Ik kan niet meer bij mijn router!

Pagina: 1
Acties:

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Hopelijk voor de mensen die wat meer van netwerken weten een makkelijke vraag!

Ik ben onlangs overgestapt van Demon Internet naar Tiscali en heb dus een nieuwe modem/router gekregen, te weten de Zyxel 2606H-D1A.

Voorheen had ik de volgende opstelling (bij Demon) Zyxel Prestige 600 - Linksys WRT54GL. Als ik dan 192.168.1.1 (of het ip adres wat te zien was via site's als www.ip-zoeken.com) dan kwam ik in het menu van de Linksys router.

Echter, de 2606H heeft ook routerfunctionaliteit en sindsdien kom ik met 192.168.1.1 dus mooi nergens meer. Kies ik voor 192.168.1.254, dan kom ik in het setup menu van de nieuwe router. Hierin heb ik de firewall al geprobeerd uit te schakelen, maar dan kom ik nog niet in het set-up menu van de Linksys router.

Is de combinatie router-router niet mogelijk en heb ik nu een WAP-punt nodig? Wie kan mij helpen?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Natuurlijk wel, stel de WRT54G gewoon met zn LAN IP in op 192.168.2.1 en alles werkt.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
BèR schreef op zondag 13 mei 2007 @ 11:45:
Natuurlijk wel, stel de WRT54G gewoon met zn LAN IP in op 192.168.2.1 en alles werkt.
en hoe doe ik dat?

(sorry op netwerkgebied ben ik echt een noob)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ppaddo schreef op zondag 13 mei 2007 @ 11:44:

Is de combinatie router-router niet mogelijk en heb ik nu een WAP-punt nodig? Wie kan mij helpen?
T is niet echt de meest makkelijke situatie. Ik zou er zelf nooit voor kiezen. Waarom heb je bij Tis niet gekozen voor een Wireless alles in 1 apparaat. Voor die 40 euro bespaar je jezelf nu een hele hoop moeite. Je hebt nu waarschijnlijk ook 2 DHCP servers (de Zyxel en de Linksys)

Je zal er voor moeten zorgen dat die WRT niet meer routeerd, maar eeen veredelde switch met AP wordt.
ppaddo schreef op zondag 13 mei 2007 @ 11:50:
En hoe doe ik dat?
(sorry op netwerkgebied ben ik echt een noob)
Direct je computer op de WRT aansluiten, zorgen dat je een IP adres toegewezen krijgt van de Linksys en inloggen op de WRT en dan daar het IP adres aanpassen.

[ Voor 29% gewijzigd door Gunner op 13-05-2007 12:07 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 13:41
Twee routers achter elkaar is imho niet handig en geeft alleen maar problemen. Je moet dus de router functionaliteit van een van beiden uitschakelen.
De zyxel kun je degraderen tot gewoon modem of de linksys tot simpel wireless access point.

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 13:41
Configureer de Zyxel als bridge:
http://www.zyxel.nl/support/z137.php?toon=bm#bridge

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ehh, maar dan werkt telefonie van Tiscali dus nietl?

Hoe maak ik van de Linksys wrt54gl een bridge? Ik vind het zonde om nu alsnog een accespoint ofzo te moeten kopen, alleen om mijn Wii'tje verbinding te laten maken met het internet. (want daar is dit draadloze geklooi allemaal om begonnen, anders had ik het lekker bij een bedraad netwerk gehouden).

Beste mensen, bedankt voor het me op weg helpen. Inmiddels werkt internet op de pc nog prima en kan ook het Wii'tje weer het www op! Ik heb de Linksys gedegradeerd tot wap/bridge. Nogmaals heel erg bedankt voor alle snelle reacties!

[ Voor 61% gewijzigd door PaT op 13-05-2007 13:04 ]

Pagina: 1