Toon posts:

levensduur laptop accu's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het beter een laptop met litium(-ion) accu in het stopcontact te steken als ik hem gebruik, of laat ik hem best elke dag leeg lopen?
en hoe zit het met de andere accu's?

Verwijderd

1. Open de handleiding die je bij de laptop kreeg en lees hem helemaal door
2. Zoek op www.google.nl en natuurlijk gewoon hier op GoT (http://gathering.tweakers...levensduur+accu&where=GoT)

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Lithium-Ion accu's zijn geen klassieke batterijen die je moet laten leeglopen wegens geheugeneffect.

Slijtage van deze accu's zijn afhankelijk van het aantal keer dat je ze oplaad, dus als je deze accu's elke dag bv op het werk oplaad, tijdens het pendelen 2x 1 uur de laptop gebruikt en volgende werkdag laad je ze weer op. Dan ga je accu ongeveer 2 à 3 jaar mee (500x opladen). En een andere manier van slijtage is dat ze liggen te rotten, zoals bv DVD's kunnen rotten.

Ze moeten af en toe (bv 1x in de maand) leeg getrokken worden om de elektronica te calibreren dan weet de accu terug hoe 0% eruit ziet. Het kan door het opstapelen afrondingsfouten gebeuren dat de accu bij bv 20% denkt dat die op 0% staat.
http://www.batteryuniversity.com/parttwo-34.htm

Als je de laptop als een desktop gebruikt, trek de accu eruit om deze minder te laten verslijten. Aan de andere kant kan de accu wel handig zijn om als UPS te dienen.

[ Voor 19% gewijzigd door rapture op 13-05-2007 16:19 ]

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02 16:14

Kleintje81

Blaat

rapture schreef op zondag 13 mei 2007 @ 16:14:
Als je de laptop als een desktop gebruikt, trek de accu eruit om deze minder te laten verslijten. Aan de andere kant kan de accu wel handig zijn om als UPS te dienen.
Dit laatste heeft overigens als theorie, dat de laptop dan warmer wordt en de chemicalien in de accu daardoor 'slijten'. :)

BF2 stats Systemen

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Kleintje81 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 07:16:
[...]

Dit laatste heeft overigens als theorie, dat de laptop dan warmer wordt en de chemicalien in de accu daardoor 'slijten'. :)
als je accu op een warme plek zit? mijn accu wordt alleen warm als ik hem oplaad.. en verder eigenlijks niet.. zit ook achter in mn laptop ipv ergens verstopt

404 Signature not found