Toon posts:

[Vista] Windows mixer, opnamebronnen gescheiden houden?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vroeger, tijdens de xp-tijden, kon ik voor opnemen of afspelen de verschillende apparaten kiezen (microfoon, cd-speler, pc-speakers, enz) zelf kiezen. Wanneer je dan iets wilt opnemen in bijvoorbeeld cubase of adobe audition dan kon je gerust hetgeen dat al opgenomen was afspelen en iets nieuws opnemen. Je koos dan bij opnemen de line in of de microfoon ingang en vinkte de rest uit. Zo kon je dan tegelijk bijvoorbeeld een gitaarpartij luisteren en een nieuwe inspelen zonder dat je dan beide opneemt.

Kan dit nog steeds? Ik ben aan het zoeken, maar ik kom er niet uit. (de nieuwe mixer helpt niet echt. Te versimpelt...)

Als iemand raad heeft?....

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Over welk OS hebben we het?

Dat is wel zo handig om voortaan te melden in je topictitel, duidelijk herkenbaar enzo.
Geef dat even door in een TopicReport (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/icon_hand.gif).

Verder: het wil nogal eens helpen om in dit soort gevallen ook te melden wat voor geluidskaart je gebruikt, omdat er behoorlijk wat verschillende drivers zijn met verschillende functionaliteit (of gebrek aan).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:20
Jouw manier van opnemen is uberhaubt niet erg handig. Je kan het zelfde doel bereiken (gitaar opnemen terwijl je het vorige opgenomen materiaal beluistert) door een nieuwe track aan te maken in je favoriete opnameprogramma, die op de line-in in te stellen (ervanuitgaande dat je daar je gitaar op hebt aangesloten), alleen die track op 'record' zetten (meestal een rode R) en dan gewoon op opnemen drukken.

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 23:47:
Over welk OS hebben we het?

Dat is wel zo handig om voortaan te melden in je topictitel, duidelijk herkenbaar enzo.
Geef dat even door in een TopicReport ([afbeelding]).

Verder: het wil nogal eens helpen om in dit soort gevallen ook te melden wat voor geluidskaart je gebruikt, omdat er behoorlijk wat verschillende drivers zijn met verschillende functionaliteit (of gebrek aan).
Beetje stom inderdaad.... Het is windows vista.

Realtek high definition audio (driver)

Verwijderd

Topicstarter
Mr.Qips schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 23:52:
Jouw manier van opnemen is uberhaubt niet erg handig. Je kan het zelfde doel bereiken (gitaar opnemen terwijl je het vorige opgenomen materiaal beluistert) door een nieuwe track aan te maken in je favoriete opnameprogramma, die op de line-in in te stellen (ervanuitgaande dat je daar je gitaar op hebt aangesloten), alleen die track op 'record' zetten (meestal een rode R) en dan gewoon op opnemen drukken.
Dat is dus ook wat ik gedaan heb. Alleen neem ik dan het nieuwe input signaal op en het geluid dat afgespeeld wordt...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

titeledit om de vraag wat duidelijker uit te laten komen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1