[Win Server 2003]Probleem met verbinding server

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb hier een klein servertje staan met daarop Windows Server 2003. Deze is net geinstalleerd, en er staan verder ook nog geen andere programma's op. De server staat in een netwerk met een Speedtouch 510 router en alle computers zitten in een werkgroep. Ik kan via de explorer op de server komen. Helaas lukt niet niet om te verbinden met Extern Bureaublad. Ik heb geprobeerd te pingen, maar dat werkt ook niet. Dit is wel raar, omdat de server wel 'aangemeld' is bij de router. Het internet werkt er ook gewoon op.

Hiervoor stond er Windows Fundamentals op de server, maar omdat een aantal programma's daar niet op werkten, heb ik nu gekozen voor Server 2003. Op Fundamentals werkte Extern bureaublad wel gewoon, dus het ligt waarschijnlijk toch aan een bepaalde instelling van Server 2003. Helaas heb ik die tot nu toe nog niet gevonden. Uiteraard heb ik wel Extern bureaublad ingeschakeld bij de eigenschappen van 'Deze computer' en Windows firewall uitgezet.

Ten slotte: Ik heb al verschillende topics doorgelezen, maar ik ben er niet echt verder mee gekomen. Hopelijk heeft iemand antwoord hierop.

• hvveen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 11:44
Gevonden op de MS Website:
Windows Server 2003 wordt geleverd met de nieuwste versie van de verbindings-applicatie: Remote Desktop Web Connection. Deze software hoeft alleen maar geactiveerd te worden om de server als host te laten dienen. Dat doet u in het Configuratiescherm (Control Panel) via Software (Add/Remove). Het programma Remote Desktop Web Connection is een derde generatie programma en uitgevoerd als een ActiveX control met webpagina.

De applicatie kan op elk systeem geïnstalleerd kan worden, waarop ook Internet Information Server 4.0 of hoger draait. Deze ActiveX control biedt vrijwel dezelfde functionaliteit als Remote Desktop Connection en geeft de mogelijkheid om uw computer vanaf een andere PC te bedienen. Dat gebeurt door middel van uw browser (Internet Explorer) via Remote Desktop en via het Internet. Met behulp van Internet Information Services (IIS) is het zelfs mogelijk om op deze manier een website te hosten.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Op zich hoef je er niet veel aan in te stellen, lokaal that is. Heb in mn netwerk ook een 2003 server die ik benader (extern bureaublad) via zn lokale IP, no problemo. Maar, als je dat ding al niet kunt pingen moet je een stapje terugnemen en de oorzaak dáárvan zoeken ; een ping is toch wel het eerste wat het zou moeten doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 12-05-2007 19:53 ]

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ok, ik ben nu wel verder. Het ip van de server was voorheen altijd 10.0.0.4. Nu probeerde ik vanaf de server terug naar de server te pingen, en toen bleek dat het ip 10.0.0.1 was geworden. Wel raar is dat de server in de speedtouch dan nog steeds onder 10.0.0.4 staat.

Het verbinden met extern bureaublad werkt alleen nog niet. Ik krijg nu de volgende foutmelding:

De externe sessie is beëindigd omdat er geen Terminal Server-licentieservers beschikbaar zijn die een licentie kunnen verlenen. Neem contact met de beheerder van de server op.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
RvO_6 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 20:55:
Ok, ik ben nu wel verder. Het ip van de server was voorheen altijd 10.0.0.4. Nu probeerde ik vanaf de server terug naar de server te pingen, en toen bleek dat het ip 10.0.0.1 was geworden. Wel raar is dat de server in de speedtouch dan nog steeds onder 10.0.0.4 staat.

Het verbinden met extern bureaublad werkt alleen nog niet. Ik krijg nu de volgende foutmelding:

De externe sessie is beëindigd omdat er geen Terminal Server-licentieservers beschikbaar zijn die een licentie kunnen verlenen. Neem contact met de beheerder van de server op.
Dit houdt in dat Terminal Server rol niet is geinstalleerd,misschien die even opnieuw installeren en dan verder kijken