Toon posts:

Tele2 ontvanger ook te gebruiken voor Duitse zenders

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik het Tele2 kastje (te koop voor €49.95) ook gebruiken om de gratis zenders Ned1,2,3 en RTVOost te bekijken en de Duitse zenders, terwijl ik het abonnement en de smart card negeer?

Ik kan ook de Strong ontvanger kopen die is iets duurder, maar heeft geen samrtcard reader. Mocht ik in de toekomst toch live voetbal willen zien of een abonnement willen hebben dan is die optie er niet. Ik heb dus liever de Tele2 ontvanger.

Wat raden jullie mij aan?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 20:37 . Reden: typo ]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-02 16:17

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Welke duitse zenders?
Die je via Tele2 krijgt of die de duitsers zelf via de digitale ether aanbieden?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02 20:21
Het tele2 kastje werkt toch alleen op het tele2 netwerk via iptv? en is geen dvb-t ontvanger dus niet kopen lijkt me

Verwijderd

Denk dat ie digitenne bedoelt. Tegenwoordig ook van Tele2 te koop. Volgens mij gaat dat niet lukken, maar ik ben er niet zeker van.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel dus DVB-T, het digitenne achtige product van TELE2 en niet IPTV. Kan ik het signaal van de Duitse zendmasten die digitale terrestriale TV uitzenden ook ontvangen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2007 11:48 ]

Verwijderd

Als het signaal sterk genoeg is wel. Kan hier in mijn woonplaats al niets fatsoenlijk ontvangen met welke DVB-T aanbieder dan ook (zit 20 km van dichtbijzijnde mast :S ?), zit ongeveer 25 km van duits gebied af, ook nooit ontvangen . Heb brut maar weer geretourneerd aan verkoper, die begrepen het niet.

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Kan niet!

Ik gebruik Tele2 via digitenne nu twee weken en je ontvangt de Duitse zenders wel (ARD, ZDF, WDR, DasErste) maar je hebt geen toegang tot deze zenders.

Verwijderd

Topicstarter
Er is natuurljik een verschil tussen de Duitse zenders die in het Tele2 pakket zitten en de Duitse zenders die vanuit Duitsland uitgezoden worden en free-to-air zijn.

In Hengelo bevind zich sinds enkele maanden een nieuwe Digitenne zender dat geeft perfecte ontvangst. In Muenster wordt in juni ook een nieuwe steunzender in de lucht gedaan en ik hoop dus de Duitse zenders op die manier te ontvangen, free-to air. Mijn oorpsronkelijke vraag was dus, kan dat met het Tele2 ontvangertje???

• koen
  • Niet online
Er zitten geen Duitse zenders in het tele2 pakket, dus ik had het over de FTA duitse zenders. Toen mijn smartcard nog niet was geactiveerd kon ik deze ontvangen maar niet bekijken. Dat veranderde niet toen de smartcard wel was geactiveerd.

Dus je hebt geen toegang met de decoder van tele2 tot Duitse FTA zenders.

Verwijderd

Topicstarter
Hele duidelijk nu, dank je wel. FTA zenders heet dat dus, waar staat FTA voor?

• koen
  • Niet online
free to air :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik zelf kunnen raden

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Voor ontvangst van de Duitse FTA zenders (Münster, vanaf medio juni 2007) heb je in Hengelo denk ik een goede dakantenne nodig, zie dit kaartje.
Duitese DVB-T info

[ Voor 3% gewijzigd door Henk007 op 17-05-2007 16:55 ]

Pagina: 1