Toon posts:

Probleem met pc! Maar wat ?

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al een tijdje een probleem met mijn pc. Waarschijnlijk is het iets met de voeding.
Oké, het probleem is dat ik weinig games meer kan spelen en geen youtube achtige filmpjes op het internet meer kan kijken. Dit komt omdat me kabel naar de videokaart (ati radeon 9800 pro) te warm wordt en er een soort van kortsluiting ontstaat en even later word de videokaart uitgeschakeld. Dit komt voornamelijk voor bij source engine games van valve als css en hl2 (mods). Bij S.T.A.L.K.E.R heb ik helemaal geen problemen?? Dit probleem dit zich pas voor nadat ik bij pcspeed een nieuwe koeler op me videokaart geplaatst had om dat de oude standaard koeler op me videokaart kapot was gegaan! De nieuwe koeler was een Zalman geworden.

Mijn specs van mijn pc:

http://support.packardbel....php?pn=P842009105&g=1400

In plaats van een 128 videokaart heb ik nu een Ati radeon 9800 pro en een Zalman koeler die een eigen kabel voor de voeding nodig heeft!

Als iemand denk dat het aan de voeding ligt dat volgens een vriend 140 watt is :?
Kan hij mij dan vertellen wat voor voeding ik moet hebben want ik heb daar weinig verstand van en ik heb weinig zin om weer naar die afzetters van een pcspeed te gaan waar je voor alles te veel betaalt. Ik ben namelijk aan het sparen voor een nieuwe pc en heb geen zin om veel geld uit te geven aan een voeding voor een pc die ik na een kleine 3 maanden toch weg doe! Ik zou ook wel enkele foto's van de videokaart willen maken voor jullie als dat moet!

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Vriendelijk groet,
Thijs te Paske

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik denk eerder dat de koeler niet goed is gemonteerd, dan wordt de videokaart zelf te heet.
Je zegt zelf al dat het is sinds je de andere koeler gemonteerd hebt.

Een kabeltje wat te heet wordt lijkt me niet, dan moet die ergens afgekneld worden ofzo...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. Voor wat betreft de voding kun je hier kijken: Welke voeding heb ik nodig? Deel 17. Een 140W voeding lijkt me erg weinig, weet je zeker dat je goed gekeken hebt, en niet toevallig wat enkel de 12V lijn kan leveren ipv de totale voeding). 140W is namelijk vrij weinig voor zo'n systeem (het kan wel draaien, maar lijkt vrij krap, zelfs voor PB ssytemen).

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 21:45:
Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. Voor wat betreft de voding kun je hier kijken: Welke voeding heb ik nodig? Deel 17. Een 140W voeding lijkt me erg weinig, weet je zeker dat je goed gekeken hebt, en niet toevallig wat enkel de 12V lijn kan leveren ipv de totale voeding). 140W is namelijk vrij weinig voor zo'n systeem (het kan wel draaien, maar lijkt vrij krap, zelfs voor PB ssytemen).
Ik heb zelf niet de koeler erop gezet maar die mensen van pcspeed. Ik heb zelf niet zo veel verstand van dit. Had dat voeding topic enzo al gezien maar het zegt me helemaal niks!
* High performance imedia personal computer system.
* Compact ontwerp bespaart ruimte in vergelijking tot standaard desktop-systemen.
* Uitbreidingsslots aan de achterzijde voor geluids-, video- of andere adapter-kaarten.
* Totaal drie externe schijfstation-bays, waaronder twee 5,25" bays en een 3,5" bay, voor optioneel schijfstation(s) of gelijksoortig apparaat (1 3,5" bay is intern) en een interne beugel voor 2 harde schijven. Standaard wordt de computer geleverd met: CD-ROM, CD-schrijver of DVD-station (standaard). Sommige modellen zijn uitgerust met twee stations.
* 3,5" diskettestation (standaard).

* De ventilator is op de voeding gemonteerd voor een betere systeemkoeling.
* 145 Watt voeding.
* Dimensions (approx.): hoogte 370 mm, breedte 180 mm, diepte 420 mm Specificaties onderhevig aan wijzigingen zonder kennisgeving. Raadpleeg voor een complete lijst van systeemspecificaties het toepasselijke onderdeel Specificaties in elk van de gidsen in de. Let op: De posities van aansluitingen aan de achterzijde van uw systeem kunnen afwijken van de afbeelding, afhankelijk van het door u gekochte systeem. Zie het onderdeel Moederbord voor meer informatie.
zo als je ziet is het 145 watt. Dan kan het daar aanliggen toch? ik heb een 20 pin voeding maar welke moet ik hebben? Ik ben niet zo goed als jullie hoor _/-\o_

Thijs

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Tja, dat je pc dan uitvalt is logisch. 145W is wel weinig voor een P4 + 9800 pro. Ik denk dus dat je op zoek moet naar een nieuwe voeding. Daarvoor is dat voedingen topic toch de beste plek om te kijken, neem daar de reviews voor van de voedingen en lees het stuk over waarop je moet letten bij het kopen van een voeding en dan kom je er vast wel uit wat voor voeding je kunt kopen en in je pctje kunt schroeven :)

Verwijderd

zo te lezen is het een mini desktop behuizing dus ik denk niet eens dat je zomaar de voeding kunt vervangen dus lijkt het er op dat je ook een nieuwe case zal nodig hebben tenzij ze een een voeding kunnen leveren met meer vermogen maar na die specs te lezen is die pc nooit bedoelt als een game computer maar meer als een office pc dan hoef je inderdaad maar beperkt vermogen te hebben

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 22:28:
zo te lezen is het een mini desktop behuizing dus ik denk niet eens dat je zomaar de voeding kunt vervangen dus lijkt het er op dat je ook een nieuwe case zal nodig hebben tenzij ze een een voeding kunnen leveren met meer vermogen maar na die specs te lezen is die pc nooit bedoelt als een game computer maar meer als een office pc dan hoef je inderdaad maar beperkt vermogen te hebben
Het ziet er toch echt uit als een standaard µATX kast. Dus daar kun je zo een andere voeding induwen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar kunnen jullie mij een goede voeding van een onlineshop site kunnen adviseren??
Ik heb echt geen verstand van dit?
Is deze misshein goed?:

http://www.alternate.nl/h...?artno=tn3ax3&baseId=2712

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=TN3PX1

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Die Antec kan er mee door, die Procase ziet er nogal wokkietokkie uit, dat zou ik zeker niet gebruiken. Koop iig een deugdelijke voeding, anders heb je kans dat je de nodige hardware sloopt.

Verder is het toch een kleine moeite om even de reviews te lezen in het voedingen topic? Veel duidelijker kan niemand het je uitleggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het proberen!
Die Knuffelkubus pc van jou is trouwens wel geinig!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 22:39:
Maar kunnen jullie mij een goede voeding van een onlineshop site kunnen adviseren??
Ik heb echt geen verstand van dit?
Is deze misshein goed?:

http://www.alternate.nl/h...?artno=tn3ax3&baseId=2712

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=TN3PX1
als je voor een antec, tagan, fortron of coolermaster gaat zit je wel goed

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welke voeding heb ik nodig? Deel 17

En verder mag je een beetje eigen inzet tonen. Op GoT verwachten we dat wel - ook als je een Packard Bell PC hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.