Mixer kiezen met USB/IEEE1349

Pagina: 1
Acties:
  • 473 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 21:06

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Ik heb een mixer nodig welke ik aan kan sluiten op mij mac mini. Nu gebruik ik een audiophile usb om extra inputs te hebben, ik heb er iig twee nodig.

Er worden twee kanalen meerdere malen per week opgenomen.

Nu heb ik een lijstje gemaakt van Feedback en ben bij Radio Piet in Arnhem geweest:

Mixers op prijsPrijs
Phonic Helixboard 12 USB179
Numark DXM 01 USB199
Behringer XENYX 1832 FX269
Numark CM 200 19 inch usb269
Phonic Helixboard 17299
Phonic Helixboard 12 FireWire339

Ik heb een 19 inch serverkast, dus die Numark zou op zich wel een mooie oplossing zijn, maar ik weet het toch niet. De FireWire is wel duur maar wel 'lekker' in verhouding tot usb. Voor de rest heb ik op dit moment een Behringer waar ik tevreden mee ben maar, hoe is de kwaliteit tov Numark en Phonic?

Het gaat om radiokanalen en het zou handig zijn om zaken als ruis en zo een beetje bij te kunnen stellen en de gebruikelijke toon/balans instellingen natuurlijk.

[ Voor 33% gewijzigd door jopiek op 12-05-2007 22:53 ]

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Heel simpel. USB trekt het niet 100% als het gaat om audio I/O en mixxen. Je hebt soms hick-up's en andere vervelende dingen zoals te grote latency. Omdat usb de vervelende eigenschap heeft dat de data stream niet constant flowend is omdat de zender (mixtable, keyboard) een bevesting nodig heeft van de ontvanger (pc/mac) om het volgende pakket aan data te versturen.
Firewire heeft dit probleem eigenlijk helemaal niet.
Let op wat ik vertel over USB komt in voor, ik zeg niet dat je het altijd hebt. Maar vergeet niet dat alle DAW (digital audio workstations) van grotere merken alleen maar met firewire400/800 zijn en zelfs met dubbele aansluiting.
Het ligt gewoon puur aan hoe je tewerk gaat en hoeveel data je die pc voor de kiezen geeft.

Verwijderd

Firewire heeft bij mij minder belasting op de proccesor (bij externe harde schijven), dat is mischien ook iets om mee te nemen.

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
ik wil maximaal twee kanalen tegelijk kunnen opnemen, op dat moment kan de computer nog wel wat anders moeten doen, maar meestal zal de computer niet zo heel druk zijn met andere dingen.

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Als je audio opneemt moet je pc niks anders doen dan die data wegschrijven op je HD. Wat wil je naast de opname nog meer doen dan?

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 18:09:
Als je audio opneemt moet je pc niks anders doen dan die data wegschrijven op je HD. Wat wil je naast de opname nog meer doen dan?
Hij zet het wel om naar mp3 en zo dus dat is wel belastend voor de CPU. Voor de rest niet te veel geks. Het is alleen handig om USB/Firewire te hebben zodat ik iig het makkelijk kan verwerken op de computer en geen extra ingangen hoef te gebruiken. Mixen kan iig gewoon aan mixer kant. Ik stel signaal zo goed mogelijk in en ga er vervolgens geen rare dingen meer mee doen.

[ Voor 11% gewijzigd door jopiek op 14-05-2007 07:09 ]

Cogito Ergo Credo

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Ik heb inmiddels de Phonic Helixboard 12MkII bij feedback vandaan gescoord.

Zeker op een Apple werkt het fijn. 10 kanalen meteen opnemen op de PC en 2 kanalen uit kunnen sturen.
Zeker een aanrader, zeker ook als je bijv. 4 microfoons apart wilt opnemen.

Cogito Ergo Credo

Pagina: 1