speedtouch 706 en DMZ

Pagina: 1
Acties:
  • 604 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:27

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Sinds een paar weken is mijn speedlinq internet abo werkend.
Nu wil ik mijn netwerkje even goed af configureren.

ik heb zelf een Draytek 2900 als router (al mijn poortforwardings e.d. staan daarin)
als moden/router van speedlinq een Speedtouch 706 gekregen.

nu is het de bedoeling dat het netwerk er zo uitkomt te zien:

Internet > Speedtouch > Draytek > Switch > pc's

ik heb geen zin om alle poort mappings dubbel gaan in te voeren, en vind ik het sowieso nogal omslachtige op de speedtouch.
maar er is echt geen mogenlijkheid om DMZ of die speedtouch transparant te laten werken.

heeft iemand hier wel een suggestie voor? begin dit nu echt zeer vervelend te vinden :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i8086
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-08 00:11
Ik weet de instellingen van de 706 niet uit mijn hoofd, echter weet ik wel dat je hem in "Bridge-mode" kan zetten en dan doet 'ie precies wat jij wilt. Mijn ervaring hiermee is alleen dat de eerste keer dat je dat doet, iig. op het BabyXL netwerk wat oa. ook Speedlinq gebruikt, het een uurtje kan duren voordat je router (in jouw geval die Draytek) een ip-adres toegezen krijgt, daarna werkt het echter als een zonnetje 8)

[ Voor 0% gewijzigd door i8086 op 13-05-2007 05:15 . Reden: typfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
hmm ik heb zegmaar de router met het cdeetje geinstalleerd (werkt trouwens niet helemaal maar anyway)
dan kan je volgens mij niet meer bridge mode e.d. kiezen.
wat ik nu gedaan heb is een poort reeks van 1 - 65500 ofzo opengezet, maar vind dit eerlijk gezegd niet echt een mooie oplossing. inderdaad bridge zou veel mooier zijn.

edit
ow vet je kan naderhand nog wel het bridge gedeelte aanpassen.

denk alleen dat ik het voip gedeelte nu niet kangebruiken (had het nog niet eens aan gesloten maar goed)

[ Voor 21% gewijzigd door Valkyre op 13-05-2007 05:34 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i8086
Je moet in de web of telnet configuratie zijn om bridge ode aan te zetten, het cdtje is helaas niet bedoeld voor Tweakers B) , meer voor de "domme" consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
sowieso is dat hele ding veel te simpel. alles staat er super omslachtige e.d. daarom heb ik liever mijn draytek :)

vooral alle termen naar het nederlands omgezet dan zit je echt zo van, he wat is dit nu weer.
kan gelukkig ook naar het engels gezet worden, wordt het alweer iets begrijpelijker.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i8086
Ja, ik ben idd. ook bang dat het voip gedeelte dan niet werkt. Als je dat echt wilt gebruiken moet je ben ik bang toch een losse sip-router op de draytek aansluiten, of de draytek niet gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 15:38
Iemand al getest of SIP dan inderdaad niet werkt?
Ik zit met hetzelfde punt, ik wil graag mijn Linksys WRV200 volledig gebruiken
Pagina: 1