Toon posts:

Ping (ICMP Echo) Test failed DV201-AMR router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Gisteren deed ik deed ik de Shields Up Test op www.grc.com en kreeg deze melding:

Ping Reply: RECEIVED (FAILED) — Your system REPLIED to our Ping (ICMP Echo) requests, making it visible on the Internet. Most personal firewalls can be configured to block, drop, and ignore such ping requests in order to better hide systems from hackers. This is highly recommended since "Ping" is among the oldest and most common methods used to locate systems prior to further exploitation.

Na enig speurwerk kwam ik erachter dat dit niet ligt aan mijn Software firewall (Comodo) maar aan het feit dat de DV201-AMR (Tele2) wellicht pings doorlaat. Hoe kan ik dit herstellen. Ik heb geen flauw idee... jullie misschien?

Alvast dank,
-valentijm-

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Waarom zou je dit willen? Omdat een website schrijft dat dit heel erg (eng) is?

Dit is echt ondertussen grote onzin eigenlijk. Mensen of scripts (botjes) die kwaad willen gaan er allang niet meer vanuit dat als je geen antwoord geeft je er niet bent.

Steek hier niet al teveel tijd in.

Het is inderdaad je modem/router die antwoord. Die heeft immers je externe IP op de interface staan.

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 13-05-2007 19:49 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Oftewel; via de webinterface op het ding inloggen en via een "firewall" script oid dit blokeren.

Maar, zoals hierboven al gemeld, zo eng is het niet dat je pings accepteert.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.