[XP] BSOD bij verse installatie*

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• thon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-03 16:11
ik heb vista van mijn laptop afgegooit omdat ik het niet fijn vond maar nu wil ik er xp opzetten en krijg ik een bsod met de stop code 0x0000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, ik heb al ongeveer alle mogelijke windows versies geprobeerd maar de fout blijft trug komen, ik heb al met google gezocht en op got maar ben nu al de hele dag bezig en ik kom er niet uit. zou het mischien kunnen komen doordat het een duo core cpu is?

de laptop:

medion md 98100
1024 mb ddr2
intel centrio duo 1.60ghz
160 gb
ati videokaart

EDIT:
de bsod komt altijd na dat ik de voorwaarden heb geaccepteerd, en bij windows 2000 als de hardware config komt

[ Voor 10% gewijzigd door thon op 13-05-2007 02:32 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:10
Wanneer krijg je die BSOD?
Heb je de Windows XP en 2000 BSOD guide doorgenomen?
Heb je memtest gedraaid?

• thon
memtest is nu bezig

Verwijderd

1 ) Er heeft wel XP opgestaan draaiend?
2 ) Alle mogelijke windows versies zijn?
3 ) Gegoogled en wat heb je gevonden?

Het is denk ik een hardware probleem. Probeer het eens met alleen de benodigde hardware!

• thon
1: nee
2: natuurlijk niet alle maar wel veel en er blijft een fout komen
3 gegoogled en eigelijk nix gevonden alleen dat het een driver probleem kon zijn

4 het meeste kan er niet uit aangezien het een laptop is en de memtest gaf geen fouten.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

thon,

Iets duidelijker antwoord geven op vragen mag ook wel :)
Neem de Windows XP en 2000 BSOD guide toch even door, je weet maar nooit.

titelfix, let even op de Windows Clients - Policy.
Dat je een probleem hebt is wel duidelijk, anders had je ook geen topic geopend. Dat hoeft dan ook niet in je topictitel te staan ;)

[ Voor 41% gewijzigd door alt-92 op 13-05-2007 14:57 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 18:36

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Zo'n soortgelijk probleem heb ik ook gehad met een Sony laptop waar ik windows XP weer heb opgezet ipv vista.

De exacte foutmelding weet ik niet, maar ik heb het opgelost door een low-level format uit te voeren, hierna was het probleem opgelost. Waarschijnlijk waren er toch nog conflicten met (verborgen) vista bestanden?

Klein beetje offtopic, maar dit moest ik ook op m'n desktop PC doen op het moment dat ik van vista weer naar XP wilde...

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Roland_EM25 schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:38:
Zo'n soortgelijk probleem heb ik ook gehad met een Sony laptop waar ik windows XP weer heb opgezet ipv vista.

De exacte foutmelding weet ik niet, maar ik heb het opgelost door een low-level format uit te voeren, hierna was het probleem opgelost. Waarschijnlijk waren er toch nog conflicten met (verborgen) vista bestanden?

Klein beetje offtopic, maar dit moest ik ook op m'n desktop PC doen op het moment dat ik van vista weer naar XP wilde...
offtopic:
Voor mijn begrip: dus je hebt voordat je de low-level format gebruikte een gewone format gedaan en de installatie gestart en daar kreeg je die BSOD?
Toen deed je een low-level format en toen was die BSOD weg?

Als het antwoord op die vraag 'ja' is, dan formatteerd vista kennelijk op een manier die bij XP (en 2000?) niet door de beugel kunnen... Wellicht is dat dan toch de oplossing voor de TS en is het ineens

niet meer offtopic:

Probeer eens een low-level format! :)

Edit:
Effe wat google werk gedaan - bovenstaande lijkt dus echt vaker tot een oplossing te komen:
http://www.tek-tips.com/v...ad.cfm?qid=1350480&page=1

[ Voor 6% gewijzigd door remco_k op 13-05-2007 22:53 ]

Alles kan stuk.

• hoegee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-12-2018
wees voorzichtig met low level format
Ik zou in de bios even alles op default zetten ik denk dat je dan meer kans maak.
Ik heb dat zelf ook eens gehad.

• remco_k
  • Laatst online: 16:49

remco_k

een cassettebandje was genoeg

hoegee schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:50:
...
Want?

Alles kan stuk.

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

remco_k schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:45:
[...]

offtopic:
Voor mijn begrip: dus je hebt voordat je de low-level format gebruikte een gewone format gedaan en de installatie gestart en daar kreeg je die BSOD?
Toen deed je een low-level format en toen was die BSOD weg?

Als het antwoord op die vraag 'ja' is, dan formatteerd vista kennelijk op een manier die bij XP (en 2000?) niet door de beugel kunnen... Wellicht is dat dan toch de oplossing voor de TS en is het ineens

niet meer offtopic:

Probeer eens een low-level format! :)

Edit:
Effe wat google werk gedaan - bovenstaande lijkt dus echt vaker tot een oplossing te komen:
http://www.tek-tips.com/v...ad.cfm?qid=1350480&page=1
Het antwoord op de vraag is idd "ja", dus is het niet offtopic :)

Ik had Vista een weekje draaien en wilde toch graag weer terug naar XP. Allereerst simpel geformateerd, maar toen kreeg ik idd de/een BSOD. Uiteindelijk een low-level format gedaan en daarna ging het wel. Draai nu alweer een week of 10 XP zonder problemen.

Maar volgens mij is voorzichtigheid bij een low-level format idd geboden, omdat je je hardeschijf er mee om zeep kan helpen.

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 15:11
Is niet helemaal waar, want wat tegenwoordig als low level format word gezien (het schrijven van nullen zeg maar) is eigenlijk een mid level format. Een low level format van vroegah, werd gedaan met behulp van debug. Hiermee verziek je de firmware van de harde schijf zodat deze niet meer door de BIOS herkend zou worden. Is echter tegenwoordig vrijwel niet meer aan de orde.

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Keesk schreef op zondag 13 mei 2007 @ 23:16:
Is niet helemaal waar, want wat tegenwoordig als low level format word gezien (het schrijven van nullen zeg maar) is eigenlijk een mid level format. Een low level format van vroegah, werd gedaan met behulp van debug. Hiermee verziek je de firmware van de harde schijf zodat deze niet meer door de BIOS herkend zou worden. Is echter tegenwoordig vrijwel niet meer aan de orde.
oké dan. Ik heb het dus over een mid-level format. Opzich wel raar dat zelfs in de software van de harddisk fabrikant zoiets staat:

"Perform low-level format"
Fills the harddrive with zero's, process may take a few hours

Maar een mid-level format is dus niet zo "gevaarlijk" als ik dacht.

• thon
hoegee schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:50:
Ik zou in de bios even alles op default zetten ik denk dat je dan meer kans maak.
Ik heb dat zelf ook eens gehad.
uhh ja dat wou ik dus ook doen maar in dat leuke bios van medion kan je alleen de datum/tijd en boot volgorde aanpassen en verder ook echt nix :S

ik ga de mid-level format is proberen.

EDIT:

nog wat aanvullende informatie, als ik er weer windows vista op zet doet hij het wel weer en via virtual pc kan ik ook gewoon xp instaleren

[ Voor 14% gewijzigd door thon op 14-05-2007 18:48 ]

• Visjes
  • Laatst online: 17-02 13:09

Visjes

Blub........

Sorry voor de schop.

Maar de oplossing voor dit probleem is gebruik een slipstream CD van XP met SP2. Dan krijg je deze foutcode niet meer.
Het grote probleem wat je daarna krijg is, dat je videokaart niet meer goed werkt. Deze driver werkt wel goed hier.
Pagina: 1