Toon posts:

Headset

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen, ik ben nieuw hier :-) Maar heb reeds vaak in jullie fora gebrowst op zoek naar antwoorden en ze ook meestal gekregen!
-on topic-
Ik kocht gisteren een Xfi Fatal1ty Xtreme Gaming Pro audio kaart en het verschil in kwaliteit en volheid van geluid vergeleken met men oude Audigy 2 zs Platinum Pro is om van achterover te vallen, zelfs in me goedkope Creative Hs 600 hedset!!
Maar, ik ben er van overtuigd dat ik er lang niet alles uit haal met een headset als deze dus ik wil een nieuwe. En ik heb al wat gegoogled maar ik kan niet echt veel eensgezinde reviews vinden over headsets :(
Het liefst had ik een 5.1 headset gehad, maar als er geen goede is in die klasse kan ik ook wel settelen voor een stereo. De Medusa 5.1 en Razer Barracuda zien er netjes uit en krijgen goede reviews, maar ik heb er ook al tamelijk wat negatieve reviews van gelezen :/ .

Anyways, hoop hier wat antwoorden te vinden over deze toch vrij duistere kant van hardware ^^

Verwijderd

Headsets zijn erg persoonlijk, zul je van te voren moeten beluisteren.
Mensen kunnen wel koptelefoons aanbevelen maar met de info die jij in je start post hebt absoluut niet.
Daarbij staat dit topic hier verkeerd.

Verwijderd

Topicstarter
heh? waar moet dit dan staan?

En welke info heb je nognodig? system specs?

e 6300@3.3Ghz, Nv 7900GTO@gtx speed,2Gb G.Skill 6400 Hz,Asus P5B-deluxe,Xfi Fatal1ty Xtreme Gaming Pro,2 Samsung spinpoint 250Gb RAID0, H²O gekoeld

Verwijderd

Nee had in /9 gemoeten: Audio, Video & HiFi

Nee absoluut geen systeem specs, wat ik meer bedoelde, maar ik denk niet dat je met jouw kennis daar aan toe komt is bijv:
Hoog, laag, afvlakken, vol geluid, bereik, ruis, ed.
Gezien de geluidskaart en je headset ben je typisch een klantje voor sennheiser voor het "wow"-effect.

Daarbij klinkt het voor jouw oren goed dan IS het goed, je kunt hoogstens wat andere headsets proberen om te kijken of je nog verschil hoort en zo ja of dat beter is.
Probeer er eens een aantal bij vrienden te lenen?

Verwijderd

Nou ik vind dat die meer dan genoeg info heeft gegeven. Hij heeft toch zijn geluidskaart en headset vermeld? Misschien wel handig om te vertellen of je een gamer bent, als je naar die specs kijkt valt er niet echt aan te twijfelen maar als nog.

Het enige wat ik even wil toevoegen is dat je niet voor de Medusa moet gaan. Mijn vriend had dat ding en na 3 maanden kreeg hij een barst waardoor het linkerhelft geen geluid meer gaf. Is een bekend probleem, is ook een topic op GoT daarover.

Veel geluk voor de rest.

Verwijderd

Topicstarter
ah zo, geen Medusa

Gamer idd, Counterstrike Source ed. dus daarmee dat ik eerder een 5.1 wil voor betere positionering. Geen Medusa dus, ok. Enige andere opties?

Nee sry Iruja, daar ben ik spijtig genoeg niet van op de hoogte, in audio ben ik nog een echte naab :-/
En spijtig genoeg geen vrienden met deftige headsets. Maar Senheiser zeg je? Kan je er eentje pinpointen? hebben ze 5.1 en zoniet een Stereo?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2007 11:15 ]

Verwijderd

Nog een tip luister niet alleen naar het geluid, maar kijk of hij ook confortabel zit, immers als je hem lang op hebt en je krijgt er pijn van, als in drukt te veel, of je hoofd kun je niet vrijelijk bewegen, wat heb je er dan aan?

Ga anders eens naar de media-markt, geloof niet dat die er heel moeilijk in doen om wat headsets uit te proberen.

Nee ik durf jou niks aan te bevelen, ik kan je hoogstens vertellen wat ik nu heb en hoe ik daar gekomen ben, maar zelfs daar heb je niks aan want ik ben geen gamer, maar een echte koptelefoon liefhebber, vind 5.1 vaak zelfs afbreuk doen aan de muziek.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2007 11:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat lesje heb ik al geleerd met men creative hs600 :(

Verwijderd

Topicstarter
Ben er geweest, ze hebben geen topmodellen spijtig... Als je nog suggesties hebt laat ze maar komen :-)

oh trouwens als iemand dit naar het juiste forum can verzetten, mag gerust! :D

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2007 11:23 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

1) eerst zelf op zoek gaan voor je een topic opent. Als je zegt dat je een "naab" bent betekent dat dat je je niet genoeg ingelezen hebt
2) aangezien je niet in het juiste subforum zit blijkt maar dat je niet gezocht hebt. Begin eens in de FAQ van Audio, Video & HiFi te lezen, ga dan op zoek naar eerdere topics in dat subforum. En pas als je DAN nog vragen hebt een eigen topic openen, maar dan wel duidelijk maken wat je al gelezen en gezocht hebt en welke deelvragen nog niet duidelijk zijn.

Oh, en 2x achter elkaar posten binnen 24u is niet de bedoeling. Aub voortaan de edit-knop gebruiken als je iets toe te voegen hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 13-05-2007 14:43 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.