[dvd-writer] rond wit schijfje in dvd-lade?

Pagina: 1
Acties:

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

Topicstarter
Op een vrij nieuwe Acer Aspire T-180 heb ik eerder met succes dvd's weten te branden. De laatste 2 keer lukte dit echter niet, ook kwamen er rare geluiden van de dvd-writer af.
Het brandprogramma (NTI) kwam met een vage error.

Na het openen van de drive vond ik een wit rond voorwerp (zie plaatje).
Het materiaal is kunstof achtig, iemand enig idee wat dit is en hoe slecht het is dat dit niet meer in mijn dvd drive zit?
DVD's lezen lukt nog wel, branden heb ik niet meer geprobeerd.
Afbeeldingslocatie: http://img205.imageshack.us/img205/8750/07060lg3.jpg

merk dvd-writer: no-name standaard acer dingetje
Brand programma: NTI cd & dvd maker 7

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 19:50

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Dat ding zit meestal op de bovenste dvd op een spindel (ter bescherming dat het "deksel" van de spindel niet direct op de dvd ligt zodat er minder kans op krassen is).

[ Voor 40% gewijzigd door FlipFluitketel op 13-05-2007 15:57 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

dat lijkt wel op een stukje kunststof dat op cd/dvd spindeltjes te vinden is..

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Lijkt wel het clipje dat je dvd's vasthoud.
Maak maar eens een oude dvdspeler open, zie je ze zo zitten...
Probeer eens te branden...
Als je nog garantie hebt, en je weet zeker dat dat ding uit je dvdspeler komt; terug sturen.
(lijkt ook wel op die dingen die je dvd's beschermt op een spindel :+ edit: spuit 11)

[ Voor 4% gewijzigd door ixl85 op 13-05-2007 15:57 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Weet je zeker dat je dat er niet perongeluk zelf in hebt gestopt, vanaf de spindel :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Dat is gewoon een kunstof indrukbaar ringetje dat bovenop de cd's of dvd wordt gelegd in een spindle zodat de schijfjes worden geklemd tegen het spindle omhulsel zodat de schijfjes niet te veel bewegen. Je hebt dit blijkbaar gemist en amen mee met een cd in de brander gestoken.

• thoomie
  • Laatst online: 08:35
Lijkt mij een soort beschermring, ik ben dit ook wel eens tegen gekomen op een spindle met CD's.
Ik neem aan dat je een gewone DVD brander hebt (slimline) die je handmatig dicht moet duwen zeg maar. Je moet dus de CD/DVD op een soort 'as' klikken. Mogelijk dat die witte ring om diezelfde 'as' heeft gezeten ter bescherming toen de laptop nieuw was en is deze ergens een keer in DVD speler achter gebleven.

Al met al maakt het waarschijnlijk dus niets uit dat dit niet in je brander zit, daar het er waarschijnlijk ook helemaal niet in hoort te zitten.

• mind_
  • Niet online

mind_

evil smile

Topicstarter
dvd-r's waren niet vanaf een spindel, waren gewoon dvd-r's uit een jewel case.

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Verwijderd

Is het ringetje flexibel of hard?

Verwijderd

Lijkt me gewoon het prulletje wat je vaak tegenkomt in een spindel zeker als alles verder nog werkt. Ben je de enige die van de pc gebruik maakt? Het moet er toch eens een keer in de dvd speler terecht zijn gekomen, vraag me eigenlijk af hoe men zoiets voorelkaar krijgt :o ik bedoel als iemand het al voorelkaar krijgt de lade te sluiten met dat ding + dvd erin en dan ook nog kunnen afspelen?

• mind_
  • Niet online

mind_

evil smile

Topicstarter
ring is flexibel...

Ben trouwens niet de enige die deze pc gebruikt (is ook niet van mij) dus ik zit nu wel weer een beetje te twijfelen of het misschien van een spindel afkomstig is... :9

Verwijderd

Zeker als het flexibel is lijkt het mij dan toch echt een te zijn afkomstig uit spindle.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hier is zelfs nog eens een topic over geweest... :P

Even zoeken:

NEC dvd-brander spuugt witte ringetjes? (pics)

[ Voor 31% gewijzigd door DrivinUCrazy op 13-05-2007 18:43 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• mind_
  • Niet online

mind_

evil smile

Topicstarter
okay, mysterie dus waarschijnlijk opgelost. Drive lijkt verder prima te werken.
nog nooit eerder zo'n ring gezien...
* mind_ gebruikt geen spindels...

bedankt voor de reacties.

[ Voor 31% gewijzigd door mind_ op 13-05-2007 20:31 ]

Pagina: 1