Toon posts:

Everest veroorzaakt BSOD

Pagina: 1
Acties:
  • 363 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag trachtte ik de Lavalys Everest Ultimate Edition v4.00.976 Trial te draaien. Helaas, na het starten van het programma volgt een BSOD.

Omdat het BSOD geen driver noemde heb ik de minidump geanalyseerd met Debugging Tools for Windows. Deze verteld me dat SPTD.SYS de boosdoener is.

Na wat googlen kom ik terecht op het forum van Daemon Tools, waar deze pagina vermeld dat er bekende problemen zijn met SPTD.SYS en Deamon Tools. Deamon Tools heb ik inderdaad draaien, dus deze verwijderd en de driver fysiek verwijderd.

Met goede hoop start ik opnieuw Everest, echter weer BSOD. Dit keer vermeld Debugging Tools for Windows dat SCSIPORT.SYS de veroorzaker is. Onder Windows Apparaatbeheer schakel ik Microsoft iSCSI-initiator (kan geen andere SCSI vermelding vinden) uit, reboot en probeer Everest opnieuw.
Helaas, op dezelfde driver weer de BSOD.

Voordat ik Everest support ga lastigvallen, wil ik graag weten of bij mede-tweakers een lampje gaat branden op Everest en Vista of Deamon Tools wat hen problemen heeft opgeleverd.
Extra noot: Everest draait wel prima op mijn XP partitie.

P4P800 deluxe, P4 3Ghz, WD Raptor + Maxtor op ICH5R (non-raid), 2x WD op VIA RAID

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 23:08 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je draait dus Vista; al geprobeerd of runas Admin verschil uitmaakt?
Is de versie ook geschikt voor Vista?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:57

MaxPoweR

-=StopTech=-

Bij mij werkt Everest onder Vista met Deamon Tools wel goed, ik heb echter geen idee waar je het moet vinden, succes.

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 21:06:
Je draait dus Vista; al geprobeerd of runas Admin verschil uitmaakt?
Is de versie ook geschikt voor Vista?
Yes, deze zou Vista compatible zijn.
Indien niet draaien als Admin een probleem zou zijn, zou Windows met een foutmelding komen, geen BSOD denk ik.
MaxPoweR schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 21:50:
Bij mij werkt Everest onder Vista met Deamon Tools wel goed, ik heb echter geen idee waar je het moet vinden, succes.
Welke versie draai jij?

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:57

MaxPoweR

-=StopTech=-

Everest 4.00.976 en Deamon Tools 4.08HE.

Verwijderd

Topicstarter
Na een bezoek aan driveragent.com constateerde ik dat mijn VIA RAID VT6410 controller driver achterhaald was. Na deze te hebben bijgewerkt draaide Everest vlekkeloos :*)
Pagina: 1