niet. Ik denk dat het maken van een zo'n batch inderdaad de oplossing is

Maareh... Moet dat dan niet zijn?? :?

code:
1
2
ipconfig /release
ipconfig /renew