Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TFT Fotolijstje - VGA Input?

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

Topicstarter
Ik zag bij de mediamarkt voor zeer weinig geld diverse kleine TFT schermpjes die enkel SD of CF aansluiting hebben.. "Digitale fotolijstjes"

Misschien zoek ik verkeerd, maar ik ben zoek naar info of ervaring met het weergeven van VGA input (vanaf een normale PC) op deze schermpjes, daar ze wel handig lijken om in de auto in te bouwen,

Groeten!

met papier mache kun je alles maken!!

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-11 21:01

chaser

de kwaliteit van deze schermpjes is niet zo goed als bij een vga-monitor (of dat nou een crt of lcd is)
je kan proberen een psone schermpje te vinden en die te modden

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

Verwijderd

wellicht is dit een oplossing : usb<->sd kaartje & webcamsoftware

laat webcam software een gedeelte van je scherm saven naar dat sd kaartje wat via usb zit aangesloten op fotolijstje en laat het fotolijstje 1 x per seconde foto verversen....

Afbeeldingslocatie: http://img63.imageshack.us/img63/9958/sdusbur1.jpg

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Hmm, ik betwijfel of dat kaartje het ondersteunt om zowel aan de SD-kant als aan de USB-kant tegelijkertijd aangesproken te worden...

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 20:30

Stoney3K

Flatsehats!

Die schermpjes worden toch opde een of andere manier door de controller van video voorzien.

Ik heb nooit zo'n lijstje in handen gehad, laat staan met een schroevendraaier erbij, maar de interface is hoogstwaarschijnlijk gewoon RGB wat voor die kleinformaat modules het meest ganbaar is. Anders is het composiet-video. Beide zijn redelijk makkelijk met een PC te interfacen.

De kans zit er overigens ook in dat het digitaal is via TTL of LVDS, maar dit heeft pas bij hoge resoluties echt zin. Veel kleinere schermpjes worden tegenwoordig met een RGB-aansluiting geleverd (sinds ze ook veel in auto's toegepast worden) maar de resolutie ligt wel een stuk lager. Ik denk dat je met 640x480 erg blij mag zijn.

Ik zoek zelf ook al heel lang kleinformaat (10") TFT's voor een vliegsimulator, maar die zijn nog duurder dan grote lappen van 22". Dus ik ben al langer naar dit soort schermpjes (fotolijstje, auto DVD) aan het kijken voor een alternatief.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Stoney3K schreef op maandag 14 mei 2007 @ 00:47:
Ik zoek zelf ook al heel lang kleinformaat (10") TFT's voor een vliegsimulator, maar die zijn nog duurder dan grote lappen van 22". Dus ik ben al langer naar dit soort schermpjes (fotolijstje, auto DVD) aan het kijken voor een alternatief.
Dan moet je toch eens beter zoeken :P Ik heb 2 7" TFT schermpjes (niet VGA!) voor 100 euro gekocht via eBay, 2 jaar geleden.

Als moet ik toegeven dat de VGA varianten nogsteeds duur zijn

Verwijderd

hmmz ik vroeg me ook al af wat de mogelijkheden waren met deze 'digitale foto lijstjes' ik prik hier even een pinnetje in voor mezelf Links naast de topictitel vind je mapjes waarmee je een bookmark kan maken, of het topic in je to-do list zetten

[ Voor 31% gewijzigd door naftebakje op 14-05-2007 20:18 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Megamind: ik heb tijdje geleden nog een paar ps one schermpjes gekocht via een ia voor 35 ofzo euro per stuk. Die kunnen met wat gepruts aan vga...

Die digitale fotolijstjes zou ik niet weten... zou mij persoonlijk niks verbazen als ze stuk voor stuk ldvs hebben, denk niet dat een r/g/b/sync optie tegenwoordig nog veel voorkomt.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
In tegenstelling tot wat hierboven staat zijn deze TFT schermpjes echt niet makkelijk op RGB of een PC aan te sluiten.
Ze werken ongeveer hetzelfde als een TFT scherm van een notebook.

Voor 150~200 euro heb je al een TFT scherm met VGA resolutie en video/VGA ingangen en die werken gewoon zonder veel gerommel. :)

edit : 124 euro op eBay :
http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=220105808502

[ Voor 12% gewijzigd door -=bas=- op 14-05-2007 10:44 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

kiek:
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 02:05:
sorry hoor..dacht zeker informatief bezig te zijn :)

[afbeelding]

• Izign
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-01-2024
Ja, dat wil ik dus ook :D Misschien kan borroz vertellen hoe hij dat gedaan heeft? :9

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Bij die dingen zit toch gewoon een composiet ingang? Heb ze ook wel eens bij mediamarkt zien staan.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 20:30

Stoney3K

Flatsehats!

Ik zoek ze dus in de lekkere onorthodoxe maat van 10" en dan nog eens 4:3. 7" breedbeelds kun je voor een appel en een ei krijgen, als car DVD schermpjes, 10" breed komt nu ook in trek. Maar ik heb echt 10" normaalbeeld nodig, een formaat wat ooit nog in oude laptops gebruikt werd. Kleurdiepte is niet echt belangrijk voor mijn toepassing (het scherm waar ik het naar modelleer heeft ook maar 16 kleuren) en alles vanaf VGA resolutie moet wel werken met wat ik wil doen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Verwijderd

offtopic:
bedant naftedinges :) laatste keer dat ik op GoT zat draaide de boel hier nog op topix oid :P

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:41

Rmg

Borroz : hoe had je dat nou gedaan met het kruidvat schermpje?
Pagina: 1