Toon posts:

crossover cable "uncrossen"

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik met een verlengstuk mijn cross connect cable (zo een waardoor je twee computers zonder hub met elkaar kunt verbinden) ook weer kunnen "uncrossen".

Dit verlengstuk moet dan bestaan uit een mannetje en een vrouwtje stekker. de bedrading wil ik dan zo aansluiten dat de stekkers weer precies op de juiste positie aankomen. Hij moet ongeveer 20 cm lang worden.

Zou ik zo iets kunnen aansluiten zonder dat ik storing in het signaal krijg. Ik wil namelijk graag ook mijn 8 m lange kabel ook in een gewoon netwerk gebruiken. Ik weet dat zo'n adapter maar aan één kant van de kabel goed kan werken (door penbezetting)

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
dit is goed mogelijk. als je echter een 100 mbit netwerk hebt dan moet je wel alles heel precies aansluiten.

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Waarom doe je moeilijk?

je knipt de twee connectors eraf, en zet er zelf nieuwe op, simpel gedaan,

ík heb zelf iedergeval een rj-45 tang daarvoor.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Dat is idd het zekerst...
Waarom heb heb je eigenlijk een crosscable van 8(!) meter?
Ik heb het anders gedaan; een crosscable van 1 meter, met een verlengsnoer van 10 en een koppelstukje.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
Koop gewoon voor 2 tientjes een xtra kabel... Wel zo veilig en waarschijnlijk veel minder storing.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

die koppelstukjes zorgen toch voor erge storing??

Verwijderd

Een goed koppelstukje mag niet voor problemen zorgen. En waarom zou het dat wel doen???
Pagina: 1