Toon posts:

SUSE 10.2 start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst maar even toegeven dat ik al een paar keer linux geprobeerd heb maar telkens gaat het weer -ergens- mis en geef ik uiteindelijk de moed op. Nu toch maar weer eens SUSE geinstalleerd en het volgende ging fout:

tijdens installatie:
tijdens de installatie reageerde de computer (laptop, HP) meerdere malen niet meer. Heb de installatie een aantal keren opnieuw moeten uitvoeren, alleen in failsafe mode ging het goed.

Uiteindelijk is de installatie dus gelukt, in failsafe mode.

na de installatie:
Na de installatie starte ik de pc opnieuw op en kwam in GRUB. Daar kreeg ik drie opties om uit te kiezen:
1. SUSE 10.2
2. SUSE 10.2 (volgens mij textmode)
3. SUSE 10.2 failsafe

Ik probeerde natuurlijk eerst optie 1, maar dat ging mis. Ik kreeg allemaal rare lijnen op het scherm en toen de melding dat GDM niet geladen kon worden. Ik kwam in textmode terecht.

Optie 3 werkt wel. Ik kom netjes in Gnome. Maarja ik wil natuurlijk niet de rest van mijn leven in failsafe mode blijven werken dus ik vraag me nu af hoe ik dit op zou kunnen lossen. Al is het maar gewoon een tutorial ofzo, ik ben natuurlijk nog niet echt thuis in linux.

specs
HP Pavillion dv6132eu
AMD Turion 64 X2 mobiele technologie TL-50
1 DDR2 SD-RAM
NVIDIA GeForce Go 6150 - 128MB

Meer specs wil ik uiteraard geven maar dit leek me wel even voldoende. Zo niet dan hoor ik het wel. Ik hoop echt dat ik nu eens iets langer dan 2 dagen linux kan gebruiken, dus het zou fijn zijn als ik dit met jullie hulp op kan lossen. Ik heb echt gezocht met de SEARCH en met GOOGLE maar (misschien ook omdat ik er weinig van weet) ik kon niets vinden dat mij verder hielp.

bij voorbaat dank,

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02 13:45

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 17:26:
tijdens de installatie reageerde de computer (laptop, HP) meerdere malen niet meer.
Dat klinkt niet goed. Liep hij telkens op hetzelfde punt vast, of was het telkens ergens anders?
Ik probeerde natuurlijk eerst optie 1, maar dat ging mis. Ik kreeg allemaal rare lijnen op het scherm en toen de melding dat GDM niet geladen kon worden. Ik kwam in textmode terecht.
Dat klinkt als een probleem met de deiver voor je videokaart.
Optie 3 werkt wel. Ik kom netjes in Gnome.
Hmm, ik ben niet bekend met SuSE's failsafe mode. Zou je zowel in de normale mode als in failsafe mode eens in een console het volgende command kunnen runnen, en de output hier neerzetten?
code:
1
grep -i driver /etc/X11/xorg.conf

(let op hoofdletters/kleine letters in het commando)

Verwijderd

Topicstarter
deadinspace schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 23:24:
[...]

Dat klinkt niet goed. Liep hij telkens op hetzelfde punt vast, of was het telkens ergens anders?

[...]

Dat klinkt als een probleem met de deiver voor je videokaart.

[...]

Hmm, ik ben niet bekend met SuSE's failsafe mode. Zou je zowel in de normale mode als in failsafe mode eens in een console het volgende command kunnen runnen, en de output hier neerzetten?
code:
1
grep -i driver /etc/X11/xorg.conf

(let op hoofdletters/kleine letters in het commando)
output in failsafe is:
code:
1
2
3
4
Driver       "kbd"
Driver       "synaptics"
Driver       "mouse"
Driver       "nv"

Maar hij herkent mijn videokaart wel. Ik ben meerdere keren de naam van mijn videokaart tegen gekomen in ieder geval ;)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02 13:45

deadinspace

The what goes where now?

En in het geval van de normal mode?

Verwijderd

heb nagenoeg dezelfde specs als jou en bij mij werkt, op wifi na, opensuse 10.2 perfect!

Tijdens de installatie kan je je scherminstellingen ook een x testen.
Als het dan niet werkt, kan je ervoor kiezen om bijvoorbeeld in VESA te werken.
En na installatie kan je je nvidia zooi te installeren.

Zo doe ik het meestal...