Toon posts:

Tikken van Centerspeaker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al enige tijd heb ik een toch wel raar probleem. Mijn centerluidspreker 'tikt' als ik bijvoorbeeld een DVD'tje ga kijken, of vooruit ga spoelen. Het getik is ook alleen van toepassing op de center, waardoor ik het ook zo raar vind. Ik luister mijn muziek altijd in stereo en dan gebruik ik de Center niet, en dan hoor ik hem ook niet. Het doet zich alleen voor als ik PowerDVD opstart (dan schakelt mijn receiver van Stereo daar Dolby Digital) of een DVD'tje kijk in mijn DVD Speler.

Mijn geluidsset:
Center: Dali Concept Center
Receiver: Harman/Kardon AVR-130
DVD Speler PC: Samsung Extern
DVD Speler 'gewoon': Harman/Kardon DVD-22

Geprobeerd:
-Andere geluidsdrivers --> helpt niet
-Center opnieuw aangesloten --> helpt niet
-Verschillende DVD's --> hij tikt bij elke DVD

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Schakeling tussen een analoge bron en een digitale bron _zou_ het kunnen gebeuren.

Weet je zeker dat je analoge lijnen vlak zijn. Als je een lichte DV offset hebt zou je dit soort tikken kunnen krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Fairy schreef op zondag 13 mei 2007 @ 14:52:
Schakeling tussen een analoge bron en een digitale bron _zou_ het kunnen gebeuren.

Weet je zeker dat je analoge lijnen vlak zijn. Als je een lichte DV offset hebt zou je dit soort tikken kunnen krijgen.
Daar dacht ik zelf ook aan, de schakeling tussen analoog en digitaal. Maar daarom vind ik het raar dat mijn andere 2 luidspreker het niet doen, alleen mijn center doet het....

En of mijn analoge lijnen vlak zijn, tja geen idee. Weet je toevallig hoe ik daar achter kom?

Edit:
Ik merk nu dat ik het ook heb als ik door de mappen navigeer in Windows. Dus als ik een map open hoor ik 'tik'...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2007 15:16 ]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 15:11:
[...]

Daar dacht ik zelf ook aan, de schakeling tussen analoog en digitaal. Maar daarom vind ik het raar dat mijn andere 2 luidspreker het niet doen, alleen mijn center doet het....

En of mijn analoge lijnen vlak zijn, tja geen idee. Weet je toevallig hoe ik daar achter kom?

Edit:
Ik merk nu dat ik het ook heb als ik door de mappen navigeer in Windows. Dus als ik een map open hoor ik 'tik'...
Tja dan moet je ff de windown geluiden uitzetten

Teven controleer even de mixer in windows. Zet alle kanalen actief zichtbaar en gooi alles op mute behalve wave en master. Je CDROM kan namelijk ook enorm storen.

Verwijderd

Topicstarter
Fairy schreef op zondag 13 mei 2007 @ 16:12:
[...]

Tja dan moet je ff de windown geluiden uitzetten

Teven controleer even de mixer in windows. Zet alle kanalen actief zichtbaar en gooi alles op mute behalve wave en master. Je CDROM kan namelijk ook enorm storen.
De mixer instellingen heb ik nu goed staan, maar het helpt nog niet :'(.

De windows geluiden staan uit, maar het getik komt ook later en niet als ik direct in de map zit.

Verwijderd

Heb je ook effecten op je HK aanstaan? Bijvoorbeeld Panorama / Hall / Room? Zo ja, zet deze eens uit, kan ook een brakke DSP in je receiver zijn.
Pagina: 1