Monster Power - Home Theater PowerCenter

Pagina: 1
Acties:
  • 704 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik was onlangs bij de Mediamarkt aan het snuffelen en ik zag een aantal van die Monster Power - Home Theater PowerCenters staan. Nu vraag ik me af wat is nu precies het nut van deze units en wat is het voordeel. Alle hifi apparatuur die ik bezit bevat een geaarde stekker. Tevens lees ik dat die Home Theater PowerCenter een aansluiting voor coax hebben. Wordt deze gefilterd of versterkt?

Ik het volgende staan:

Yamaha RX-V2400
Denon DVD1920
Sharp LC-42XD1E
Samsung DCB-H360RS HDTV DVB-C kabelontvanger
Sony RDR-HX725

Geen van deze apparated heeft dus een geaarde stekker. Wat er dus wel gebeurt als bijvoorbeeld mijn vriezer of koelkast aansluit valt altijd even heel kort het signaal van dolby surround weg of je ziet een korte flash in je beeldscherm.

Momenteel zitten deze apparaten in geaarde stekkerdoos van met gulliemullie (ooit gehaald bij de praxis)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Overspanningsbeveiliging en filteren van "ruis"...

Of je het merkt is een tweede... ;)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:31

GaMeOvEr

Is een hork.

Als het van Monster is, is het sowieso te duur. :P

Aannames zijn fataal.

• AleSyS
Wat zouden goeie alternatieven zijn. Ik moet zeggen dat deze me redelijk professioneel lijkt. Alleen 200 euri is wat minder :(

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:13

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Je plasma zal minder knipperen als je de koelkast dichtgooit, maar dan kijk je er toch niet naar. ;)

Het enige voordeel wat ik ken is inderdaad de overspanningsbeveiliging.
Volgens monster ben je met zo'n ding 'verzekerd' tegen overspanning (ook bliksem).
Beetje jammer dat de enige keer dat je apparatuur stuk gaat waarschijnlijk bij een blikseminslag is maar dan door inductieschade, en niet overspanning. Dan zal je wel niets krijgen. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Overspanningsbeveiligingsdozen zijn van diverse merken te krijgen, bijvoorbeeld ook Belkin en APC. Dat is ook gewoon fatsoenlijk spul, met volgens mij een vriendelijker prijskaartje dan spul van Monster, wat overdreven duur is voor wat je krijgt. :)

Aannames zijn fataal.

• AleSyS
Ik zie trouwens dat er ook eentje van de merk profigold is voor een schappelijke prijs.

Ik vraag me af wat het effect is van de filter voor de coax-kabel aansluiting op monster power

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

De vraag is meer of je zo'n filter nodig hebt. (En is het wel een filter? Is het niet gewoon een overspanningsbeveiliging voor pieken op de coax?)

Aannames zijn fataal.

• hoi_roy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 19:55
Was dit weekend bij BCC, daar probeerden de verkopers mij dit te verkopen.
Kosten: 130Euro voor de HT-800(?)

De levensduur van de LCD televisie zou daarmee beter worden (tot wel 4 á 5 jaar) en je bent verzekerd tegen overspanning en bliksem inslag (vraag me af ook een defect door de inductiespanningspiek bij bliksem wordt vergoed) maargoed...
Klopt het dat door "vuile stroom" (dus met spannings pieken) een LCD TV en Home Theatre set eerder kapot gaan? Moet een stroom leverancier zowieso niet zorgen dat de geleverde stroom goed is?

Kortom, is het iets dat je moet aanschaffen of is het onzin?

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:17
Misschien zou je trafo eerder kapot gaan of je filter, maar dat is niet een onderdeel waarvan ik vaak hoor dat die het eerste kapot gaat ;)
Pagina: 1