Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
kun je niet dit doen?
let wel, het deel tussen haakjes mag maar 1 resultaat geven....
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| insert into ChangeLog ( UserName, Action, NewValues ) select (select username from blablabla), 'New Rack', 'Rack: ' .......... |
Soms zijn de oplossingen makkelijker dan je denkt... Bedankt!Edwardvb schreef op zondag 13 mei 2007 @ 12:37:
kun je niet dit doen?
SQL:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 insert into ChangeLog ( UserName, Action, NewValues ) select (select username from blablabla), 'New Rack', 'Rack: ' ..........
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Verwijderd
Wauw man, ik ben sort-of beginnend in sql maar stored procedures en declaraties kende ik nog niet! wat ik me afvraag uit het codevoorbeeld van swerfer of
geen limit 1 benodigd heeft (of iig handig kan zijn als fault-checker?). Welke term kan ik aan dit soort statements geven?
En misschien wel de belangrijkste vraag: wanneer is het declareren van variabelen of functies écht nodig?
SQL:
1
| (select username from blablabla), |
geen limit 1 benodigd heeft (of iig handig kan zijn als fault-checker?). Welke term kan ik aan dit soort statements geven?
En misschien wel de belangrijkste vraag: wanneer is het declareren van variabelen of functies écht nodig?
Jupz, dat moet eigenlijk. Overgens is er geen garantie zonder ordering welke username wordt geselecteerd als eerste. Nog beter zou zijn om een join te maken en meerdere records tegelijkertijd te inserten.Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 21:43:
Wauw man, ik ben sort-of beginnend in sql maar stored procedures en declaraties kende ik nog niet! wat ik me afvraag uit het codevoorbeeld van swerfer of
SQL:
1 (select username from blablabla),
[ Voor 6% gewijzigd door xos op 13-05-2007 22:12 ]