Ik kan je trouwens wel een tip geven, die ik ooit van een ontwerper kreeg: teken je cartoons op papier in paars/magenta. Dat is een sterke, harde kleur die je wel ziet, maar het is wel *kleur*. Scan hem ook in kleur in en ga hem dan met zwart overtrekken. Dan zie je goed het verschil tussen schets en strakke lijnen.
Ik heb zelf ooit cartoonwerk overgetrokken in Illustrator, met de potlood-tool. Als je vindt dat de potlood-tool niet goed reageert, dubbelklik dan op het knopje ervan in het tool palette. Dan kun je kiezen voor de betrouwbaarheid (hoe nauwkeurig hij je zojuist getrokken lijn volgt) wat erg fijn is als je trillende handjes hebt, en je kunt uitzetten dat hij - wanneer een lijn te dicht naast de vorige wordt getrokken - hij dat ziet als een retry en je voorgaande lijn weghaalt.
Overigens gebruikte ik bij dat werk een Wacom pen (oem versie die ooit maar 50 gulden kostte). Dan kun je tenminste zeker zijn van je 'handschrift' want dat herken je met een logge muis amper terug imho.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs