Geen internet, wel een netwerk verbinding.

Pagina: 1
Acties:

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Probleem:
'Pc beneden' heeft al een paar jaar verbing met het internet via een usb modem van Ericson, internet is van Wanadoo. Onlangs aangekochte 'Pc boven' wil ik verbinden met het internet, ik dacht ik zet er een standaard modem tussen en sluit er een draadloos router op aan om een internet verbinding te creeren voor de Pc boven. De pc beneden wil geen verbinding maken met het internet, zelfs niet met de modem (ik heb deze gereset) via 10.0.0.138. Het netwerk werkt wel gewoon goed tussen de 2 pc's als ik alles er zo aan heb zitten, zo dus:
Pc beneden > E-tech modem > Linksys wrt54gc > Pc boven met Linksys usb wireless sticky.
Ik moet toch op de één of andere manier de gegevens van wanadoo invoeren in de modem?
De FAQ heb ik doorgenomen en daar kom ik niet verder mee. Ik moet zeggen dat ik niet veel weet van internet aansluitingen en modems. Plz help me.

Internet aansluiting:
Wanadoo

Apparatuur:
E-tech adsl multie pc modem (2e hands)
(Pc beneden:) Linksys wrt54gc v2.0
(Pc boven:) Linksys usb wireless sticky

Wat werkt voor het internet op de pc beneden:
Ericson usb modem

(Alles onder windows XP)

Wat moet ik doen om internet aan de praat te krijgen via het E-tech modem?

[ Voor 14% gewijzigd door WhiteRaver op 12-05-2007 21:03 ]

Graag gedaan.

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Sorry, maar ik doe toch maar een kickje want ik zit al een week hiermee (aan) te kloten.

Ik heb ook nog een speedtouch 510 (dacht ik) liggen en die doet het heel af en toe, ik denk dat het dan aan die speedtouch ligt? Die kan ik wel direct bereiken met 10.0.0.138.
Heeft het anders iets te maken met het feit van usb modem naar ethernet modem? Ik heb ook al een andere pc erop aangesloten gehad die niet de inbel software heeft van de oude usb modem, geen verschil...

Dus wie o wie kan mij helpen om het internet op die 2 pc's aan de praat te krijgen? Het netwerk draait dus wel goed met die config (Pc beneden > E-tech modem > Linksys wrt54gc > Pc boven met Linksys usb wireless sticky).

Graag gedaan.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:11
VPI : 8
VCI : 35
Encap: 1483 Bridge IP LLC
DHCP Client: Enabled
Bridge: Disabled
IGMP: Disabled
MAc-spoofing: Enabled (geen mac adres echter ingevuld)
Service Catagory: UBR

Probeer deze waardes in te voeren in de E-tech of Speedtouch router (geen idee of het werkt, ook maar van het internet afgehaald). Hiermee schijnt het te werken...