Had voorheen een A8V Deluxe, maar wilde een beter overclock bordje en zo kwam ik bij de Epox 9ND3I. Mijn vader heeft gelijk Windows Vista Home Premium 64bit besteld, voor zichzelf en voor mij. Ik dacht zelf Vista instaleren dat gaat wel lukken. Heb RC1 wel eens draaiende gehad dus dit moet lukken. Dus mooi niet! De drivers ondersteuning voor Vista is bar slecht. Er zijn dus totaal geen Nforce 3 raid of sata drivers te vinden voor Vista. (64bit) Heb een hoop drivers geprobeert, (Nforce3 XP (64), Nforce 4 vista drivers (raid en sata)) Maar helaas. Toch spijtig. Windows XP x64 liep wel gewoon als een zonnetje. Upgrade vanuit x64 wilde ook niet lukken. (BSOD) Tot nu toe dus nog niet zoveel lof over Vista. Natuurlijk ligt dit niet alleen aan MS, maar ook aan de hardware fabrikanten, met hun slechte drivers support. Zijn er mensen die hun Nforce 3 raidcontroller aan de praat hebben gekregen met Windows Vista 64 bit?
Misschien dat ik nog een XFX revo kaartje koop, deze heeft geloof ik geen drivers nodig. Misschien dat die wel werkt icm Vista. Iemand ervaring mee?
Specs:
Epox 9NDA3I
AMD Opteron 170
2GB Crusial Balastic PC4000
2x SATA Seagate Barracuda 7200.7 (onboard Nforce3 controller)
Asus V9999/TD
Misschien dat ik nog een XFX revo kaartje koop, deze heeft geloof ik geen drivers nodig. Misschien dat die wel werkt icm Vista. Iemand ervaring mee?
Specs:
Epox 9NDA3I
AMD Opteron 170
2GB Crusial Balastic PC4000
2x SATA Seagate Barracuda 7200.7 (onboard Nforce3 controller)
Asus V9999/TD