Toon posts:

SATA harddisks installed ; windows draait niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn harddisk is gecrashed, maar gelukkig kon ik de data redden. De oude disk was C:, opgedeeld in 2 partities. partitie D was data wat gerecovered is en gekopieerd is naar een nieuwe, extra HD.
De oude C was te beschadigd om nog te gebruiken en heb ik vervangen door een nieuwe.
Beide schijven zijn van hetzelfde merk en gloednieuw.
Als ik XP H.E. met SP2 wil installeren, herkent de install disk de eerste nieuwe schijf met data als C: en kies ik voor de andere nieuwe schijf de optie formatteren en delen in partities.
Winows formatteert, kopieert de set-up bestanden en dan houdt het op.
Als ik vervolgens de partitie in kwestie kies om nog eens te installeren wordt de eerste installatie herkent, maar wederom zonder verder resultaat.
Ik heb de laatste nieuwe schijf op dezelde manier geplaatst als de originele, gecrashte versie.
Ik heb dus 2 gloednieuwe schijven, een originele windows-cd, maar krijg het geheel niet draaiende.
Is er iets wat ik over het hoofd gezien heb?

ps; als dit topic toevallig ergens anders hoort, dan mijn excuses. ik ga ervan uit dat microsoft goede spullen levert :?

Verwijderd

*HD's via SATA of PATA aangesloten?
*Drivers nodig tijdens eerdere windows installaties?
*Tooltjes van de fabrikant gerunned om te kijken of er problemen worden gevonden?
*Quick format of low level format gedaan?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 15:55:
ps; als dit topic toevallig ergens anders hoort, dan mijn excuses. ik ga ervan uit dat microsoft goede spullen levert :?
"Toevallig" is een HD géén Processor, Mobo's of Geheugen dus moest dit in OM. In de FAQ aldaar kun je lezen wat je kunt doen om je HD aan de praat te krijgen. Zie evt. ook de link naar de SATA FAQ.

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 13-05-2007 18:20 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Kijk eens in het bios, hoe staan deze schijven ingesteld, IDE, AHCI,.. verander due AHCI eens naar IDE

Verwijderd

Topicstarter
oplossing!
C:schijf fysiek losgekoppeld, bootsequence alleen op cd gezet, boel opstarten, extra harde schijf formatteren en daar xp op installeren. Naderhand de 2e harde schijf weer connecten et voila.