Zou iemand zo vriendelijk willen zijn te vertellen wat voor geheugen dell gebruikt in bovengenoemd systeem. De bedoeling is dat die pc van 256 naar 1 gig gaat maar ik ken het geheugen niet wat er in zit. Alle 4 de banken zijn bezet maar op 2 reepjes zitten geen chips en als ik die uit het systeem laat boot ie niet meer
Dat is dan RIMM (Rambus) dat je daar te pakken hebt. Die 'lege' rimmetjes zijn terminators of continuity Rimms.
http://support.dell.com/s...tems/dim8400/SM/index.htm
Ben je zeker dat het een 8400 is?
Want volgens de service manual is het DDR2 (wat ik niet echt geloof gezien de lege modules).
Ben je zeker dat het een 8400 is?
Want volgens de service manual is het DDR2 (wat ik niet echt geloof gezien de lege modules).
[ Voor 51% gewijzigd door D-Three op 12-05-2007 23:46 ]
Inderdaad. Die moeten erin zitten voor de werking van het systeem.Terw_Dan schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 23:42:
Dat is dan RIMM (Rambus) dat je daar te pakken hebt. Die 'lege' rimmetjes zijn terminators of continuity Rimms.
Als je wilt uitbreiden, houd er dan ook rekening mee dat je in paren moet uitbreiden. Gezien de schaarsheid/prijs van RIMM moet je er of goedkoop tegenaan lopen of het maar overslaan.
Ik denk dat TS een ander model bedoelt dan ie noemt. De omschrijving van TS duid duidelijk om Rimm, temeer ivm de aanwezige terminatoren.
Als het DDR2 zou zijn, dan ontbraken de terminatoren, en zou ik persoonlijk geen 256Mb verwachten (in de huidige ddr2 tijd is 512Mb eigenlijk het minst fatsoenlijke wat te koop is. 256Mb DDR2 is een zeldzaamheid, ik heb eigenlijk geen (recente) systemen gezien met wel DDR2, maar slechts 256Mb ram.
[ Voor 39% gewijzigd door DJSmiley op 12-05-2007 23:46 ]
Sorry jongens jullie hebben gelijk tis een 8200, ik moest op de kast afgaan. Maar iig bedankt voor de opheldering, ik heb dit echt nog nooit eerder gezien
Yep, ik was eerst nogal wat karig met enkel de linkDJSmiley schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 23:44:
[...]
Ik denk dat TS een ander model bedoelt dan ie noemt. De omschrijving van TS duid duidelijk om Rimm, temeer ivm de aanwezige terminatoren.
Tja, de eerste hit op google als je zoekt op 'Dell Dimension 8200 memory' laat je al duidelijk zien dat het hier over RIMM gaat. Dus het was doodeenvoudig zelf te vinden.Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 23:49:
Sorry jongens jullie hebben gelijk tis een 8200, ik moest op de kast afgaan. Maar iig bedankt voor de opheldering, ik heb dit echt nog nooit eerder gezien
Natuurlijk wel als ik wist dat het een 8200 was, maar dit was niet het geval. De eerste de beste kast die er op leek en die op google stond was een 8400 en daar word niet gesproken over RIMM daarom kwam ik er ook niet uit!!!Terw_Dan schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 23:51:
[...]
Tja, de eerste hit op google als je zoekt op 'Dell Dimension 8200 memory' laat je al duidelijk zien dat het hier over RIMM gaat. Dus het was doodeenvoudig zelf te vinden.
Maar nu is alles helemaal duidelijk, bedankt allemaal!!!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 23:57 ]
Er zit trouwens een mooie Service tag op je DELL waarmee je op de DELL support site alles over je systeem terug kan vinden.
Zit de sticker er niet meer op dan kan je in je BIOS ook dit zelfde service tag nummer terug vinden.
Op de Support site kan je precies nagaan wat er allemaal in je systeem zit en wat er aan uitbreidingsmogelijkheden zijn. Hier kan je teven zien hoeveel intern geheugen je moederbord aankan, en welk type geheugen je hebt.
Zit de sticker er niet meer op dan kan je in je BIOS ook dit zelfde service tag nummer terug vinden.
Op de Support site kan je precies nagaan wat er allemaal in je systeem zit en wat er aan uitbreidingsmogelijkheden zijn. Hier kan je teven zien hoeveel intern geheugen je moederbord aankan, en welk type geheugen je hebt.
Het is mijn vader zijn systeem en hij vroeg of ik geheugen voor hem wou bestellen. Ik moest het dus uit mijn hoofd doen daarom toen ik het juiste plaatje vondt de 8400 liep ik daar op vast (verkeerde specs). Ik had in het verleden dat ding al eens uit elkaar gehaald vandaar ik nog wist van dat vreemde geheugen anders had ik nog vrolijk de verkeerde besteld ook.Tuut-Tuut schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 23:58:
Er zit trouwens een mooie Service tag op je DELL waarmee je op de DELL support site alles over je systeem terug kan vinden.
RIMMS zijn imho zo goed als nergens meer te verkrijgen. En als je ze kan vinden moet je denk ik de hoofdprijs betalen.
Voortaan dus aub exacte specs opzoeken voor je hier post - sterker nog dan is dus in een geval als dit het posten vrij overbodig...
Edit:
En voor sommige anderen - C-RIMMs zijn geen terminators, ze zijn er alleen maar om de seriele bus door te laten lopen. De terminators zitten op het moederbord. Bij vroege i820 chipsets had het moederbord nog geen terminators. Daar had je CT-RIMMs die wel terminators bevatten. Maar CT-RIMMs zijn nadrukkelijk *NIET* met C-RIMMs uitwisselbaar
Edit:
En voor sommige anderen - C-RIMMs zijn geen terminators, ze zijn er alleen maar om de seriele bus door te laten lopen. De terminators zitten op het moederbord. Bij vroege i820 chipsets had het moederbord nog geen terminators. Daar had je CT-RIMMs die wel terminators bevatten. Maar CT-RIMMs zijn nadrukkelijk *NIET* met C-RIMMs uitwisselbaar
[ Voor 58% gewijzigd door dion_b op 13-05-2007 00:10 ]
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()