Toon posts:

ADSL, Hoe werkt dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij xs4all adsl aangevraagt. Momenteel heb ik Sonera Plaza met een win2000 server en isa. Dit is gewoon een normale netwerkverbinding inweze.

Hoe zit dat met adsl? Ik heb gelezen dat je een client moet hebben of dat je moet inbellen/inloggen. Hoe zit dat en werkt adsl gewoon goed met een server en kan ik het vergelijken met een kabel verbinding?

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 23:20

Crusader

Arc Nature

Haai (zit je nog steeds bij de KPN overigens?)

Met ADSL moet je een zg. Virtual Private Networking verbinding maken. Je moet dus VPN support geïnstalleerd hebben (zit in de meeste Windows OSsen).
Je definieert dan een dial-up verbinding met als modem "Microsoft VPN adapter", accountgegevens krijg je van de KPN.
Na het maken van die verbinding moet je op http://start.mxstream.nl je login gegevens van je provider invoeren. Daarna heb je een volledige internetverbinding tot je beschikking.
Werkt ook goed met WinRoute en Sygate. Je kunt dus ook goed je internetverbinding met je thuisnetwerkje delen m.b.v. Windows 2000 ICS (Internet Connection Sharing).

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Xs4all heeft een tooltje (ADSL-online) om je verbinding in de lucht te brengen en te houden zonder al dat gedoe met het (handmatig) aanmelden via VPN en Start.mxstream.nl etc. - kun je overigens bij je eerste verbinding meteen je downloadsnelheid testen...:)

• dudek
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

dudek

I spy with my little eye

en hoe werkt dat technisch gezien??

hoe kun je zulke hoge snelheden halen met een koperlijn?
ik heb wel eens wat gehoord over een andere frequentie ofzo...

Women, you can't live with 'em..... and you can't live with 'em!
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is een secure VPN verbinding.. hmmm, en hoe wil je dat doen dan met een win2000 server en ISA server daar op. Je zal dan dus iedere keer moeten inloggen op die website als die server gereboot is of je verbinding er uit gelegen heeft.

Wat een slecht...

Crusader: Nee ik ben daar sinds december al weg.. :) en jij?

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 23:20

Crusader

Arc Nature

Op donderdag 08 februari 2001 09:43 schreef rednar het volgende:
Dus het is een secure VPN verbinding.. hmmm, en hoe wil je dat doen dan met een win2000 server en ISA server daar op. Je zal dan dus iedere keer moeten inloggen op die website als die server gereboot is of je verbinding er uit gelegen heeft.

Wat een slecht...

Crusader: Nee ik ben daar sinds december al weg.. :) en jij?
Klopt, je zult telkens opnieuw in moeten loggen. Dat heb ik grotendeels geautomatiseerd met het tooltje ADSLOnline.
Als de verbinding plotseling wordt verbroken, zorgt dit tooltje dat de verbinding weer opnieuw wordt opgebouwd.

Enne... ik zit nog steeds bij Tivoli Beheer ja ;)
Bevalt me uitstekend!

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Pagina: 1