Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Neon op bass

Pagina: 1
Acties:
  • 390 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een neon buis in m'n subwoofer aansluiten. De bedoeling is dat de neon elke keer aanslaat als woofer iets moet doen. Hoe sluit ik dit aan? want als ik de neon buis gewoon tussen de versterker en de woofer hang, krijgt de neon buis te weinig stroom. Als iemand het weet, ik hoor het graag!

Bjorn

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Je hebt wel CCFL's die werken op een sound-activated module. Die gaan dus aan als ze meer geluid opvangen enz. Lijkt me makkelijker dan je hele subwoofer openhalen enz.

Verwijderd

Topicstarter
hm okee, maar ik wil dus wel dat ze enkelt maar op bass reageren, niet dat als je je speakers hard hebt staan dat ie ook reageert op de hoge tonen

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Als je hen vlakbij de sub legt moet het wel lukken denk ik. Anders wordt het een ingewikkelde bedoeling waarvoor je denk ik beter bij de onderburen kan zijn (elektronica).

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-11 11:50
Ik zou eigelijk niet iets doen met een geluidssensor ofzo. Ik weet trouwens ook niet of een neonbuis zo snel reageert (en hij dus misschien wel gewoon constant blijft branden). Je kan vast wel iets kant en klaars kopen, want er is volgensmij kan je dit met een vrij simpele schakeling realiseren

Verwijderd

DEVoTi0N schreef op zondag 13 mei 2007 @ 11:02:
Ik zou eigelijk niet iets doen met een geluidssensor ofzo. Ik weet trouwens ook niet of een neonbuis zo snel reageert (en hij dus misschien wel gewoon constant blijft branden). Je kan vast wel iets kant en klaars kopen, want er is volgensmij kan je dit met een vrij simpele schakeling realiseren
En als je het niet direct kan kopen; zoek ergens een lowpass-filter (http://www.circuitsonline.net/circuits/view/69), gooi dat signaal door een LED-VU-meter (http://www.circuitsonline.net/circuits/view/59), vervang daarvan een led door een optocoupler (kan je ongeveer kiezen bij welke sterkte van de bas hij aan / uit moet) en schakel daarmee een mosfet die je neon zelf aanstuurt. Als je een sub-pre-out hebt (om een actieve sub aan te hangen dus) kan je die lowpass filter er af laten.

Dit gewoon parrallel over je sub zetten en het zou moeten werken. Iets met geluidsdetectie zou ik ook niet doen, dan moetje je elke keer dat je je radio luider/stiller zet gaan bijregelen (of je moet continu je radio even luid zetten)
Pagina: 1