3Ware 8006-2LP vaak niet gedetecteerd door BIOS

Pagina: 1
Acties:

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-02 19:06
Hallo,

Ik heb een probleem bij het booten met mijn 3ware 8006-LP2 RAID controller:

Relevante Hardware
Moederbord: Intel S3000AHLX
BIOS versie 41 (nieuwste)
Controller: 3Ware 8006-2LP
Slot: PCI-X

Probleem
Bij het booten in de POST fase wordt mijn controller ongeveer 90% van de tijd niet gedetecteerd.
Normaal hoor je bij een goede boot een scherm te krijgen van je controller waarin hij aangeeft welke schijven hij detecteert en een verwijzing om een toetscombinatie in te drukken om in de RAID BIOS te komen. Dit krijg ik dus ongeveer 90% van de tijd niet.

Wat heb ik geprobeerd?
* BIOS updaten van versie 35 naar 41
* Kaart extra stevig aandrukken in slot
* Geprobeerd in gewoon PCI slot, met succes... hij wordt dan 100% van de tijd gedetecteerd.
* gezocht op internet [oa de search hier] zonder al te veel succes

In de BIOS zelf zijn er geen relevante opties met betrekking tot mijn PCI sloten.

Ik heb wel een lotgenoot gevonden:
http://www.linuxquestions...s/showthread.php?t=523151
Echter is het bij mij totaal random terwijl het bij de poster na een cold boot weer werkt.
Overigens stel ik mijn vragen over de reply.. lijkt me niet dat de verbindingen in de circuits ZO temperatuurgevoelig zijn. Overigens zou mijn kaart dan na het booten ook problemen moeten geven door de hogere temperatuur.

Kabels die niet goed vast zitten zouden opzich geen probleem mogen vormen.. de controller zal altijd proben naar drives ook al is er niks op aangesloten. En aangezien het in een gewoon PCI slot wel werkt is dat ook uitgesloten.

Iemand die een oplossing weet?

[ Voor 7% gewijzigd door Sphere- op 12-05-2007 21:41 ]

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-02 00:38
reply lijkt me inderdaad onzin, ja.

heb je een andere PCI-X device om je slot mee te testen wellicht? het zou ook aan iets anders dan je kaartje kunnen liggen ;)

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-02 19:06
iceheart schreef op zondag 13 mei 2007 @ 01:29:
reply lijkt me inderdaad onzin, ja.

heb je een andere PCI-X device om je slot mee te testen wellicht? het zou ook aan iets anders dan je kaartje kunnen liggen ;)
Inmiddels het PCI-X slot getest met een Addonics PCI-X eSATA RAID controller en deze wordt wel gewoon netjes herkend bij het booten.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 21:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Ik heb pcies dezelfde kaart

en ik heb hier geen last van, denk dat je kaartje kapot/half kapot is.

[ Voor 77% gewijzigd door CrankyGamerOG op 17-05-2007 15:24 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner