Toon posts:

9800 pro stuk of gewoon slechte cooling?

Pagina: 1
Acties:
  • 369 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een Ati Radion 9800 Pro 128MB 256 bits videokaart.
Bevalt prima, maar ik heb laatst de fan vervangen omdat deze zo'n lawaai maakte.
Ik heb de heatsink laten zitten en met een beetje duwen kon er een 40mm fan op.
Het bleek al snel dat deze niet goed genoeg was, ondanks aangesloten op de gele molex aansluiting.
Fan staat goed te draaien maar de kaart wordt ongelofelijk warm.
Staan nu 2 paps fans (ook op gele molex) + de andere fan op te blazen, maar ik kan echt niet me hand erop houden. Vooral boven de klein fan (aan de bovenkant).
Ik kreeg net ook al een spontane reboot.
Als ik 1 paps fan weghaal krijg ik direct een soort van strepen in beeld. Gele verticale strepen van 2mm dik en vooral op een witte achtergrond.

Nu vroeg ik mij af is de kaart nu aan het overlijden (dat die strepen steeds sneller gaan komen zegmaar), of is het gewoon een hitte probleem, ondanks alle fans en een redelijk coole kast.
Dat die 4mm gewoon slecht is ondanks het behoorlijke lawaai en lucht verplaatsing dacht ik.

Ik was van plan om de Zalman ZM-80D-HP (dat blauwe passieve blok) + bijbehorende fan te kopen maar als jullie denken dat hij dood gaat koop ik van dat geld een passieve budget videokaart.

wat ik nog even wil toevoegen, ik bedoel dus ongeveer dat omdat die strepen komen het al telaat is en er al wat kapot is.
of dat als ik nu gewoon goed ga coolen de strepen weg blijven en er niks aan de hand is.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2007 16:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
even een klein kickje, het ziet er nu zo uit, de kaart is goed gecoold, 40graden ongeveer, maar die blauwe dingen blijven, is dat een teken dat hij kapot is?

Afbeeldingslocatie: http://uploader.ws/upload/200705/142.jpg

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-07 22:29

Technicality

Vliegt rechtsom...

Ja, je geheugen is kapot. Je hoeft ook geen garantie te verwachten aangezien je eraan gemod hebt. Sorry :)

Edit:

Overigens heb ik ook een 9800 pro gehad, die eerst strepen gaf en daarna de blokjes. De strepen duiden op een te hoge coretemperatuur. de blokjes (ook ingame zijn het blokjes) duiden op defect geheugen.

edit2: Dit is het bovenstaande plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/993/142xq3.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door Technicality op 14-05-2007 13:22 ]

• Siyara
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-07-2025
We zien geen beeld, even plaatje ergens anders uppen :)

Verwijderd

Topicstarter
heh wat jammer :(
is er nog een bepaalde kaart die ik het beste kan kopen van ongeveer 30euro?

ik zie oa. een 9250 en FX5200. (ik game niet)

en nog een vraagje, kan ik nu rustig wachten met een nieuwe kopen of valt de videokaart binnenkort opeens uit?

edit.

thumbs zien er nog erger uit:
als ik er op klik en hij vergoot zijn die blokjes wel weg.

Afbeeldingslocatie: http://xs115.xs.to/xs115/07201/thumb1jpg.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 13:27 ]

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-07 22:29

Technicality

Vliegt rechtsom...

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:24:
heh wat jammer :(
is er nog een bepaalde kaart die ik het beste kan kopen van ongeveer 30euro?

ik zie oa. een 9250 en FX5200. (ik game niet)

en nog een vraagje, kan ik nu rustig wachten met een nieuwe kopen of valt de videokaart binnenkort opeens uit?

edit.

thumbs zien er nog erger uit:
als ik er op klik en hij vergoot zijn die blokjes wel weg.

[afbeelding]
Ik zou geen risico nemen, je zal je pc maar net nodig hebben. Ik heb zelf een 9250 gekocht toendertijd als backup, draai nu op een x1600pro, maar ik game dan ook wel. Een 9250 werkt prima voor 2d werk, ook op hogere resoluties

• AresHonda
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 09:44
ja jammer, ook hetzelfde gehad ,maar als er pictogrammen verdwijnen dan word het tijd om dat ding er uit te slopen ..... ( heb er 2 gesloopt dus mag wel een beetje zeggen dat ik uit ervaring spreek)

suc6
Pagina: 1