[C] Stack rekenmachine in socket

Pagina: 1
Acties:
  • 375 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• slamintje
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-05 12:33
Loa Allemaal.

Ik zit al de hele dag in c te prutsen en ja ik ben nieuwe daarin...tis Unix.
Doel: een stack calculator die werkt op een socket.

met putty dus verbinden waarna de calculator als functie wordt aangeroepen. en pas stopt als stack leeg is.

Compilen doet ie wel en als ik connect start hij op de server de calculator.
wie kan mij even helpen of mij de juiste richting wijzen. en ja google heb ik gebruikt :)

*snip* again..

Thank voor de reacties alvast

[ Voor 244% gewijzigd door een moderator op 12-05-2007 17:28 ]

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Als eerste ziet het er een stuk netter uit als je je code tussen [code] tags stopt. Bijvoorbeeld: [code=c]Lange code hier[/code]

Verder, wat heb je zelf al geprobeerd? Wat gaat er mis?

[ Voor 12% gewijzigd door Zr40 op 12-05-2007 17:14 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Welkom op GoT :)

Je bent in C bezig maar in je topic titel meld je C#. Vervolgens dump je je code, meld je dat je google hebt gebruikt en verwacht je dat wij het voor je gaan oplossen? Zo werkt het hier niet, het is hier geen helpdesk.

Dus wat Zr40 ook al vraagt: Wat lukt er nu niet? Wat had het wel moeten doen? Wat heb je zelf al geprobreerd om het probleem op te lossen en wat lukte daar niet mee? Zie ook Programming Beleid en dan met name Programming Beleid - De Quickstart zodat je precies kan zien wat we nu eigenlijk van een topicstart verwachten. Als je je topicstart kan aanpassen dan graag :)

Je code en de link daar naartoe heb ik verwijderd. Als je alleen relevante code kan plaatsen (en dat is niet hetzelfde als alle) dan graag.

[ Voor 9% gewijzigd door Creepy op 12-05-2007 17:20 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• slamintje
Dit is zover als ik kom met mijn kennis.

Ik probeer uit te vinden hoe de recv werkt zodat deze naar de calculator gaat. Dat probeer ik nu onderaan de code maar dat werkt niet. Hij roept de calculator wel aan maar dan niets.

Aan de server kant zie ik dan wel dat de calc gestart is. vanaf de client kan ik typen wat ik wil.

Thanks

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ben je bekend met debuggen? Zie ook Programming FAQ - Algemeen - Debuggen

Probeer gewoon eens stap voor stap te gaan werken. Dus eerst een stukje code te schrijven dat iets opvangt via een socket en afdrukt naar het scherm bijvoorbeeld. Op deze manier kan je beter zien wat er nu waar precies mis gaat.

Daarnaast ben ik nu benieuwd wat er nu precies het probleem is. Je meld wat je wilt, je hebt wat code gedumpt maar dat is niet genoeg informatie om je goed te kunnen helpen. De opdracht volledig voor je maken gaan we niet doen natuurlijk :P

[ Voor 26% gewijzigd door Creepy op 12-05-2007 17:24 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• slamintje
ok sorry mod dat wist ik niet.

In mijn code staat nu het volgende:

calculator("recv");

de functie calculator bestaat dus calculator()

ik connect met de client en dat werkt prima. Ik zie dat op de server de calculatir gestart wordt.
En dan is het ook klaar.

Sorry ben echt een beginner. Zal de topic ff aanpassen

• slamintje
kan topic niet aanpassen? vaag.

Alle losse onderdelen van de code werken.
De calculator zonder socket
en de server ook. Die stuurt gewoon een bericht terug.

Zal even debuggen lezen.

• slamintje
Ik heb het debuggen gelezen en ik compile met de commandos zoals gegeven.

Ik heb ook gdb gebruikt om door de code heen te lopen. Dit gaat goed. Er zit denk ik geen fout in de code maar ben meer op zoek hoe nu verder? Vandaar dat ik de code heb gepost. Zou mooi zijn als je de code zou maken maar dat had ik niet verwacht hoor :)

client connect en ik kan wat invoeren. Op de server kan wordt de calculator gestart:

server: got connection from 127.0.0.1
Four Function Calculator
Enter 'q' to quit
:

vanaf putty geen reactie. Je zou zeggen dat hij wederom recv naar de functie calc zou sturen?
Pagina: 1