Toon posts:

[BF2] Spel wil niet opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 425 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Als ik battlefield 2 wil starten dan krijg ik heel even een zwart scherm en dan vliegt het weer naar het bureablad. Ik had een tijdje geleden de nForce 3 driver van nvidia gedownload dat heeft ook al voor aardig wat opstrart problemen van windows xp gezorgt. Dat is nu ook nog niet over ik denk dus dat het daar door komt maar ik kan het maar niet oplossen. Ik heb al dehele dag en gister zitten kloten met die drivers het heel tweakers driver argief doorgezocht maar ik krijg maar geen goede driver wat kan ik hier aan doen? |:(

Specs: hp580

Mobo: Asus K8N8X-LA PES nForce 3 150
VGA: Asus 6600 GT (agp)
Voeding: zalman 400watt
Ram: 2*512mb
proc: 3200+ 2ghz

EDIT: als ik bf2 in windowd mode opstart krijg ik deze foutmelding:

Debug assertion failed!

Version 1.1.2965-797.0 Build date 2006-9-26 17:53
Module RendDX9
File: D;/Aphrodite/BF2_1.4/Code/bf2/renddx9/videoOptions.ccp
Line: 234

Text: unknown DynemicOption value 1024*768@85Hz

current confile:

Annuleren Opnieuw Doorgaan

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2007 16:43 ]

Verwijderd

klinkt stom, maar ik denk dat je GPU niet sterk genoeg is

Verwijderd

6600 GT ook de AGP versie voldoet aan de systeemeisen daar zal het niet aan liggen.
dat heeft ook al voor aardig wat opstrart problemen van windows xp gezorgt. Dat is nu ook nog niet over ik denk dus dat het daar door komt maar ik kan het maar niet oplossen.
Daar zou ik eerst eens naar kijken. Chipset drivers en videokaart drivers deinstalleren (via software in Windows moet genoeg zijn alhoewel je waarschijnlijk nog replies gaat krijgen voor een 1 of ander tooltje). Windows restart en de nieuwe drivers installen, Windows restart en dan nog eens kijken.

Dus eerst Windows op orde zodat problemen bij spellen uitgesloten kunnen worden.

ow www.nvidia.com btw voor chipset EN videokaart drivers.

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:56
Text: unknown DynemicOption value 1024*768@85Hz

85 Hertz? is dat niet wat veel?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is ook wel veel ik weet ook niet waarom dat daar staat.
Maar het spel heeft Wel al wel heel lang gewerkt maar ik heb het toen een tijd niet meer gespeeld en laatst wou ik het weer eens spelen maar het wilde maar niet starten.

EDIT: ik heb me videokaart wel overgeclockt maar dat heb ik ook al weer op standaard gezet

EDIT2: ik heb alle drivers up to date volgens mij ik heb de bios een update gegeven videokaart, nforce en stereodrivers van nvidia plus eerst met drivecleaner de oude drivers verwijderen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2007 22:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een scan gedaan met ad-ware se en ik vind 3 trojandownloaders !!! $@# zal wel niet goed zijn. Kan dat de oorzaak zijn hij is nog niet klaar met scannen.

edit: me helepc zit vol :( |:( al 20 gevonden
Edit alles is verwijderd maar bf2 wil nog niet opstarten daar lag het dus neit aan

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2007 23:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister op xfire aan iemand gevraagt of hij weet hoe dit zou kunnen komen. En hij had zelf ook bf2 nu wou hij dit vandaag even doen en het werkt niet. Kan ik een virus hebben overgebracht die er voor zorgt dat bf2 niet start?

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02:46
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. BF2 zit zo ontzettend slecht in elkaar. Bij mij wilde het spel ook niet starten op een verse Windows-installatie met alle nieuwste drivers op een Core 2 Duo-bak.

Maar die 85Hz klopt denk ik inderdaad niet. Als het goed is kun je de grafische instellingen van BF2 wel resetten zonder het spel op te hoeven starten oid. Weet niet precies hoe dat moet.

Verwijderd

Een crt monitor kan doorgaans prima 85hz aan, maar ja TS vergeet te reageren op Tomino... (ow hij heeft wel gereageerd, maar goed het zou dus handig zijn als je monitor merk kunt vermelden).

En dingen als dit
ik heb alle drivers up to date volgens mij
kunnen wij ook weinig mee, dat weet je of zeker of niet want dan zoek je dat uit. Beschrijf in jip en janneke taal anders exact de stappen die je hebt ondernomen m.b.t. de drivers uninstallen en installen en eventuele andere dingen waardoor Windows nu wel normaal werkt. Nogmaals eerst Windows op orde dan pas een spel!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 16:58 ]

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:56
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 16:50:
Een crt monitor kan doorgaans prima 85hz aan, maar ja TS vergeet te reageren op Tomino...

En dingen als dit
[...]
kunnen wij ook weinig mee, dat weet je of zeker of niet want dan zoek je dat uit. Beschrijf in jip en janneke taal anders exact de stappen die je hebt ondernomen m.b.t. de drivers uninstallen en installen en eventuele andere dingen waardoor Windows nu wel normaal werkt. Nogmaals eerst Windows op orde dan pas een spel!
Ik weet het, maar ook voor de dikke 50% dat hij een TFT had ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja een tft en die gene waar van bf2 het ook niet meer doet krijgt de zelfde foutmelding als hij in windowd mode opstart.

Verwijderd

Simpel, in je settings die 85 naar 60 wijzigen en de resolutie gebruiken zoals in Windows staat. Als dat niet in het spel lukt kan dat door naar je profiel te gaan, ergens in document and settings folder of my documents, dat weet ik niet meer zeker. Die folder daar kun je dacht ik ook gewoon verwijderen en dan moet Battlefield automatisch een nieuwe aanmaken bij het opstarten (maar backup je folder toch maar even als je dit gaat doen).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 17:14 ]

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 13:41
directx opnieuw installeren is mischien ook nog een optie nieuwere of oudere versie.
aangezien dat in de melding staat gaat het daar ook mis alleen is nog de vraag of het het spel, directx, windows\drivers ligt.
update spel is ook nog een mogelijkheid.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:13:
Simpel, in je settings die 85 naar 60 wijzigen en de resolutie gebruiken zoals in Windows staat. Als dat niet in het spel lukt kan dat door naar je profiel te gaan, ergens in document and settings folder of my documents, dat weet ik niet meer zeker. Die folder daar kun je dacht ik ook gewoon verwijderen en dan moet Battlefield automatisch een nieuwe aanmaken bij het opstarten (maar backup je folder toch maar even als je dit gaat doen).
Het is gelukt :*) O+ O-) ik heb het profiel mapje verwijderd. en toen deet hij het gelijk weer. 8) O+
Pagina: 1