[Samsung 205bw] roze strepen na opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 712 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• arjanH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 22:24
Hallo,

Ik ben de gelukkige bezitter van een Samsung 205BW scherm. Ik heb echter 1 probleem met dit
scherm. Zo af en toe heb ik roze strepen over het scherm (zie foto). IK heb dit zowel in
windows als in linux. Het gebeurd nooit zomaar ergens, maar altijd direct na het opstarten
en als ik dan herstart is het ook gewoon weer normaal. Toch vindt ik het geen fijn idee en
aangezien er nog een paar maanden garantie op zit zou ik hem toch graag willen ruilen als
dit een ernstige fout is.

NB. Soms heb ik het 5 keer per week, en soms zie ik het een maand niet, maar het is altijd
direct te zien na het opstarten.

Wat ik heb geprobeerd:

Ik heb de strepen zowel op mijn PC (Radeon x700 via DVI) als via mijn Mac (sub-d Geforce 2MX)
en mn laptop (ook sub-d) het maakt niet uit welke kabel ik gebruik (had de DVI kabel eerst al
eens vervangen. Het lijkt mij dus dat het in het beeldscherm zelf zit.

Kan iemand mij vertellen wat dit is en wat ik er tegen zou kunnen doen?

Alvast bedankt.

Foto: http://omploader.org/file/DSC02727.JPG

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-07 10:36
Ik heb het scherm ook en bij mij werkt het perfect. Gevalletje RMA denk ik...

http://specs.tweak.to/16567

• ChkDsk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-07 11:10

ChkDsk

Beter laat dan morgen

skelleniels schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:15:
Ik heb het scherm ook en bij mij werkt het perfect. Gevalletje RMA denk ik...
Inderdaad. Heb het scherm ook gehad (en nu inmiddels aan mijn 4e Samsung LCD) en kan je zeggen dat jouw verschijnsel niet normaal is...

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Heb je dat met een Live CD/in Windows Safe mode ook?

Ik heb hetzelfde scherm en aan resoluties =/= native resolutie zou het scherm al wel eens zo'n kleuren willen geven. Het zijn er echter lang zo veel niet.

Yes, but no.

• arjanH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 22:24
mieJas schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:21:
Heb je dat met een Live CD/in Windows Safe mode ook?

Ik heb hetzelfde scherm en aan resoluties =/= native resolutie zou het scherm al wel eens zo'n kleuren willen geven. Het zijn er echter lang zo veel niet.
Ik kan het mij niet herinneren, maar zoals gezegd ik heb dit lang niet altijd en het
is ook niet voorspelbaar wanneer het zich voordoet. soms is het na het herstarten
ook gewoon weer weg.