Acer Aspire 5670 erg warme processor

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05-2024

SAiKO

Grote Smurf

Topicstarter
Mijn processor wordt ontzettend warm. Ik zat net een beetje te surfen en toen verscheen een melding van Notebook Hardware Control dat mijn processor de 85 graden was ontstegen. Toen ik een film afspeelde liep de temperatuur op tot boven de 95. Rechts naast de laptop, waar een fan zit, komt altijd ontzettend warme lucht. Niet erg relax want zet er maar eens een koud glas frisdrank; binnen 5 minuten is het lauw.. als ik mijn hand er te lang houd dan krijg ik ook een vreemd gevoel in m'n hand.

De laptop (Acer Aspire 5670) heeft een Core Duo T2300 1.66 GHz processor. Ik vroeg mij af of meerdere mensen dit probleem hebben met deze processor of misschien met hetzelfde type laptop. Verder zou ik natuurlijk willen weten of ik er iets aan zou kunnen doen.. als ik de processor op 1000mhz laat draaien dan word hij nog steeds zo warm.

Ik zal maandag contact opnemen met Acer maar zou handig zijn als ik van meer mensen wat info heb om te vergelijken..

• Blackeagle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-01 14:13
Vergelijkings info kan ik je niet geven wel mijn ervaring.

Als er bij de fan uitgang warme lucht komt dan zal waarschijnlijk in de schacht ergens een (bijna) verstopping zitten.
Dit kan komen doordat er stof in de schacht zit.

Wat je kan proberen is met een busje lucht die schacht eens doorblazen, dit wil soms nog wel eens helpen.

Wordt de laptop aan de onderzijde of bij het toetsenbord ook erg warm?

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

• Zuur!!!
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-05-2022
Mijn cpu (5672WLMi) is bij surfen ongeveer 50 graadjes volgens SiSoft Sandra Lite 2007, maar volgens Everest maar 32 graadjes...... :? De temperatuur van de harddisk is bij beide programma's ongeveer gelijk. Ik weet nog even niet hoe warm 'ie stressed wordt.

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05-2024

SAiKO

Grote Smurf

Topicstarter
Aan de onderkant onder de Enter toets zeg maar en aan de bovenkant het toetsenbord aan de rechterzijde. Het ding is nog niet zo oud he.. Ik heb 'm van oktober ongeveer.

Idle temperatuur is 70 graden. Terwijl ik niks doe dan loopt de temperatuur op tot 80 graden en dan springt de fan aan. Na elke 45 seconden Idle time heeft ie 90 seconden nodig om hem van 80 naar 70 graden te koelen.. en dat is dan wanneer ik helemaal niks doe met het ding. Erg irritant als de fan langer loopt dat dat ie stil staat.

• Blackeagle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-01 14:13
SAiKO schreef op zondag 13 mei 2007 @ 13:51:
Aan de onderkant onder de Enter toets zeg maar en aan de bovenkant het toetsenbord aan de rechterzijde. Het ding is nog niet zo oud he.. Ik heb 'm van oktober ongeveer.

Idle temperatuur is 70 graden. Terwijl ik niks doe dan loopt de temperatuur op tot 80 graden en dan springt de fan aan. Na elke 45 seconden Idle time heeft ie 90 seconden nodig om hem van 80 naar 70 graden te koelen.. en dat is dan wanneer ik helemaal niks doe met het ding. Erg irritant als de fan langer loopt dat dat ie stil staat.
Dat is dus tijd om Acer te bellen. De fan reageert natuurlijk op temp, als die niet omlaag gaat (door blokkade) dan gaat ie als een vliegtuig te keer.

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD