Beste overclock bios A8R32-MVP Deluxe

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03-2022
hallo,

Heb het internet al helemaal afgezocht en hier op got ook maar kan nergens echt bruikbare informatie vinden over dit bordje die ik al enkele maanden in bezit heb.

Ben aan het overclocken en loop nu tegen een probleempje aan...

Heb een opteron 165 (dus een mp van 9x)

9x 292 (1,3v) doet ie nog wel maar 9x 293 doet ie niet :(

Ook niet met een hoger voltage van 1,4 volt...

Geheugen en de ht bus lopen allebei onder de stock snelheden dus daar ligt het niet aan...

Gebruik bios 0404.
Welke bios is de beste overclock bios voor dit bordje ?

In revieuws doet dit bordje wel aardig wat meer... dus ik denk dat er wel een kans in zit dat ie met een andere bios wel ietsje harder wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan pak je toch een andere bios en kijk je hoe hij daarmee klokt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut
Oké zag net dat Asus een nieuwe bios heeft dus ga die wel eens een keertje proberen.

Heb me geheugen omlaag gegooit en nu boot ie wel op 9x 300 alleen de cpu is niet stabiel.
Zelfs niet met 1,450 volt erop. Kan aan het geheugen liggen dus probeer eerst ff alledaags geheugen onder de 200mhz.

Had al problemen met mijn geheugen (Corsair TwinX2048-4000PT) in combinatie met deze cpu...
Normaal draait het makkelijk met de cpu 9x250 met het geheugen 1:1 (250mhz) maar met de opteron doet ie dat niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut
Nou eerst dat budget geheugen in me pc gestoken. Nu draaide de cpu langer stabiel als normaal dus ff de pc uit gezet. Eigen geheugen er weer in. Geheugen instellingen op auto gezet en nu draait ie ook stabiel (tot nu toe).

Dus ga eerst even kijken waar het probleem welke timings hij wel slikt en als die er hoog zijn dan probeer ik het geheugen wel te verpatsen en koop mss wel crucial ballistix (op site van komplett kun je je mobo kiezen met crucial geheugen erbij en is op je bordje getest dus moet in elke geval werken)

Maar ga eerst nog even een andere bios proberen want daar kan het natuurlijk ook aan liggen dat ie het geheugen niet slikt in combinatie met de opteron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut
Nou ben er uitgekomen wat de oorzaken kunnen zijn:

-brakke memory controller (geloof ik eerlijk gezegd niet)
-kan aan de bios liggen
-kans dat het gewoon aan het geheugen ligt en dat ik dus ander geheugen moet halen.

heb geheugen van mijn vaders pc geprobeerd (kinston valueram) en daarmee boote hij tot +/- 2,9ghz.
Op 3000mhz (geheugen liep al die tijd op cpu:18) dus het geheugen op 167mhz en kreeg toen steeds na de boot als hij windows gaat laden blauwe geheugen dump schermen dus ligt weer een aan het geheugen dat ik niet in windows kom.

Ga nu ff diskettestation erbij pakken en ga ff de bios flashen naar de nieuwste bios en kijk dan wel weer wat ie doet.

EDIT:

@thierryb: oké zal volgende keer editten...

Heb nu even gekeken hoe het geheugen op stock speeds wilde draaien (250mhz) door de cpu stock te laten draaien en dan de divider op 250mhz( cpu/8) en dan de cpu langzaam over te clocken tot de 2000mhz. Bij 9x 213 boote de pc nog wel. 9x214 was teveel gevraagd.

Hopelijk helpt een bios update. Las trouwens op GOT dat het vaker voorkwam dat highend geheugen niet wilde draaien in combinatie met een opteron...

EDIT 2:

Nieuwste bios erop gezet. De cpu clockte alleen iets verder met het geheugen op 100mhz maar hielp verder helemaal niets.

Waar zou het aan liggen ? Ligt het aan mijn geheugen ?

[ Voor 32% gewijzigd door Jut op 15-05-2007 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194778

je post 3 x binnen 6 uur en dat mag niet.
post het gewoon door de edit knop te gebruiken
Pagina: 1