multiplier van 11,5???

Pagina: 1
Acties:

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-08 14:11
Ik heb mijn Thunderbird 1 Ghz momenteel overgeclocked naar 1,1 Ghz... Op 1,2 Ghz moet het voltage zo hoog ingesteld worden om hem stabiel te krijgen dat hij mij iets te warm wordt. Nu wilde ik hem eigenlijk op 1150 Mhz zetten, maar om de een of andere reden wil de multiplier niet op 11,5. Als ik hem in het BIOS op 11,5 zet dan start hij gewoon op als 1100 Mhz.

Ik heb een Abit KT7 RAID met KT7_WW Bios en een AMD Thunderbird 1 Ghz. Weet iemand waar dit aan ligt of heb ik misschien een aantal potloodstreepjes niet helemaal goed genoeg ingekleurd? Of kan dit gewoon niet omdat een 1150 Mhz Thunderbird niet bestaat (lijkt me erg onlogisch...)

The Flying Dutchman

• lambi80
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 22:17

lambi80

zucht....

Ik zou het niet weten, het schijnt een issue te zijn van de Abit KT7 borden, dat ze problemen hebben met een halve multiplier. Bij mijn Duron doet ie ook wel es raar:(.

Waarom zet je hem niet op 11x105:?

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

• The Flying Dutchman
Ik heb ontzettend brak geheugen... :( Zodra ik de fsb ook maar met 1 Mhz omhoog zet wordt mijn systeem instabiel.

Ik zou natuurlijk wel kunnen proberen om mijn geheugen van z'n TURBO setting af te halen en op NORMAL te zetten... maar dan vraag ik me af wat sneller is... die hogere fsb of de TURBO setting voor het geheugen.

The Flying Dutchman

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

het komt waarschijnlijk doordat er niet goed ingekleurd is hoor..
Als een van die lijntjes namelijk niet goed verbonden is zijn halve multipliers niet meer mogelijk

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:57

Exirion

Gadgetfetisjist

Bij mij werkte 11.5 ook niet omdat ik de streepjes niet netjes had gezet zodat ze met elkaar verbonden waren. Zorg ervoor dat je goeie strakke lijntjes tekent, en dan moet die 11.5 ook werken. Bij mij werkt het in ieder geval stabiel, maar de 1200MHz wil niet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• The Flying Dutchman
Ok... dan moet ik maar weer opnieuw inkleuren denk ik... Ik zal het eens proberen...

The Flying Dutchman

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Op woensdag 07 februari 2001 13:49 schreef The_Flying_Dutchman het volgende:
Ik heb ontzettend brak geheugen... :( Zodra ik de fsb ook maar met 1 Mhz omhoog zet wordt mijn systeem instabiel.

Ik zou natuurlijk wel kunnen proberen om mijn geheugen van z'n TURBO setting af te halen en op NORMAL te zetten... maar dan vraag ik me af wat sneller is... die hogere fsb of de TURBO setting voor het geheugen.
mjah, ik vind turbo en fast nogal vaag. als ik mijn geheugen op fast zet haal ik een betere benchmark (Sandra) dan met turbo.
Pagina: 1