Toon posts:

hoe socket te weten komen

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Mijn vader heeft een PC en hij gaat daarvoor een niewe moederbord kopen zodat hij ddr2 geheugen kan nemen, nu is het zo dat hij erg voorzichtig is met zijn PC en hem altijd nodig heeft dus kan ik niet op die CPU kijken welke socket die heeft aangzien het nieuwe MOBO 775 gaat hebben. Het betreft een P4 2.6 GHZ die een socket 775 of 478 kan hebben. Is er enig manier om er achter te komen??

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

CPU-z, eerste link op google , linksboven 'download cpu-z'

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:13
Gewoon naar de software voor het moederbordtype kijken?

Verwijderd

CPU-Z? Tooltje om te checken welk mobo je hebt, en dan op de site van de fabrikant kijken voor welk socket dat is? Niet zo moeilijk.
P4 2.6 is waarschijnlijk sowieso een S478, tenzij je 2.66 bedoelt, dan kan het ook nog LGA775 zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 20:31 ]

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 22:30
Processor er af halen en de pinnetjes tellen :> .

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Haal je kast open en kijk welk moederbord het is. Voer het type moederbord in google in samen met het woord specs er achter en je hebt je antwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Snake schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 20:29:
CPU-z, eerste link op google , linksboven 'download cpu-z'
|:( |:( Nooit op gelet, dom van me. Het is een sony vaio ding ofzo.

Jammer, moet hij dus ook een nieuwe CPU kopen :(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 20:36 ]

Verwijderd

als het inderdaad een sony comp is en je wilt alleen de moederbord vervangen en niet de zoals de case moet je wel beseffen dat meeste fabrikanten zoals sony en dell enz vaak niet een standaard formaat moederbord gebruiken waardoor je niet zomaar een andere moederbord in hun case kan stoppen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 20:39:
als het inderdaad een sony comp is en je wilt alleen de moederbord vervangen en niet de zoals de case moet je wel beseffen dat meeste fabrikanten zoals sony en dell enz vaak niet een standaard formaat moederbord gebruiken waardoor je niet zomaar een andere moederbord in hun case kan stoppen
We hebben al een nieuwe case, maar nu zit ik met een nieuw probleempje:
De sokket is 478 mPGA, Zijn daar nog nieuwere moederborden van te koop?, met DDr2 en s-ata of is het zo verouderd?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 20:42 ]

Verwijderd

http://tweakers.net/pricewatch alsjeblieft... SATA uiteraard wel, DDR2 zou je even voor moeten zoeken. Maar waarom zou je die cpu willen houden en wél willen upgraden naar DDR2 :?

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-05 20:47
waarom wil je in hemelsnaam ddr2 geheugen?
dit is nl. echt niet zoveel sneller.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
WiertOmta schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 20:46:
waarom wil je in hemelsnaam ddr2 geheugen?
dit is nl. echt niet zoveel sneller.
DDR2 is wel een stuk goedkoper dan DDR1. 2x1GB Corsair heb je al voor minder dan 100 euro.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Waarom zou je eigenlijk DDR2 geheugen met je oude P4 willen gebruiken ?
De performance gaat er echt niet merkbaar op vooruit hoor, als het al mogelijk is.
Ik kon namelijk zo snel geen mobo vinden die Socket 478 + DDR2 ondersteunt ...

EDIT: te langzaam getypt ... DDR2 geheugen is goedkoper, maar vergeet niet dat je ook een mobo moet kopen ;) Koop gewoon 2e hands DDR geheugen via T.Net Vraag & Aanbod.

[ Voor 26% gewijzigd door SKiLLa op 12-05-2007 20:54 ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In de FAQ van dit subforum staat onder "Welke processor zit er momenteel in mijn systeem?" meer dan genoeg informatie hoe je een CPU haarfijn kunt identificeren zonder het systeem open te halen :)

FAQ-gevalletje, topic dicht dus. Voor de rest gaat dit ook nog offtopic richting "Welke moet ik nemen?" hetgeen ook reeds in diezelfde FAQ is beantwoord.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.