Goedemiddag,
Ik ben bezig met een messenger applicatie, waarbij alle buddy's in een listview worden opgeslagen.
Echt bij het wijzigen van hun status (Online, Offline, en Busy) Moeten ze worden verplaatst in de listview.
Het toevoegen van een item gaat als volgt:
Alleen voor het verwijderen heb ik slechts drie optie's die alle drie niet voldoen
- remove >> Kan alleen een item wissen, niet op basis van input.
- removebykey >> Wist op basis van key, is niet ingesteld, zie hier onder.
- removeat >> Wist op positie, die dus niet vast is, door de wijzigingen.
Alle drie heb ik momenteel dus niks aan. Met google en de MSDN kom ik maar weinig 2005 voorbeelden tegen, en ten opzichte van 2003 zijn er veel wijzigingen geweest in de listview.
Wat ik wel tegen kom op internet/MSDN is het volgende:
Echter ListViewItemCollection wordt niet herkend in VB.Net 2005. Met een key kan ik namelijk op de key ook verwijderen. Iemand hier een beter insteek/oplossing voor ? Misschien zie ik iets compleet over het hoofd ?
Ik ben bezig met een messenger applicatie, waarbij alle buddy's in een listview worden opgeslagen.
Echt bij het wijzigen van hun status (Online, Offline, en Busy) Moeten ze worden verplaatst in de listview.
Het toevoegen van een item gaat als volgt:
Visual Basic:
1
2
3
4
| lvitem = New ListViewItem(contactlist(contactcounter).username, 2) lvitem.Tag = contactlist(contactcounter).userarrayid lv_users.Items.Add(lvitem) 'And add it to the list view lv_users.Groups("onlineusers").Items.Add(lvitem) 'And add my item to the group |
Alleen voor het verwijderen heb ik slechts drie optie's die alle drie niet voldoen
- remove >> Kan alleen een item wissen, niet op basis van input.
- removebykey >> Wist op basis van key, is niet ingesteld, zie hier onder.
- removeat >> Wist op positie, die dus niet vast is, door de wijzigingen.
Alle drie heb ik momenteel dus niks aan. Met google en de MSDN kom ik maar weinig 2005 voorbeelden tegen, en ten opzichte van 2003 zijn er veel wijzigingen geweest in de listview.
Wat ik wel tegen kom op internet/MSDN is het volgende:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
| Dim instance As ListViewItemCollection Dim key As String Dim text As String Dim imageIndex As Integer Dim returnValue As ListViewItem returnValue = instance.Add(key, text, imageIndex) |
Echter ListViewItemCollection wordt niet herkend in VB.Net 2005. Met een key kan ik namelijk op de key ook verwijderen. Iemand hier een beter insteek/oplossing voor ? Misschien zie ik iets compleet over het hoofd ?