Upscaling bij een A/V receiver

Pagina: 1
Acties:
  • 3.586 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:19
Hallo,

Ik ben van plan om over een tijdje een mooie plasma TV aan te schaffen (42" of heel misschien 50"). Alleen dan wil ik er ook een nieuwe reciever bij hebben, aangezien mijn huidige zijn beste tijd gehad heeft.
Ik wil tegen die tijd een HD digitale TV abbo nemen (met samsung kabelontvanger + @home).

Nu heb ik de volgende vragen:
1. Is het slim om een A/V reciever aan te schaffen om bijv. video (DVD) signaal te upscalen? En misschien ook bijv. analoge signalen (van videocamera of zo) te upscalen?
Heeft dat meer waarde?

2. En moet ik dan gaan voor bijv. 1080i of is 720P voldoende?

3. Wat is video conversion? Is dat hetzelfde als upscaling? (las het bij de denon 3806).

Ik heb een beetje rond gezocht en kwam deze recievers al tegen:

Denon AVR 4306:
Deze kan tot 1080i upscalen.
http://www.denon.co.uk/site/popup/index.php?Pid=263&action=start&ver=
review:
http://www.audioholics.com/reviews/receivers/denon-avr-4306

Of de Yamaha RX-V2600:
bij een review staat het volgende:
Upconversion and scaling of SD analogue inputs to 720p/1080i via HDMI output
review:
http://www.audioholics.com/reviews/receivers/yamaha-rx-v2600

Ik vind het zelf een moeilijke keuze, aangezien ik niet echt zo in de audio zit.
Misschien dat 1 van jullie al ervaring heeft met bijv. 1 van deze recievers, en kan mij de plus en min punten er van vertellen.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Ik heb een jaar geleden voor dezelfde keuze gestaan.

Ik ben uiteindelijk voor de Yamaha gegaan omdat ik die in combinatie met mijn Totem Rainmaker speakers beter vond. Geeft een hele mooie heldere klank (is persoonlijke smaak natuurlijk).

Het upscalen is leuk maar verwacht geen wonderen ervan, een goede televisie kan het minstens even goed.

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:29:
Het upscalen is leuk maar verwacht geen wonderen ervan, een goede televisie kan het minstens even goed.
Nee ok, maar een tv zelf doet toch niet aan upscaling? Dat doet toch de versterker/dvd speler/digi kabel ontvanger?

Maar hoorde dat de samsung digi ontvanger die kan het beeld ook upscalen naar 720P, maar heet het dan nut dit beeld verder te upscalen naar 1080i?
Is is 720P goed genoeg.

Anders zou ik dus beter een andere versterker nemen die geen upscaling ondersteunt. Maar wel bijv. de doorvoer tot 1080i/p.

Heb nu trouwens veel intresse voor de panasonic th-42pv70/700, gezien de goede reacties in het topic hier op got.

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:45
Waarschijnlijk ken je de reden van upscaling niet.

Een tv-scherm kan bijvoorbeeld een resolutie hebben van 1920-1080 (full hd). Stuur je nu een standaard DVD signaal (720*576) naar het scherm wil je dit natuurlijk beeldvullend hebben. De pixels moeten dus vergroot worden en dat is dus upscaling. Een normaal LCD/Plasma scherm doet dit dus ook.

De upscaling kan dus gebeuren in TV, DVD speler, apparaat er tussenin.

De kwaliteit hangt dus sterk af van hoe het gedaan wordt en daar zijn speciale geavanceerde chipsets voor die niet goedkoop zijn. Faroedja is er bijvoorbeeld één van.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• stimpyrulez
winwiz schreef op maandag 14 mei 2007 @ 07:50:
Waarschijnlijk ken je de reden van upscaling niet.

Een tv-scherm kan bijvoorbeeld een resolutie hebben van 1920-1080 (full hd). Stuur je nu een standaard DVD signaal (720*576) naar het scherm wil je dit natuurlijk beeldvullend hebben. De pixels moeten dus vergroot worden en dat is dus upscaling. Een normaal LCD/Plasma scherm doet dit dus ook.

De upscaling kan dus gebeuren in TV, DVD speler, apparaat er tussenin.

De kwaliteit hangt dus sterk af van hoe het gedaan wordt en daar zijn speciale geavanceerde chipsets voor die niet goedkoop zijn. Faroedja is er bijvoorbeeld één van.
Ok maar wat is dan beter, de scaler van je tv (weet zo niet wat bijv. in de th-42pv70/700 zit) of een denon 4306 met een Faroedja scaler?

Of kan ik beter een andere reciever kopen, en een dvd speler die kan upscalen?

En weet iemand of bijv. de 4306 ook een analoog signaal (van videocamera, gewone kabel tv) kan upscalen?

Wil eigenlijk nog geen nieuwe dvd speler kopen, aangezien wel effe wacht op een BR of HD dvd speler.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Denon komt binnenkort met de 08 serie, daar zou ik maar even op wachten.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

begrijp ik hier nu uit dat je kan kiezen welk apparaat je de scaling laat doen ? ik dacht dat het al goed aangeleverd moest worden ? Ik gebruik een pioneer 696 via hdmi op een lg25r. Nu zet ik de pio op 720p zodat de lg dit weergeeft. echter is de scaler van de lg beter dan de pio. Zou ik dus gewoon de pio op normaal moeten zetten en de lg laten scalen ??? volgens mij (heb het al wel eens gedaan) krijg ik dan een rot beeld / minder goed dan ik voor 720p kies

• stimpyrulez
StuiTeR schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 08:07:
begrijp ik hier nu uit dat je kan kiezen welk apparaat je de scaling laat doen ? ik dacht dat het al goed aangeleverd moest worden ?
Nou..... dat dacht ik dus ook.

En dat de TV je beeld "stretcht" dus net als bij nu een CRT breedbeeld, die stretcht toch ook een 4:3 tot bij breedbeeld? En daarvoor wordt er toch ook niks gescaled door een scaler?

effe dus voor de duidelijkheid:

als ik een DVD signaal (720*576) -> 720p (door bij reciever laat versterken) dan gaat de TV deze nog verder upscalen naar 1080i/p?? of zie ik dat nu verkeerd?

Waarom zeggen mensen dan dat 720p beter is dan 1080i, terwijl je daar dan blijkbaar geen invloed op hebt, aangezien je TV het signaal weer bewerkt.
|sWORDs| schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 07:57:
Denon komt binnenkort met de 08 serie, daar zou ik maar even op wachten.
Heb je daar misschien een linkje/info van?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

ik bedenk me net dat het met het soort ingang te maken kan hebben. als je via hdmi binnenkomt doet de tv niets meer lijkt me. Als je analoog / component of via de tv tuner binnnenkomt gaat de scaler in de tv zijn werk doen. Volgens mij moet je het zo bekijken

• stimpyrulez
StuiTeR schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 08:44:
ik bedenk me net dat het met het soort ingang te maken kan hebben. als je via hdmi binnenkomt doet de tv niets meer lijkt me. Als je analoog / component of via de tv tuner binnnenkomt gaat de scaler in de tv zijn werk doen. Volgens mij moet je het zo bekijken
Ja ok, maar het voordeel wat ik zie van een A/V reciever, dat dat je alles via 1 HDMI kabel kan laten gaan. En dus bij de component van mijn normale dvd via de HDMI van de reciever naar de TV kan laten gaan.

En juist als de reciever goed kan upscalen, heb je daar voordeel van, tenminste dat lijkt me.
Of zie ik dat verkeerd?

Heeft er iemand advies?

Verwijderd

Ook als je via HDMI een signaal aanlevert, wordt een signaal in veel gevallen gescaled. Alleen wanneer je precies een 1:1 mapping kan maken (bijvoorbeeld een 1080p signaal weergeven op een 1080p panel ZONDER overscan), is het waarschijnlijk dat de scaler het signaal zonder aanpassingen doorgeeft. Maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat er helemaal geen bewerkingen op worden uitgevoerd.

Met behulp van een externe scaler, of receiver met scaling functionaliteit heb je inderdaad meer controle, maar ook kans op extra kwaliteitsverlies door overbodige beeldbewerking: heb je bijvoorbeeld een TV met een 1366x768 panel en een upscalende receiver, dan kan een 480p signaal in de receiver bijvoorbeeld geupscaled maar 720p ,om in de TV vervolgens naar 1366 lijnen te worden gescaled.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Upscaling : hier genoeg behandeld
Video Conversion : een (analoge) video bron converteren naar een andere (analoge) video bron).
Vaak zijn bovengenoemde in combinatie te gebruiken, zodat je bijvoorbeeld een alaoge S-Video input erin kan doen, en deze via upscaling en upconversion kan converteren naar een digitaal 720p signaal (uitgang over HDMI).

Het allergrootste voordeel van A/V receivers die upconversion aankunnen : je propt al die analoge video signalen je receiver in en vervolgens ga je met 1 simpel HDMI kabel naar je TV toe.

Tijd voor een nieuwe sig..

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

stimpyrulez schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 08:34:
[...]

Heb je daar misschien een linkje/info van?
http://www.hometheaterblo...06/12/denons_hdmi_13.html

[ Voor 30% gewijzigd door |sWORDs| op 15-05-2007 09:45 ]

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:14

sanook

_/-\o_

Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 09:09:
Ook als je via HDMI een signaal aanlevert, wordt een signaal in veel gevallen gescaled. Alleen wanneer je precies een 1:1 mapping kan maken (bijvoorbeeld een 1080p signaal weergeven op een 1080p panel ZONDER overscan), is het waarschijnlijk dat de scaler het signaal zonder aanpassingen doorgeeft. Maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat er helemaal geen bewerkingen op worden uitgevoerd.

Met behulp van een externe scaler, of receiver met scaling functionaliteit heb je inderdaad meer controle, maar ook kans op extra kwaliteitsverlies door overbodige beeldbewerking: heb je bijvoorbeeld een TV met een 1366x768 panel en een upscalende receiver, dan kan een 480p signaal in de receiver bijvoorbeeld geupscaled maar 720p ,om in de TV vervolgens naar 1366 lijnen te worden gescaled.
Ik heb een Panasonic 42PV60 en daar via HDMI een Samsung DVD-R155 op aangesloten (720p), maar volgens mij scaled de Pana dan niks. Sterker nog, als ik via de tuner van de Samsung naar een breedbeeld programma kijk zit ik met zwarte balken onder en bovenin. Je zou toch verwachten dat die Samsung daar iets mee zou doen maar dat is blijkbaar niet zo.

Verwijderd

Nou vooruit dan maar, zoals het modje opmerkt, er is veel gezegd over scaling, maar het blijft toch een lastig onderwerp, kennelijk.

Ook in jouw geval sanook, wordt er gescaled. De Panny heeft een 1024x768 beeldpunten. de Sammy spuugt 1280 x 720 uit, en gebruikt als bron (voor het gemak een NTSC)-DVD.

Om een schermvullend beeld van een DVD te maken wordt in het meest ideale geval
1) in de DVD speler het beeld gedeinterlaced -> 480i naar 480p
2) in de DVD speler het frame gescaled -> 720x480 naar 1280x720
3) in de TV het 1280x720 signaal gescaled -> 1280x720 naar 1024x768

Je zou ervoor kunnen kiezen om de speler 480p uit te laten sturen, waarbij stap 2 wordt over overgeslagen. In het meest gunstige geval zou dat een beter beeld op moeten leveren. Het is lastig om te voorspellen of dat inderdaad ook zo is. Er vinden vaak nog andere beeldbewerkingsstappen plaats naast scaling en deinterlacing die het beeld, afhankelijk van het formaat in meer of mindere mate kunnen beïnvloeden.

Als we er echter vanuit gaan dat de digitale conversies "schoon" gebeuren, dan kan het toevoegen van een scaler of scalende receiver inderdaad een behoorlijke besparen met zich meebrengen, waar het gaat om bekabeling. Ook voor mensen die en TV en een projector hebben, kan het een uitkomst zijn dat er een apparaat in de keten zit die meer dan 1 weergever kan aansturen.

Over het weergeven van het tunersignaal: Dat heeft puur te maken met wat er intern in de Sammy gebeurt. Waarschijnlijk ziet hij niet dat het om een breedbeeld signaal gaat (dat wordt als aparte vlag in het signaal meegestuurd, maar dat gebeurt niet altijd). Als het mogelijk is kun je dit geval misschien beter niet naar 720p upconverten. Wellicht reageert de TV beter!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 14:29 ]

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Ik bezit een Denon AVR-4306 maar ik heb nog geen gebruik gemaakt van de upscaling functie (naar HDMI). Als ik een HDMI kabel zou hebben dan zou ik het voor je kunnen testen (naar Benq FP241WZ)... De 4306 kan volgens de handleiding alle videobronnen (composiet, S-video en component) upscalen naar HDMI. Als ik de videokwaliteit van composiet naar component zie dan denk ik dat het upscalen naar HDMI ook wel goed zit. Ook het doorvoeren van component naar s-video (ik heb nog geen full HD TV bij m'n stereo) gebeurt keurig.

Verder koop je met de AVR-4306 echt een waanzinnige reciever. Vooral de webinterface en internetradio zijn leuke features... Tja ik kan niet helemaal objectief meer zijn aangezien ik zo veel plezier van het ding heb :)

Concrete Loop Watercooling

• stimpyrulez
FreeRider schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 22:12:
Tja ik kan niet helemaal objectief meer zijn aangezien ik zo veel plezier van het ding heb :)
Ach ja, je bent er in iedergeval te spreken over. En das toch een goed teken.
De keus blijft toch altijd persoonlijk.

Maar jij hebt hem dus echt voor het netwerk en internetradio gekocht?

Hoe zit het trouwens met MP3's afspelen? Las veel dat mensen het moeilijk voor elkaar kregen, en dat het niet wil van een losse HDD (draagbaar)? Of is hier al iets op gevonden?

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik heb ook een 4306 en ook zwaar te vreden, ding wint ook alle testen. MP3's speel ik met windows media connect, gaat perfect.

[ Voor 3% gewijzigd door |sWORDs| op 16-05-2007 15:45 ]

• stimpyrulez
|sWORDs| schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 15:45:
Ik heb ook een 4306 en ook zwaar te vreden, ding wint ook alle testen. MP3's speel ik met windows media connect, gaat perfect.
Ok ook super, maar hoe is de upscaling?
en gebruiken jullie het vaak.

Een kameraad liet me gister de onkyo TX-SR605 zien.
http://hometheater.about.com/od/avreceiversreviews/p/onkyotxsr605.htm

Lijkt me ook een goede versterker, heeft alleen geen upscaling. Dus ja zou je dat gaan missen?

Hij heeft wel HDMI 1.3, en dat heeft de denon dan weer niet.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

De denon 08 krijgt wel 1.3 en de Denon's zijn toch echt een paar klasses beter dan de Onkyo's. Ook krijgen sommige Denon's een HQV scaler en die zijn echt super.

[ Voor 26% gewijzigd door |sWORDs| op 16-05-2007 19:48 ]

• Abbadon
  • Laatst online: 20-02 14:13
stimpyrulez schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 19:23:
[...]

Ok ook super, maar hoe is de upscaling?
en gebruiken jullie het vaak.

Een kameraad liet me gister de onkyo TX-SR605 zien.
http://hometheater.about.com/od/avreceiversreviews/p/onkyotxsr605.htm

Lijkt me ook een goede versterker, heeft alleen geen upscaling. Dus ja zou je dat gaan missen?

Die Onkyo zit wel in een andere prijsklasse dan de Denon 4306, dus dat is geen vergelijk. De nieuwe Onkyo TX-SR875 heeft ongeveer dezelfde prijs maar betere specs dan de Denon 4306 (o.a. een Teranex HQV Reon :P, HDMI 1.3, decoding voor HD geluidsformaten). Maar ook dit apparaat is nog niet direct verkrijgbaar.

En hierboven, hoewel ik erg gecharmeerd ben van Denon (heb 't zelf ook en een volgende receiver zal gewoon weer een Denon worden) maakt Onkyo vergelijkbaar goed spul.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Abbadon schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 20:12:
[...]

Die Onkyo zit wel in een andere prijsklasse dan de Denon 4306, dus dat is geen vergelijk. De nieuwe Onkyo TX-SR875 heeft ongeveer dezelfde prijs maar betere specs dan de Denon 4306 (o.a. een Teranex HQV Reon :P, HDMI 1.3, decoding voor HD geluidsformaten). Maar ook dit apparaat is nog niet direct verkrijgbaar.

En hierboven, hoewel ik erg gecharmeerd ben van Denon (heb 't zelf ook en een volgende receiver zal gewoon weer een Denon worden) maakt Onkyo vergelijkbaar goed spul.
Ik heb Onkyo gehad en heb laatst nog met een van de laatste (674) mogen spelen. Waardeloze rotzooi, kraken bij volume verandering, goedkoop uiterlijk. Zelfs het vlaggeschip van Onkyo klinkt gewoon minder dan een 4306. En de 875 moet je dan ook met de 4308 vergelijken, ook een HQV en HD en HDMI 1.3 en ook binnenkort verkrijgbaar. En het hoeft echt niet persé mijn merk te zijn, de twee bovenste Pioneers (AX10 en AX4) zijn ook super en ook daar komen de HDMI 1.3 opvolgers er van aan.

Voordeel van Onkyo is de importeur (HNNY) welke 1000x beter is dan de boeven van Penhold.

[ Voor 10% gewijzigd door |sWORDs| op 16-05-2007 22:18 ]

• FreeRider
  • Laatst online: 29-01-2025
stimpyrulez schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 11:43:
[...]

Ach ja, je bent er in iedergeval te spreken over. En das toch een goed teken.
De keus blijft toch altijd persoonlijk.

Maar jij hebt hem dus echt voor het netwerk en internetradio gekocht?

Hoe zit het trouwens met MP3's afspelen? Las veel dat mensen het moeilijk voor elkaar kregen, en dat het niet wil van een losse HDD (draagbaar)? Of is hier al iets op gevonden?
Mijn overweging was ook een 2807 of 3806, maar de streaming functie en webinterface zijn echt leuke extra's... Je kan echt elke optie (zelfs nog meer dan via het menu) instellen. Ik heb mijn MP3 collectie met TwonkyMusic gedeeld en dat werkt vergelijkbaar als een iPod. Ook kan je naar je eigen winamp + shoutcast server connecten (werkt makkelijker met zoeken). Webradio werkt via Denon vTuner, dit is een website waar 1800+ webradiostatiions in staan en waar je zelf stations aan toe kan voegen. Deze kan je dan net als bij de gewone tuner als presets instellen. En je kunt bestandjes van een FAT gepartitioneerde USB stick afspelen. Werkt allemaal goed alleen het zoeken gaat bij grote lijsten niet altijd even snel.
stimpyrulez schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 19:23:
[...]Lijkt me ook een goede versterker, heeft alleen geen upscaling. Dus ja zou je dat gaan missen?

Ik denk dat upscaling wel een belangrijke plus is aangezien soortgelijke recievers als centraal schakelpunt richting je TV werken. Dan zou ik zelf interessanter vinden dan HDMI 1.3

Concrete Loop Watercooling

• stimpyrulez
FreeRider schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 01:52:
[...]

Ik denk dat upscaling wel een belangrijke plus is aangezien soortgelijke recievers als centraal schakelpunt richting je TV werken. Dan zou ik zelf interessanter vinden dan HDMI 1.3
Goed om te horen dat de netwerk verbinding en zo allemaal goed werkt!

Alleen had vernomen dat het verschil tussen geluid en beeld (dus lipsync) bij HDMI 1.3 helemaal weg was.
Weet zo niet of de denon 4306 last van had hoor? En kan je dat anders instellen door een soort delay in te stellen?

Zijn er eigenlijk al richt prijzen bekend van de nieuwe Denon types?

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Het is niet de versterker welke lipsync problemen veroorzaakt, maar je tv en je kunt dit compenseren met je versterker, HDMI 1.3 doet dit voor je. De 4306 kan tot 200ms compenseren.

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:53

nFo

|sWORDs| schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 22:15:
[...]

Ik heb Onkyo gehad en heb laatst nog met een van de laatste (674) mogen spelen. Waardeloze rotzooi, kraken bij volume verandering, goedkoop uiterlijk. Zelfs het vlaggeschip van Onkyo klinkt gewoon minder dan een 4306. En de 875 moet je dan ook met de 4308 vergelijken, ook een HQV en HD en HDMI 1.3 en ook binnenkort verkrijgbaar. En het hoeft echt niet persé mijn merk te zijn, de twee bovenste Pioneers (AX10 en AX4) zijn ook super en ook daar komen de HDMI 1.3 opvolgers er van aan.

Voordeel van Onkyo is de importeur (HNNY) welke 1000x beter is dan de boeven van Penhold.
Die Onkyo 674 lijkt mij wel wat.
Na wat reviews gelezen te hebben komt die: Onkyo TX-SR674 er wel goed uit.
http://reviews.cnet.com/a...4505-6466_7-31983431.html
http://www.areadvd.de/hardware/2006/onkyo_tx_sr674e_1.shtml
En als je kijkt naar de specs en prijs: € 475,

HDMI and Component-Video Upconversion (Passes progressive Signals)

• stimpyrulez
nFo schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:57:
[...]

Die Onkyo 674 lijkt mij wel wat.
Na wat reviews gelezen te hebben komt die: Onkyo TX-SR674 er wel goed uit.
http://reviews.cnet.com/a...4505-6466_7-31983431.html
http://www.areadvd.de/hardware/2006/onkyo_tx_sr674e_1.shtml
En als je kijkt naar de specs en prijs: € 475,

HDMI and Component-Video Upconversion (Passes progressive Signals)
Heb laatst naar de onkyo TX-SR875 (op aanraden van Abbadon) gekeken. Ziet er ook wel zeer goed uit. Alleen even wachten op wat reviews, en tevens ben ik wel benieuwd naar de nieuwe denon's. Alleen daar kan ik nog maar weinig specs van vinden (behalve de eerder genoemde link).

• nFo

nFo

stimpyrulez schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:49:
[...]

Heb laatst naar de onkyo TX-SR875 (op aanraden van Abbadon) gekeken. Ziet er ook wel zeer goed uit. Alleen even wachten op wat reviews, en tevens ben ik wel benieuwd naar de nieuwe denon's. Alleen daar kan ik nog maar weinig specs van vinden (behalve de eerder genoemde link).
Ik heb nog de specs gevonden van de nieuwe onkyo receivers:
http://www.gardi.de/onkyo...eceiver_Catalog_EU_WZ.pdf
NR905 / SR875 / SR805 / SR705 / SR605 / SR505E
Ziet er goed uit. :)

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 11:45
die nieuwe receivers zijn er idd goed uit.
de 505 zou voor rond de 350 euro gaan
en de 605 voor 599 euro...
zei htforum http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=58945.25

* DarkChylde wil na de zomer een nieuwe receiver kopen

• nFo

nFo

DarkChylde schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:43:
die nieuwe receivers zijn er idd goed uit.
de 505 zou voor rond de 350 euro gaan
en de 605 voor 599 euro...
zei htforum http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=58945.25

* DarkChylde wil na de zomer een nieuwe receiver kopen
Bedankt voor de link. :)
Die: 505 zit al onder de € 300,- :P
http://geizhals.at/deutschland/a245744.html

Ik ga de specs nog vergelijken.
Welke we het beste kunnen doen.

Verwijderd

stimpyrulez schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:49:
[...]

Ik heb ook zitten kijken naar die SR875, lijkt me een heel erg goed apparaat, ook qua geluid. En daarover 1 ding;

Er zit een "three-stage inverted Darlington circuit" in "Dual push-pull" configuratie. Wat is dat eigenlijk :?

Ik kan me herinneren dat mijn (heel) vroegere Harman/Kardon PM655Vxi ook een "three-stage inverted Darlington circuit" had, en dat ie daardoor een bijzonder hoog amperage kon produceren. Maar het echte fijne weet ik er niet meer van. Kan iemand mij verder helpen met info hierover ?

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
Het upscalen wat deze receivers doen, is dat hetzelfde als wat je TV normaalgesproken doet, dus gewoon boem 1080p of zit er een speciale chip in zoals een DCDi om het nog te verbeteren?

Verwijderd

jozy schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:58:
Het upscalen wat deze receivers doen, is dat hetzelfde als wat je TV normaalgesproken doet, dus gewoon boem 1080p of zit er een speciale chip in zoals een DCDi om het nog te verbeteren?
Waarom lees je niet eventjes een paar posts eerder, want daar staat je antwoord (en het geeft in ieder geval genoeg aanknopingspunten om te Googlen naar een antwoord, waarbij je tot in de technische details eea kan nalezen).

Van een "three-stage inverted Darlington circuit" in "Dual push-pull" configuratie kan ik echter heel weingig vinden @ Google.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 11:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:50:[...]
Ik heb ook zitten kijken naar die SR875, lijkt me een heel erg goed apparaat, ook qua geluid. En daarover 1 ding;

Er zit een "three-stage inverted Darlington circuit" in "Dual push-pull" configuratie. Wat is dat eigenlijk :?

Ik kan me herinneren dat mijn (heel) vroegere Harman/Kardon PM655Vxi ook een "three-stage inverted Darlington circuit" had, en dat ie daardoor een bijzonder hoog amperage kon produceren. Maar het echte fijne weet ik er niet meer van. Kan iemand mij verder helpen met info hierover ?
bumpje, weet echt nietmand wat zo'n "three-stage inverted Darlington circuit" in "Dual push-pull" configuratie werkelijk inhoudt ?

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:48
Upscalen is een vitaal onderdeel dat mits goed gedaan en met voldoende hoge bitrate op de DVD een SD-DVD in de buurt kan laten komen van HD materiaal.

TVs hebben bijna in alle gevallen crappy upscalers die zelfs onderdoen voor budget DVD-spelers met scaler. Faroudja maakt goede scalers met helaas macroblocking issues, en de Reon en Realta chips van Silicon Optix zijn fantastisch.

Scaling door je TV of projector laten doen is in vrijwel alle gevallen een Very Bad Idea.

Scaling in je receiver is alleen nuttig als je meerdere bronnen hebt die je goed wil upscalen. De meeste DVD-spelers van enige niveau hebben vaak al een goede scaler, maar als je b.v. je PS2 wil aansluiten op je TV dan kan een goede scaler erg nuttig zijn.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Nu heb ik sinds kort ook een 42 inch plasma tv :P , en dvd kijken
ziet er nu dus niet uit omdat ik nog een cheap surround setje heb van de
MM. Nu zit ik er over na te denken om de volgende systeem te halen.

RECIEVER
DVD Speler
Speakers

Heeft iemand ervaring met een van deze apparaten zoja, hoe bevallen ze ?

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
stimpyrulez schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 11:19:
[...]

Goed om te horen dat de netwerk verbinding en zo allemaal goed werkt!

Alleen had vernomen dat het verschil tussen geluid en beeld (dus lipsync) bij HDMI 1.3 helemaal weg was.
Weet zo niet of de denon 4306 last van had hoor? En kan je dat anders instellen door een soort delay in te stellen?

Zijn er eigenlijk al richt prijzen bekend van de nieuwe Denon types?
Let wel dat er maar weinig televisies zijn die HDMI 1.3 ondersteunen... Hecht er niet zoveel waarde aan.
Pagina: 1