Laptop die mijn huidige pc gaat vervangen.

Pagina: 1
Acties:
  • 604 views sinds 30-01-2008

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik wil van mijn huidige pc af, ik ben dus op zoek naar een laptop die het allemaal gaat vervangen.
Mijn budget ligt tegen de 1000-1400 euro aan.

Uiteraard koop ik een laptop voor een hele lange tijd, echt voor de toekomst ook.
Vooral voor MSN,Internet, Games(echter heb ik geen idee wat voor soort games ik mag verwachten dat die een beetje draaien op een laptop.
En uiteraard voor aplicaties,muziek,filmpjes.

Ik heb sites afgezocht voor tests, en recensies. Op de forum van Notebookreview.com zijn ze erg te spreken over Dell, en nu moet ik zeggen dat ze er prima uitzien, en het is erg tof dat je op die site je 'eigen' laptop door hun kan laten samenstellen, en het totale prijskaartje is nog best heel aardig.
helaas begin ik hier niet aan want ze rekenen 89 euro verzendkosten en je moet ook nog een comfortcard gebruiken, en mijn moeders ervaring met een comfortcard was niet zo leuk.
En simpelweg wil ik gewoon een laptop uit een winkel hebben hier in Groningen, die ik gewoon zo kan ophalen, niks laten opsturen, gewoon halen, krijg ik problemen, dat ik gelijk terug kan gaan.

Qua specs zou ik graag Duo core willen, ik ben er niet over uit of het nou AMD of Intel word..mijn broer raad mij aan echt voor intel te gaan, maar wat is er zo mis met AMD dan?
Iets van 2 gig aan geheugen , 120 gb HDD, en ik heb gehoord/gelezen dat de
Geforce go 7600 ERG goeie prestaties levert in games...dus ik denk dat ik daar voor ga.
Laptops met 2 gig geheugen,,Geforce 7600 en Duo core (intel) -->

Sony VAIO VGN-FE41S

€ 1.406,81

http://www.funprice.nl/sh...Action&arg0=Artikel::3928

Acer Aspire 5684WLMib

€ 1.331,00

http://www.funprice.nl/sh...Action&arg0=Artikel::3489

Tussen die twee zit ik te twijfelen....ik denk dat het puur van persoonlijke smaak afhangt of het nou Sony of Acer word...toch? Het design vind ik persoonlijk erg tof van Sony,maar hij is even net iets duurder...ofis de Sony ook ECHT beter qua kwaliteit? Of juist minder....?

Er is ook nog de

Asus A7T

€ 1.053,69

echter 1 gig ram, verder wel die geforce 7600.
Er is nog een Asus voor 1400 euro, met WEL 2 gig ram..daar zit echter weer een Radeon in...
terwijl ik juist (van horen zeggen nog altijd) dat de Geforce 7600 echt een gamerkaart is.

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-01 08:02
Ik zou zeggen, geen acer, slechte kwaliteit behuizing.
Persoonlijk neig ik naar de asus en dan 1 Gb geheugen er bij prikken, ben je nog 50 euro kwijt en dan kom je op 1100 euro.

• devilsnight
maar 50 euro voor laptop geheugen? Ik dacht dat zo krankzinnig duur was?
Het is dan echter wel een AMD,maar ja....ik heb nu zelf ook een AMD cpu in mijn computer zitten en vind er niks mis mee. Dus dat mag de pret niet drukken lijkt me...PLUS dat ik goedkoper uit ben ook nog eens.

• de_harde_kern
Inderdaad, laptop geheugen (ddr2) is maar 3 euro duurder dan gewoon ddr2 geheugen. Kijk maar in de pricewatch.

Vroegah, in die goeie oude tijd, toen was laptopgeheugen ontzettend duur, maar nu niet meer, en je kunt er ook bijna elk merk inproppen.

Verwijderd

Ben het helemaal met de_harde_kern eens, zelf zit ik nu ook achter een Acer, maar deze heeft al een barst op het verbindingsstuk tussen scherm en monitor. Kortom een Acer Aspire is goede laptop qua specs, maar niet berekend op het veelvuldig meenemen en van plek verwisselen. En als je dat al doet, moet je er gewoon extra voorzichtig mee zijn.

Overigens is deze laptop lijn ook niet bedoeld om veelvuldig mee te nemen, het is immers een desktop vervangende lijn is.

Dus mijn advies is, neem je je laptop vaak mee in de trein, neem dan geen Acer Aspire!

Verder vind ik naar mijn mening de laptop van Sony te duur (prijs/kwaliteit verhouding) en zit er bovendien een 4200rpm hdd in. Dit zou voor mij een groot nadeel zijn, omdat in de laptops toch vaak de hardschijf voor een groot deel de snelheid bepaalt en dit gewoon echt te langzaam is naarmate je ervoor betaalt.

Kortom ik zou voor de Asus gaan.

• devilsnight
De Asus heeft ook nog eens een big-ass scherm, 17 inch, en plus de dingen die jij zegt...
Volgende week eerst eens kijken bij mediamarkt, misschien hebben ze hem er op display staan.

Nou ga ik zelf amper met de trein, en zal de laptop vrijwel alleen op mijn kamer op het buro staan....maar toch......wanneer het wat warmer word buiten, zo nu en dan eens lekker in de tuin zitten, tja...dan verplaats je em dus ook.

kans begint steeds groter te worden dat ik voor de Asus ga, ik ben vooral erg blij met die prijs, die sony is gelijk weer 1400 euro ofzo, nergens voor nodig ook, zo te horen. Plus ik heb gehoord van iemand dat je bij Asus standaard 2 jaar garantie hebt ipv van 1 jaar? Ook fucking nice als dat zo is.

[ Voor 59% gewijzigd door devilsnight op 12-05-2007 17:32 ]

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:29
Overigens hoef je bij dell niet persé met comfordcard te betalen. das een extra mogelijkheid.
Tevens is bij Dell collect en return garantie van toepassing, dus ze komen 'm kosteloos halen bij problemen. Nadeel is wel dat je geen winkel hebt waar je van tevoren je aankoop kan bekijken. Alleen de afbeeldingen op 't net waar je 't mee moet doen.

Verwijderd

waarom geen asus f3sv?? santa rosa met geforce 8600 512mb voor minder dan 1200e

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Misschien kun je wel vinden dat de Sony te duur is of dat hij een kleiner scherm heeft. Hij heeft wel een ontzettend scherp en goed scherm, zet hem maar eens naast een vergelijkbare laptop qua specs. Het scherm is echt heel goed. Ik zelf zou als ik geen desktop had voor een Sony of IBM laptop gaan.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• devilsnight
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 17:36:
waarom geen asus f3sv?? santa rosa met geforce 8600 512mb voor minder dan 1200e
Omdat ik die niet zie op sites van Computer winkels te Groningen.

Verwijderd

devilsnight schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 17:47:
[...]

Omdat ik die niet zie op sites van Computer winkels te Groningen.
http://www.driebond-compu...uemart&Itemid=42&vmcchk=1

in groningen;)

• devilsnight
Ah thanks,maar is dat een echt veel betere Geforce?

Verwijderd

devilsnight schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 17:51:
[...]

Ah thanks,maar is dat een echt veel betere Geforce?
directx10 he! dus voorbereid op de toekomst

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 17:56:
[...]

directx10 he! dus voorbereid op de toekomst
Nee dat is een logisch argument :/

Wat jij dus wilt zeggen is dat als je een Geforce 8400 tegen een snellere( welliswaar geen Direct x 10) 7600. Je over een paar jaar beter af bent met die 8400. Weinig games ondersteunen al Direct X nummertje 10. Alle games die nu nog uitkomen hebben de oude Direct X 9 of openGL. Wat betekent dat je een feature hebt die je pas over een paar jaar echt kan benutten. Tegen die tijd is de kaart verouderd en werken de games niet meer zoals je ze wilt hebben :o

Doe mij dus maar een lekker 7600 :Y) Die werkt zelfs voor huidige games goed

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• devilsnight
Ja precies, alleen voor een betere grafische kaart ga ik niet flink meer betalen.nergens voor nodig.
De huidige games...dus bijv. een HL2 werkt gewoon toppie op een laptop als de A7T?

[ Voor 43% gewijzigd door devilsnight op 12-05-2007 18:07 ]

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

devilsnight schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 18:04:
Ja precies, alleen voor een betere grafische kaart ga ik niet flink meer betalen.nergens voor nodig.
De huidige games...dus bijv. een HL2 werkt gewoon toppie op een laptop als de A7T?
Toppie zou ik niet zeggen( alle effecten aan op hoge resolutie wil niet) Maar ik kan niet zo 1 2 3 vinden of het een Dualcore betreft of niet. Het zou namelijk jammer zijn omdat een Dualcore wel zo snel en lekker werkt. Maar voor een laptop zou ik eerder gaan voor een Intel, gewoon puur omdat Intel laptops nou eenmaal sneller zijn op dezelfde snelheid

• devilsnight
Dus alleen om de processor flink duurder gaan?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Touchdomex schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 18:15:
[...]

Toppie zou ik niet zeggen( alle effecten aan op hoge resolutie wil niet) Maar ik kan niet zo 1 2 3 vinden of het een Dualcore betreft of niet. Het zou namelijk jammer zijn omdat een Dualcore wel zo snel en lekker werkt. Maar voor een laptop zou ik eerder gaan voor een Intel, gewoon puur omdat Intel laptops nou eenmaal sneller zijn op dezelfde snelheid
Behalve als je een Celeron of P4 gebaseerde laptop tegenkomt! Okay het is nu puur budget spul geworden maar je kan niet zeggen dat elke Intel Processor sneller is ;)

Duo Core 2? Oh zijn zeker sneller.. Pentium 4 series? Niet aan beginnen! Voor 1500 kan TS gelukkig een mooie Duo Core kiezen en aan laptop kan "desktop vervangent zijn" ( extra groot scherm snelle videokaart ) of "mobiel gebruik" ( mindere videokaart, kleiner scherm maar wel zelfde goede batterij! ) Hoe dan ook, het duo Core systeem ziet er naar mijnst inzien goed uit :)

en zeker geen slechte keuze!

[ Voor 18% gewijzigd door swampy op 12-05-2007 18:21 ]

There is no place like ::1

• devilsnight
De A7T heeft dit

AMD Turion 64 X2 Mobile

.

deze heeft weer intel

http://www.funprice.nl/sh...Action&arg0=Artikel::4067

maar een ATI Radeon X1450 kaart, geen idee of die beter of slechter is dan de GF7600.

Dan heb je nog een andere, die is gelijk 1400

http://www.funprice.nl/sh...Action&arg0=Artikel::4655

Ook intel, alleen geen geforce...

[ Voor 27% gewijzigd door devilsnight op 12-05-2007 18:27 ]

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
devilsnight schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 17:30:
Nou ga ik zelf amper met de trein, en zal de laptop vrijwel alleen op mijn kamer op het buro staan....maar toch......wanneer het wat warmer word buiten, zo nu en dan eens lekker in de tuin zitten, tja...dan verplaats je em dus ook.
Ik hoop dat dit niet de enige reden is om een laptop te kopen, want dat zou wel eens dik kunnen tegenvallen.
Het eerste (lcd)scherm dat bij goed weer buiten duidelijk beeld geeft, moet ik nog tegenkomen.
Ik denk dat iedereen wel denkt: leuk, een laptop, met goed weer gaan we dan toch lekker buiten zitten.
Maar de eerste keer dat je dat ook effectief probeert, zal het serieus tegenvallen.

En wat intel vs AMD betreft: intel heeft gewoon voorsprong momenteel met hun core2-architectuur. Wil je de beste performance, ga dan voor intel.

[ Voor 9% gewijzigd door ComBax op 12-05-2007 18:28 ]

• de_harde_kern
devilsnight schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 18:25:
De A7T heeft dit

AMD Turion 64 X2 Mobile

.

deze heeft weer intel

http://www.funprice.nl/sh...Action&arg0=Artikel::4067

maar een ATI Radeon X1450 kaart, geen idee of die beter of slechter is dan de GF7600.

Dan heb je nog een andere, die is gelijk 1400

http://www.funprice.nl/sh...Action&arg0=Artikel::4655

Ook intel, alleen geen geforce...
X1450 is stukken minder dan 7600

• devilsnight
ComBax schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 18:27:
[...]

Ik hoop dat dit niet de enige reden is om een laptop te kopen, want dat zou wel eens dik kunnen tegenvallen.
Het eerste (lcd)scherm dat bij goed weer buiten duidelijk beeld geeft, moet ik nog tegenkomen.
Ik denk dat iedereen wel denkt: leuk, een laptop, met goed weer gaan we dan toch lekker buiten zitten.
Maar de eerste keer dat je dat ook effectief probeert, zal het serieus tegenvallen.

En wat intel vs AMD betreft: intel heeft gewoon voorsprong momenteel met hun core2-architectuur. Wil je de beste performance, ga dan voor intel.
Nou ik bedoelde dat stukje over buiten meer van "soms" , want persoonlijk zit ik zelf amper buiten, want wanneer het in NL lekker warm weer is....dan vind ik het al gauw veel te warm, het is vaak gelijk veel te benauwd. Nou dan ben ik in mijn kamertje te vinden hoor waar mn airco dan ook staat :)
Tuin gebruik is dus totaal niet van belang. Wat betreft Intel en amd...ik ga dat goed overwegen.
En misschien ga ik alsnog voor die FJP van asus.Die is dan wel een stuk duurder..maar ja.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Mag ik er even op wijzen dat jullie even moeten letten op benamingen:

Duo core bestaat niet. Als je een processor met 2 rekeneenheden (cores) bedoelt (intel of amd maakt niet uit) is het een dual core.

Core duo of core 2 duo is een merknaam van intel om een dual core (duo) met de nieuwe core-technologie aan te duiden. Het verwarrende is dat de technologie ('core') dezelfde naam heeft als 'rekenheenheid' in het Engels.

[ Voor 12% gewijzigd door stefan001 op 12-05-2007 18:42 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik denk dat een 8400 evensnel is als een 7600 afgaande op de specs

http://en.wikipedia.org/w...Graphics_Processing_Units

Een 7600 geeft daartegenover:
450MHz 8 pixelpipelines, 5 vertex. met 400MHz (800MHz DDR) geheugen

Zolang het gaat om de 8400M GT zal de GeForce 8400 sneller zijn. De GS en G niet vanwege een 64-bit geheugenbus.

Verder is er wel een F3Sv met 8600M. Je kan ook online kopen hè. Veel goedkoper, heb vorig jaar 165 euro bespaard :)

• devilsnight
GremliN-Online schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 21:51:
Ik denk dat een 8400 evensnel is als een 7600 afgaande op de specs

http://en.wikipedia.org/w...Graphics_Processing_Units

Een 7600 geeft daartegenover:
450MHz 8 pixelpipelines, 5 vertex. met 400MHz (800MHz DDR) geheugen

Zolang het gaat om de 8400M GT zal de GeForce 8400 sneller zijn. De GS en G niet vanwege een 64-bit geheugenbus.

Verder is er wel een F3Sv met 8600M. Je kan ook online kopen hè. Veel goedkoper, heb vorig jaar 165 euro bespaard :)
'
Ja maar dat ben ik niet van plan, ik koop zoiets gewoon veel liever in een winkel bij mij in de buurt.

Zoals ik het nu zie.....gaat het eigenlijk nog maar om twee laptops en het is van 1 merk :P

De Asus A7T (heeft de GF7600) weliswaar 1gig ram maar, maar das altijd bij te kopen als de prestaties te wensen over laten.Heerlijk groot scherm , alleen heeft ie de AMD Proc. Terwijl ik dus eigenlijk beter Intel zou kunnen hebben.

De Asus Asus F3Jp echter, is eentje met een Intel proc (Intel® Core™2 Duo T7200)
2gig ram, ATI Mobility Radeon X1700 (is dat een betere of iets mindere kaart dan de GF?)

Kortom....zo'n 400 euro meer neerleggen voor alleen een wat snellere CPU, en meer ram?
Daar komt het op neer....

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
De X1700 is wat beter als een 7600. Ik heb zelf de A6T welke het kleinere 15.4" broertje van de A7T is. Volgens mij is die qua specs verder gelijk. Ik zou er wel gewoon 1GB extra in gooien, is niet meer zo duur en is makkelijk zelf te doen. Opzich een prima laptop al weet ik niet hoe een 7600 die extra pixels trekt (1280x800 vs 1440x900). Opzich prima laptop en in games is een GFX toch je bottleneck. Zelf heel tevreden over de laptop, houd er echter wel rekening mee dat je met de A7T een laptop koopt die dus eigenlijk al 11 maanden oud is (heb die van mij sinds juli 2006). Zelf zou ik even wachten op de nieuwe lichting laptops met DX10 kaart, maar dat is mijn mening :P.

• devilsnight
de_harde_kern schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 17:07:
Ik zou zeggen, geen acer, slechte kwaliteit behuizing.
Persoonlijk neig ik naar de asus en dan 1 Gb geheugen er bij prikken, ben je nog 50 euro kwijt en dan kom je op 1100 euro.
Dus stel ik ga voor de A7T....dan koop ik voor 50 euro 1gb bij, en die kan ik er gelijk bij in doen?
Wat voor ram moet ik precies hebben dan, want ik heb geenidee. en 50 euro valt idd echt vreselijk mee.

En TOCH blijf ik dan zitten met die F3jp. vooral omdat die dan de Core 2 duo heeft, het nieuwste van intel dus....alleen de vraag...is het voor mij 400 euro extra waard?

En Gremlin, ik kan blijven wachten...wanneer worden die dingen verwacht? En zijn die niet alleen nog veel duurder?

[ Voor 8% gewijzigd door devilsnight op 13-05-2007 22:31 ]

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
devilsnight schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:25:
[...]

Dus stel ik ga voor de A7T....dan koop ik voor 50 euro 1gb bij, en die kan ik er gelijk bij in doen?
Wat voor ram moet ik precies hebben dan, want ik heb geenidee. en 50 euro valt idd echt vreselijk mee.

En TOCH blijf ik dan zitten met die F3jp. vooral omdat die dan de Core 2 duo heeft, het nieuwste van intel dus....alleen de vraag...is het voor mij 400 euro extra waard?

En Gremlin, ik kan blijven wachten...wanneer worden die dingen verwacht? En zijn die niet alleen nog veel duurder?
Ten eerste zou ik als ik jou was niet blind erop af gaan dat 1 gig geheugen je maar 50 euro gaat kosten, aangezien je alles in een winkel dichtbij wilt kopen. Ga maar eerder van uit dat de prijs voor 1 gig in een winkel tussen 80 a 100 euro komt te liggen. (gebasseerd op de prijzen van Norrod)

Verder vergelijk je nu een 17 inch laptop (A7T) met een 15.4 inch laptop (F3JP), wat een beetje vergelijkbaar is als appels vergelijken met peren. Weliswaar zijn het beide laptops maar zij hebben ieder hun eigen doelgroep. de A7T is meer gericht voor een gebruiker die de laptop nauwelijks van zijn plaats zal halen of ergens naar toebrengt, in tegenstelling tot de F3JP.
Verder is de F3JP de opvolger van de A6T versie (de versie die Gremlin-Online heeft) en is voornamelijk gericht op mobiliteit en de zakelijke wereld, dit is terug te zien aan de design. Ik spreek uit eigen ervaring dat de F3JP zeer goed presteerd, de videokaart leverd zeer goede prestaties en heb ik de limit van dat ding nog niet kunnen vinden, alle games die ik tot nu toe ermee had gespeeld konden op max settings(laatste game was CC3).

Verder moet je jezelf ook nog even afvragen of je mobiel wilt gaan werken, een A7T op je schoot voor een uur is ook geen pretje voor je nageslacht, zo niet krijg je anders wel kramp door zijn gewicht.

Nou moet je niet denken dat die gast de F3JP als de hemel aan jou aanprijst, want er zijn ook een aantal nadelen aan deze laptop:

Ten eerste is de prijs wat aardig fors is, echter zie wel hiervoor kwaliteit terug in je laptop. Een TS hierop Tweakers.net heeft ooit een F3JP van de trap laten vallen, deze deed hierna gewoon nog zijn werk.
De X1700 is de opvolger van de bekende X1600 wat gelijke performance leverde als de Geforce 7600. Echter leverde deze videokaart(X1700) in het begin problemen met de scherm. Deze veroorzaakte dithering op het scherm wat als zachte ruis ervaren kon worden. Gelukkig is hiervoor een bios update uitgekomen (weliswaar niet door Asus) die dit probleem heeft opgelost en komen er steeds meer updates beschikbaar.

Concluderend ben ik van mening dat de F3Jp het beste voorbereid is voor de toekomst, deze laptop heeft een goede videokaart, standaard 2 jr garantie, goede CPU en beschikt over een behuizing van goed kwaliteit waarbij je nog lang plezier van kunt hebben. Vergeet trouwens niet dat de CPU van de A7T niet zomaar te vervangen is, in tegenstelling tot de F3Jp waar het wel kan.

Ps: De Geforce 8400 presteerd niet beter/evengoed als de Geforce 7600 zoals de meeste hier beweren. De Geforce 8400 is een opvolger van de beroemde Geforce 7400 die overigens dacht ik slechter presteerde dan de Ati 1450.

• devilsnight
PCMedic schreef op zondag 13 mei 2007 @ 23:36:
[...]

Ten eerste zou ik als ik jou was niet blind erop af gaan dat 1 gig geheugen je maar 50 euro gaat kosten, aangezien je alles in een winkel dichtbij wilt kopen. Ga maar eerder van uit dat de prijs voor 1 gig in een winkel tussen 80 a 100 euro komt te liggen. (gebasseerd op de prijzen van Norrod)

Verder vergelijk je nu een 17 inch laptop (A7T) met een 15.4 inch laptop (F3JP), wat een beetje vergelijkbaar is als appels vergelijken met peren. Weliswaar zijn het beide laptops maar zij hebben ieder hun eigen doelgroep. de A7T is meer gericht voor een gebruiker die de laptop nauwelijks van zijn plaats zal halen of ergens naar toebrengt, in tegenstelling tot de F3JP.
Verder is de F3JP de opvolger van de A6T versie (de versie die Gremlin-Online heeft) en is voornamelijk gericht op mobiliteit en de zakelijke wereld, dit is terug te zien aan de design. Ik spreek uit eigen ervaring dat de F3JP zeer goed presteerd, de videokaart leverd zeer goede prestaties en heb ik de limit van dat ding nog niet kunnen vinden, alle games die ik tot nu toe ermee had gespeeld konden op max settings(laatste game was CC3).

Verder moet je jezelf ook nog even afvragen of je mobiel wilt gaan werken, een A7T op je schoot voor een uur is ook geen pretje voor je nageslacht, zo niet krijg je anders wel kramp door zijn gewicht.

Nou moet je niet denken dat die gast de F3JP als de hemel aan jou aanprijst, want er zijn ook een aantal nadelen aan deze laptop:

Ten eerste is de prijs wat aardig fors is, echter zie wel hiervoor kwaliteit terug in je laptop. Een TS hierop Tweakers.net heeft ooit een F3JP van de trap laten vallen, deze deed hierna gewoon nog zijn werk.
De X1700 is de opvolger van de bekende X1600 wat gelijke performance leverde als de Geforce 7600. Echter leverde deze videokaart(X1700) in het begin problemen met de scherm. Deze veroorzaakte dithering op het scherm wat als zachte ruis ervaren kon worden. Gelukkig is hiervoor een bios update uitgekomen (weliswaar niet door Asus) die dit probleem heeft opgelost en komen er steeds meer updates beschikbaar.

Concluderend ben ik van mening dat de F3Jp het beste voorbereid is voor de toekomst, deze laptop heeft een goede videokaart, standaard 2 jr garantie, goede CPU en beschikt over een behuizing van goed kwaliteit waarbij je nog lang plezier van kunt hebben. Vergeet trouwens niet dat de CPU van de A7T niet zomaar te vervangen is, in tegenstelling tot de F3Jp waar het wel kan.

Ps: De Geforce 8400 presteerd niet beter/evengoed als de Geforce 7600 zoals de meeste hier beweren. De Geforce 8400 is een opvolger van de beroemde Geforce 7400 die overigens dacht ik slechter presteerde dan de Ati 1450.
Ik ga ook niet daar blind op af, het is puur omdat iemand dat hier zei, ik had zelf allang gekeken wat norrod en funprice ervoor vragen, ze hadden 3 verschillende merken, en bij geen enkele had ik een 1gig blokje voor 50 euro. MAAR, als het om ram gaat, dat wil ik nog best bestellen als mij dat echt geld zou schelen bij andere winkels in NL.

Inderdaad, de A7T heeft een groter scherm, dat is erg cool. Maar daar wen je aan denk ik, dat is in het begin vooral erg tof,maar het is geen ramp om dat niet te hebben.
Ik denk absoluut dat ik wel eens de laptop op schoot neem, tuurlijk komt ie een keer van mijn buro af en dan zit ik beneden op de bank bijvoorbeeld, en inderdaad , in dat opzicht is de F3jp al fijner.

Plus het feit, als ik ram erbij moet kopen voor die A7T, word het totaalbedrag al gauw 1150.
Dan is het eigenlijk nog maar 280 euro meer voor een nieuwe laptop, met betere processor.
Zo moet ik dan ook gaan denken.

Die bios update is zonder alteveel problemen te installeren?

Zoals je zegt, de F3jp is is voorbereid voor de toekomst...en ik moet zoiets hebben, ik koop zoiets voor nu en voor de toekomst, en als het dan iets van 280 euro meer is dan ik wilde besteden...is geen ramp, zoals jij zegt je krijgt er de kwaliteit voor terug.

Over die behuizing, zijn er dan verschillende behuizingen voor die dingen te koop? En wat moet ik daaronder verstaan, zijn dat gewoon reserves of hebben ook echt een andere kleur, kortom....dat je laptop er qua uiterlijk ineens anders uitziet? Was ik gewoon even benieuwd naar.

En stel ik ga voor die F3jp...dan koop ik die gewoon hier inGroningen, want ik heb pricewatch bekeken...bij de winkel waar ie het goedkoopst is kost ie 1389 plus 14,77 . Nou zou ik met mijn broer er met de auto heen kunnen gaan..maar echt..dat vind ik het niet waard.

En die 2jaar garantie...die zit er altijd standaard bij in? (dus gewoon gratis?)
Want dat is natuurlijk fucking nice zeg.

[ Voor 4% gewijzigd door devilsnight op 14-05-2007 01:05 ]

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Let bij het scherm niet alleen op het formaat (15,4" vs 17"), maar ook op de resolutie. Die bepaalt namelijk echt hoe 'groot' je scherm is. Ik heb zelf een 17" laptop en het scherm heeft een resolutie van 1920*1200 en ik zou niets anders meer willen (behalve dan misschien een kleiner formaat laptop, hij valt nogal groot uit om regelmatig mee te sjouwen ;) ). Op een 15,4" laptop zou'k dus liever 1680*1050 hebben dan de standaard 1440*900.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Je beperkt jezelf erg door in een winkel te willen kopen.
een BTO 15W25+ of Zepto 6625 is eigenlijk wel wat je zoekt, al is het net boven budget ;)

http://www.btonotebooks.nl/ of www.zepto.nl

• PCMedic
devilsnight schreef op maandag 14 mei 2007 @ 00:58:
[...]
Die bios update is zonder alteveel problemen te installeren?

Zoals je zegt, de F3jp is is voorbereid voor de toekomst...en ik moet zoiets hebben, ik koop zoiets voor nu en voor de toekomst, en als het dan iets van 280 euro meer is dan ik wilde besteden...is geen ramp, zoals jij zegt je krijgt er de kwaliteit voor terug.

Over die behuizing, zijn er dan verschillende behuizingen voor die dingen te koop? En wat moet ik daaronder verstaan, zijn dat gewoon reserves of hebben ook echt een andere kleur, kortom....dat je laptop er qua uiterlijk ineens anders uitziet? Was ik gewoon even benieuwd naar.

En stel ik ga voor die F3jp...dan koop ik die gewoon hier inGroningen, want ik heb pricewatch bekeken...bij de winkel waar ie het goedkoopst is kost ie 1389 plus 14,77 . Nou zou ik met mijn broer er met de auto heen kunnen gaan..maar echt..dat vind ik het niet waard.

En die 2jaar garantie...die zit er altijd standaard bij in? (dus gewoon gratis?)
Want dat is natuurlijk fucking nice zeg.
Bios is zeer eenvoudig te instaleren, je kunt het zelfs in Windows doen, anders zijn er nog vele andere trucjes hoe je deze kunt uitvoeren. Lees deze topic maar eens: http://forum.notebookrevi...thread.php?t=95731&page=7
Hier haal ik mijn meest recente bios vandaan, en de mensen daar kunnen je eenvoudig helpen wanneer je even er niet uitkomt.

Wat betreft de behuizing van de F3JP is er maar één type behuizing van. ik heb hier een aantal reviews hoe de behuizingen er uit zien:

Review F3JP:
http://www.trustedreviews...JP-Core-2-Duo-Notebook/p1

Reviwe F3JA (deze laptop heeft een iets mindere videokaart en CPU, maar de rest is allemaal hetzelfde)
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3164

Die 2 jaar garantie is gewoon standaard van Asus en is een pick up garantie. Dit betekend dat mocht er iets aan de hand zijn, dat je Asus even belt en zij de laptop bij jou komen halen en na de reparatie weer terug komen brengen. Daarnaast kreeg ik bij aankoop van mijn laptop nog een gratis Asus laptop tas met muis erbij. (Moet jezelf maar even kijken of dat ook in de winkel zo is, ik had het via internet besteld)

Mocht je meer over deze laptop willen weten, stel deze dan gerust.
ComBax schreef op maandag 14 mei 2007 @ 09:58:
Let bij het scherm niet alleen op het formaat (15,4" vs 17"), maar ook op de resolutie. Die bepaalt namelijk echt hoe 'groot' je scherm is. Ik heb zelf een 17" laptop en het scherm heeft een resolutie van 1920*1200 en ik zou niets anders meer willen (behalve dan misschien een kleiner formaat laptop, hij valt nogal groot uit om regelmatig mee te sjouwen ;) ). Op een 15,4" laptop zou'k dus liever 1680*1050 hebben dan de standaard 1440*900.
Besef je wel eens hoe klein alles dan wel niet is? Ik ga van uit de TS die een laptop wilt aanschaffen om zijn desktop te willen vervangen nog geen ervaring heeft met werken achter een laptopscherm. Dan is 1280 x 800 echt wel een optimale resolutie om mee te beginnen. Ik zelf begon met 1024 x 786 en ben vervolgens overgestapt naar 1280 x 800 en vindt het op dit moment wel klein genoeg.
Ik vraag mij zelfs af of jij met resolutie van 1680x1050 op een 15.4 inch laptop in de buitenlucht de letters nog normaal kan aflezen.

• devilsnight
Al heb ik even twijfels gehad vandaag, op een bepaald moment dacht ik in mezelf van "Alsof ikniet genoeg zou hebben aan die A7T. 1400 is wel een behoorlijk bedrag, zal ikniet gewoon voor die A7T gaan, voor 50 euro bij Norrod 1gig ram erbij kopen en dan ben ik ook klaar" Maar als ik dan verder denk ....tuurlijk ,misschien heel even denk ik "tjesus zeg, 280 euro meer dan die A7T" maar uiteindelijk zal ik er echt geen spijt van hebben. Wel heb ik dan Intel core 2 duo, wat op het moment dus het nieuwste van het nieuwste is, en beste ook...zo te horen. Uiteindelijk zal dat het allemaal echt wel waard zijn, want ik zal de laptop voor een hele lange tijd hebben.

En al vond ik die 17inch laptops bij de MM er echt geweldig uitzien, echt tof zo'n scherm....in het begin is het van "OMG" , en al gauw wen je er gewoon aan, klinkt misschien raar...hoe vet ik mijn beamer ook vind, ik ben er allang aan gewend, zo gaat dat gewoon. En ik denk dat dat met een 17inch scherm voor een laptop niks anders is. Uiteindelijk doen die specs er veel meer toe...het gaat tenslotte om hoe vlotjes alles verloopt in Windows en games.

Ik ben na werk vandaag even langs de Mediamarkt gegaan,maar het viel me daar tegen...ze hadden daar wel een Asus staan,maar die was nog duurder dan de A7T en had mindere specs, bij geen enkele winkel heb ik eigenlijk de Asus A7T of F3jp kunnen zien...norrod ook niet, ik denk dat wanneer ik besluit voor een van die twee te gaan...dat ik em moet bestellen bij norrod of funprice.
En ik zag ook weer even hoe belangrijk het is om alle winkels goed te checken..want bij eentje kostte die F3jp gewoon over de 1600 euro.

[ Voor 16% gewijzigd door devilsnight op 14-05-2007 17:56 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Wat denk je van 'n Zepto Znote?
Kun je zelf helemaal samenstellen hoe jij 't wil! Processor, werkgeheugen, opslag and so on...

Ik heb btw de laptop die in m'n signature staat, te koop staan voor 'n leuke prijs!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• devilsnight
Wat is de leuke prijs als ik vragen mag? :)

• CLB
  • Niet online

CLB

Daarover kun je me 't beste even DM'en (moet je 't wel aanzetten) of mailen @ Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/127045/FFFFFF/000000

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• devilsnight
Ik heb het al gevonden denk ik, ik zocht op google naar Zepto Znote 6214W
en kreeg toen ook een link van tweakers waar jij em verkoopt :).

Maar hoe mooi andere laptops ook zijn....volgens mij heeft lang niet elk merk standaard 2 jaar garantie, wel? Want das echt tof bij Asus zeg. Mijn broer kreeg bij zijn Acer , 1 jaar garantie.

• CLB
  • Niet online

CLB

Ahaa okee ;) Zepto levert ook 2 jaar garantie

• devilsnight
Zijn ook verdomd mooi dingen inderdaad. En ik heb hier even gekeken, check de "Extreme gaming"

http://www.zepto.nl/Defau...ebookid=NuQNzFweqCRCapZ4j

Die is potverdrie goedkoper dan de Asus F3jp, alleen het is een kleiner scherm....dat is een minpunt.
Vind ik dan...maar qua design wel achterlijk mooi zeg. ,gvd waarom is dit zo lastig :P

• CLB
  • Niet online

CLB

Heb ik allang gezien hoor ;) Zepto Znote 6224W & Zepto Znote 6224W / 6625WD

Alleen wel 'n heel stuk duurder natuurlijk, maarja wel zeer zeer geilish! :9

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:28

Zenix

BOE!

http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs
de eerste eventueel met 100gb 7200rpm schijf voor meer snelheid. En een 9cell batterij er zoiezo bij doen is amper duurder maar gaat stuk langer mee en nog 5% kortingscoupon gebruiken in Dell inspirion topic. 15 inch beeld wil je 19 inch kijk maar eens naar Inspirion 9400. En vergelijk gewoon, zo zepto is ook wel leuk.

[ Voor 21% gewijzigd door Zenix op 14-05-2007 18:09 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

waar 'n X1400 inzit, die niks is vergeleken bij de Asussen en Zepto's die genoemd zijn :)

• devilsnight
CLB schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:06:
Heb ik allang gezien hoor ;) Zepto Znote 6224W & Zepto Znote 6224W / 6625WD

Alleen wel 'n heel stuk duurder natuurlijk, maarja wel zeer zeer geilish! :9
Hmm.....zoooooo gek nog niet toch?

Znote 6224W- Nieuwste model! - Extreme Gaming 1.198,00 €

14,1" WXGA+ Non-Glare-6224W
Intel C2Duo T7300 2,00Ghz 800Mhz 4MB
2GB (2x1024) DDR2 PC6400 - 800MHZ (tot 15% sneller)
120GB SATA 2,5" 5400rpm - SAMSUNG
Samsung DVDRW-DL 6xx4W/6xx5WD/2xx5W
Zepto Wpro 300Mbit draadloos netwerk (ABGN)
MS Windows Vista Home Basic - NL
US (United States) 6014/6214 Zwart
6 Cell Standaard Batterij
24 maanden gar. (6 maanden op batterij)

Subtotaal 1.198,00 €
BTW 227,62 €
Totaal 1.425,62 €

[ Voor 65% gewijzigd door devilsnight op 14-05-2007 18:17 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

offtopic:
Geen Basic nemen, dat is echt prut, ga dan voor Home Premium

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:28

Zenix

BOE!

CLB schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:09:
waar 'n X1400 inzit, die niks is vergeleken bij de Asussen en Zepto's die genoemd zijn :)
Probleem is de TS weet niet wat hij voor games gaat spelen. Zou handig zijn als we weer daar iets meer over wisten
Dus het kan goed zijn dat X1400 gewoon voldoet. Voor mij voldoet zo n videokaart iig ruim. Maar voor een ander misschien totaal niet. En ik nam dell omdat gewoon de batterij veel langer meegaat dan in een zepto. Ik kan gemiddeld wel 4-5 uur met delletje doen. En je krijgt bij dell ook bijhoorlijk wat korting en je kan nog meer proberen te krijgen door te bellen.

Maar keuze is aan de TS zepto is voor games beter. Maar de dell is goedkoper

• devilsnight
CLB schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:16:
offtopic:
Geen Basic nemen, dat is echt prut, ga dan voor Home Premium
Het is duidelijk dat ik er nog niet over uit ben, is ook helemaal niet erg..dan maak ik ook de beslissing niet te snel.

Waarom een Zepto kiezen over een Asus? CLB :)

met Vista premium kom ik op 1475.

Eerst wou ik niet perse een super grafische kaart, puur omdat ik dacht dat dat in de 2000 euro ging zitten, echter had ik mijn budget op 1400 gelegd, en het blijkt dat iets eroverheen, je een laptop hebt met een top grafische kaart, die 7600 bijvoorbeeld dus. Ik heb echter GEEN idee welke spellen ik kan verwachten soepeltjes te spelen? Wat mag ik verwachten? :)

[ Voor 37% gewijzigd door devilsnight op 14-05-2007 18:20 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

That's true inderdaad, maar 'n GO7600 ofzo is wel 2x zo snel dan de X1400...
devilsnight schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:18:
[...]
Waarom een Zepto kiezen over een Asus? CLB :)
Tsjaa dat vind ik nog steeds 'n lastig vraagstuk... Geen concrete argumenten eerlijk gezegd :)
Ongeveer gelijke prijzen, maar bij Zepto kun je alles zelf configgen en bij 'n Asus niet 1 2 3...
Tsjaa ik denk dat de overige functies a la Bluetooth, DVI, hoeveel USB-poorten en dergelijke en vooral het design en de grootte mee zullen spelen in je keuze voor welke laptop je moet gaan!
met Vista premium kom ik op 1475.
Premium is veeeeel beter, heb je Aero enzo, das leuk!
Eerst wou ik niet perse een super grafische kaart, puur omdat ik dacht dat dat in de 2000 euro ging zitten, echter had ik mijn budget op 1400 gelegd, en het blijkt dat iets eroverheen, je een laptop hebt met een top grafische kaart, die 7600 bijvoorbeeld dus. Ik heb echter GEEN idee welke spellen ik kan verwachten soepeltjes te spelen? Wat mag ik verwachten? :)
De 6214W die ik heb, heeft 'n GO7600. De 6624W heeft zelfs 'n GO8600, dat scheelt nogal ;)
Met mijn GO7600 kan ik alle nieuwste games gewoon voluit draaien hoor, dus dat is al _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 14-05-2007 18:45 ]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-01 08:45

MeNTaL_TO

The future is not set

CLB schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:44:

De 6214W die ik heb, heeft 'n GO7600. De 6624W heeft zelfs 'n GO8600, dat scheelt nogal ;)
Met mijn GO7600 kan ik alle nieuwste games gewoon voluit draaien hoor, dus dat is al _/-\o_
Nou mijn A6T had het anders aardig lastig met Supreme Commander, maar verder nog nooit probs gehad met detail, over een jaartje zal dat wel anders zijn, maar goed, dan zetten we het maar iets minder hoog qua details.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• devilsnight
CLB schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:44:
[...]

That's true inderdaad, maar 'n GO7600 ofzo is wel 2x zo snel dan de X1400...

[...]

Tsjaa dat vind ik nog steeds 'n lastig vraagstuk... Geen concrete argumenten eerlijk gezegd :)
Ongeveer gelijke prijzen, maar bij Zepto kun je alles zelf configgen en bij 'n Asus niet 1 2 3...
Tsjaa ik denk dat de overige functies a la Bluetooth, DVI, hoeveel USB-poorten en dergelijke en vooral het design en de grootte mee zullen spelen in je keuze voor welke laptop je moet gaan!

[...]

Premium is veeeeel beter, heb je Aero enzo, das leuk!

[...]

Stel ik ga voor de Znote 6224W,....welke games kan ik er bijvoorbeeld echt goed op spelen?
Ben ik echt benieuwd naar.

• CLB
  • Niet online

CLB

Wel 'n beetje offtopic aan 't worden..
Je Zepto gerelateerde vragen kun je dan ook hier stellen: Zepto Znote 6224W / 6625WD

Tsjaa noem een spel en je kunt het spelen >:) Ben benieuwd hoe [PC] Crysis te spelen is :9

• PCMedic
devilsnight schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:54:
[...]

Stel ik ga voor de Znote 6224W,....welke games kan ik er bijvoorbeeld echt goed op spelen?
Ben ik echt benieuwd naar.
Toch wel vreemd waarom jezelf ineens gaat tegen spreken, in eerste instantie een laptop willen kopen in de winkel en nu online bestellen? ;)

In principe heeft CLB gelijk, beide laptops zowel de Zepto als de Asus zijn goede laptops. Wat ik in principe je nog bij kan vertellen is de snelheid kwa service waarmee Asus werkt. Zij garanderen namelijk dat als je je laptop word opgehaald dat deze binnen 5 a 7 werkdagen is gerepareerd wat best wel snel is in de laptop wereld.
Verder kan ik de kwaliteit van Zepto niet beoordelen omdat ik geen Zepto laptop beschik, maar ik wel de voordeel opnoemen van de X1700, dit een videokaart die goede prestaties leverd maar minder energie verbruikt door een gepatenteerde siliconen technologie. Ook is de laptop onder stress nog lekker koel en word het geen heet hoofd, waardoor een tijdje gamen op je schoot geen probleem zal leveren. Een andere voordeel wat de Asus laptop heeft is een TPM beveiliging, dit is een ingebouwde chip die in staat is om je gegevens op de HD te coderen zodat indringers via het net, niet eenvoudig data weg kunnen stelen.

En als laatste geeft Asus standaard 1 jr garantie op de accu in tegenstelling tot de 6 maanden van Zepto en is deze laptop op een milieu vriendelijke manier gebouwd. :+

Maar mocht je echt online bestellen, dan staat de Asus F3JP voor 1475 euro bij deze zaakje.
link: http://www.laptops4u.nl/info/f3jp-ap026c-1266.html

• CLB
  • Niet online

CLB

PCMedic schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:21:
[...]
Toch wel vreemd waarom jezelf ineens gaat tegen spreken, in eerste instantie een laptop willen kopen in de winkel en nu online bestellen? ;)
Haha ach, nog nooit van Zepto gehoord misschien en tsjaa das alleen online te bestellen :)
In principe heeft CLB gelijk, beide laptops zowel de Zepto als de Asus zijn goede laptops. Wat ik in principe je nog bij kan vertellen is de snelheid kwa service waarmee Asus werkt. Zij garanderen namelijk dat als je je laptop word opgehaald dat deze binnen 5 a 7 werkdagen is gerepareerd wat best wel snel is in de laptop wereld.
Ze garanderen ja.. Vandeweek nog 'n GoTter hierzo waarbij 't langer duurde. Maarja dat kan overal.
Zelf 1x m'n Zepto opgestuurd omdat ik last had van artifacts, was binnen 4 werkdagen terug :)
Verder kan ik de kwaliteit van Zepto niet beoordelen omdat ik geen Zepto laptop beschik, maar ik wel de voordeel opnoemen van de X1700, dit een videokaart die goede prestaties leverd maar minder energie verbruikt door een gepatenteerde siliconen technologie.
X1700 is inderdaad 'n hele mooie kaart qua prestaties, GO8600 is daarentegen wel iets beter!
Misschien verbruikt hij wat meer energie, dat zou best goed kunnen, maar dat weet ik niet precies...
Ook is de laptop onder stress nog lekker koel en word het geen heet hoofd, waardoor een tijdje gamen op je schoot geen probleem zal leveren.
Zepto wordt ook niet heet.. Aan de linkerkant zit 'n 'uitgang' voor warme lucht,
waar wel warme lucht uitkomt hoor. Lekker warm ook, maar heet dat zekers niet :)
Een andere voordeel wat de Asus laptop heeft is een TPM beveiliging, dit is een ingebouwde chip die in staat is om je gegevens op de HD te coderen zodat indringers via het net, niet eenvoudig data weg kunnen stelen.
Dat is wel heel leukjes inderdaad, maarja voor 'n huis, tuin en keukengebruiker..?
En als laatste geeft Asus standaard 1 jr garantie op de accu in tegenstelling tot de 6 maanden van Zepto en is deze laptop op een milieu vriendelijke manier gebouwd. :+
That's true. Vooral dat laatste argument is erg goed natuurlijk _O-

Voor de rest @ TS: Tsjaa lastigjes... Als je 1 van beiden neemt, ben je altijd goed bezig ;)

• devilsnight
PCMedic schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:21:
[...]

Verder kan ik de kwaliteit van Zepto niet beoordelen omdat ik geen Zepto laptop beschik, maar ik wel de voordeel opnoemen van de X1700, dit een videokaart die goede prestaties leverd maar minder energie verbruikt door een gepatenteerde siliconen technologie. Ook is de laptop onder stress nog lekker koel en word het geen heet hoofd, waardoor een tijdje gamen op je schoot geen probleem zal leveren. Een andere voordeel wat de Asus laptop heeft is een TPM beveiliging, dit is een ingebouwde chip die in staat is om je gegevens op de HD te coderen zodat indringers via het net, niet eenvoudig data weg kunnen stelen.

Maar mocht je echt online bestellen, dan staat de Asus F3JP voor 1475 euro bij deze zaakje.
link: http://www.laptops4u.nl/info/f3jp-ap026c-1266.html
Klopt helemaal wat je zegt....maar toen ik die site opkwam van Zepto en ik ging wat met die 'config' bezig en ik zag dat design...man, kan er niks aan doen,maar ik was verkocht. Ik blijf erbij dat ik het allerliefst bij een winkel hier in de buurt eentje koop, maar ik dacht ook eerst dat winkels als funprice en norrod ze ook gewoon zouden hebben, nu blijken hun em ook te moeten bestellen gewoon.
Dus hoe dan ook, ik moet toch wachten, kan em niet gelijk halen .

Ik ga het allemaal eens rustig bekijken nog, zoals het staat, is het

Asus VS Zepto :P

[ Voor 26% gewijzigd door devilsnight op 14-05-2007 22:33 ]

• devilsnight
Ik weet het, ik weet het. Jullie kunnen zo langzamerhand GEK van mij worden,maar er is weer "a change of plans" waarschijnlijk.

Natuurlijk had ik zelf gewoon eerst beter research moeten doen, op pricewatch vooral kijken enzo,maar ach.

Helemaal in het begin kwamen er een aantal laptops voorbij (via andere forums) waaronder de Sony's, en nu zag ik ineens op pricewatch de Sony Vaio FE41S staan voor een erg mooi prijsje bij een winkel in Friesland, is prima heen te rijden en het ding is goedkoper dan al die andere waar ik het over heb gehad.

En qua specs (correct me if i'm wrong) lijkt ie ook behoorlijk op die Zepto EN Asus...ok het is dan geen GF8600 (dat had die zepto geloof ik ) maar een 7600 is een prima kaart nonetheless .
Het is Core 2 duo, 2GB aan ram, 160gb HD, en een fucking mooi design (ik persoonlijk vind van alle laptops de Sonys het mooist) . Of vinden jullie dit een heel slechte keus (als ik die keus zou maken)

Het is goedkoper, misschien qua specs ietsje minder,maar een miskoop zal het echt niet zijn.
Ik kan em gelijk halen(waarvan ik bij die Zepto waarschijnlijk lang mag wachten, onbekende levertijd, nou nee dank je, ik wil em nuuuuuu..nou ja...eind deze maand..het liefst, maar echt veel later gewoon niet)

• PCMedic
De Geforce 7600 is een goeie kaart, maar wees wel bewust hoeveel geheugen deze kaart zelf heeft. Is dit 256 of 128 MB, daar zit wel een verschil in.
De videokaart categorie waar ik en CLB over praten hebben toch minimaal 256 MB (dedicated) aan boord.
Verder is het ook verstandig om even te kijken naar de rpm van die 160 gb HD, is dit 4200, 5400 of 7200 rpm. Als laatste waar je ook kunt kijken is de bandbreedte van de interne geheugen, is dit 533 of 667 MHz.

En perfecte combinatie zal zijn een videokaart met 256 MB dedicated geheugen die in nood nog eens 256 MB kan afsnoepen van je systeemgeheugen (totaal 512 MB), Core 2 Duo CPU min T5600 - max T7600, 2GB ram 667 MHz en 160 GB HD 7200 rpm. Maar bij zulke systemen hangen ook meestal een fors prijskaartje aan.

Om even gemeen te zijn, Laptops4U heeft de A7T met een Geforce 7600 256MB dedicated geheugen te koop voor 1049 euro. Link: http://www.laptops4u.nl/info/a7t-7s019c-1396.html
Maar dan moet je online kopen >:)

Ps: Sony laptops staan bekend om hun kwalitatieve schermen.

• devilsnight
HELLLLLL YES BABY!

Aanstaande zaterdag zal ik in het bezit zijn van een Zepto Znote 6214W 'extreme config'

Van CLB's ad op Tweakers.

---

Omschrijving

Lekker compact, klein, ubersnel en gewoon 'n
erg lekker apparaatje om mee te werken: Zepto Znote 6214W!

Hoofd specificaties:
14,1" WXGA Crystal Clear 1280 x 800
nVidia GO 7600 512MB
Intel Core 2 Duo T7200 2,00GHz
2048MB DDR2 - 667MHz in Dual Channel
100GB @ 7200 rpm
DVD+-RW DualLayer
Intergrated BT & Wi-Fi

overige specificaties:
Centrino™ NAPA technologie
Intel® 945PM / ICH7-M Chipset
4 x USB 2.0 poorten, 1 x Firewire, 1 x VGA uit
Geluid in- en uit , 1 x TV-Uit
Ingebouwde 3in1 kaartlezer
100/1000 Megabit netwerk, 56K modem
341mm x 247mm x 27mm, 2,35 kg

Bijgeleverde accesoires:
passende Zepto-sleeve
Oplader voor netstroom

Bijgeleverde software:
Legale MS Windows Vista Home Premium 32 bits (OEM-versie)
Werkt hier 100% volledig! Alle drivers voor de Zepto icm Vista Home Premium zijn te vinden.

----

super he, CLB :D

--

In een review las ik dat dit wondertje Oblivion goed draaide op 800x600 met alles op high, heb filmpjes gezien van prey die met alles op high mega vloeiend draait, niet te geloven. En die Computer winkel hier in groningen maar zeggen tegen mij dat game laptops er eigenlijk niet echt zijn.....en degene die er zijn...peperduur zijn...lol.

[ Voor 14% gewijzigd door devilsnight op 16-05-2007 17:41 ]

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

PCMedic schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 21:27:
Om even gemeen te zijn, Laptops4U heeft de A7T met een Geforce 7600 256MB dedicated geheugen te koop voor 1049 euro. Link: http://www.laptops4u.nl/info/a7t-7s019c-1396.html
Maar dan moet je online kopen >:)
Leuk joh zo'n 17" laptop.....je tilt je een breuk aan zo'n ding. :) Ik zou liever zoeken naar een 14,1" of hooguit een 15,4" gaming laptop (bv een Zepto!) welke je altijd nog aan een externe 21" TFT kan hangen ofzo. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:25

AvK

Ready Set Go

Al eens naar een HP9000 gekeken?
Volgens mij voldoet die aan al jou wensen. :)
Tests/reviews HP DV9000-serie

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• CLB
  • Niet online

CLB

devilsnight schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 17:40:
HELLLLLL YES BABY!

Aanstaande zaterdag zal ik in het bezit zijn van een Zepto Znote 6214W 'extreme config'

Van CLB's ad op Tweakers.
Jaja suuuupertjes natuurlijk :)
super he, CLB :D
Ja wat mij betreft natuurlijk _/-\o_

Naja we spreken elkaar! :)
tazzman schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 21:56:
[...]

Leuk joh zo'n 17" laptop.....je tilt je een breuk aan zo'n ding. :) Ik zou liever zoeken naar een 14,1" of hooguit een 15,4" gaming laptop (bv een Zepto!) welke je altijd nog aan een externe 21" TFT kan hangen ofzo. :)
Naja die is dus voor hem aanstaande zaterdag! 'n 14,1" game-monstertje ;)

[ Voor 35% gewijzigd door CLB op 17-05-2007 01:48 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

En zo kwam de TS via the Gathering of Tweakers aan 'n: Zepto Znote 6214W 'Extreme' _/-\o_

Thijs veel plezier ermee, groet voor je broer en we spreken elkaar! _/-\o_

• devilsnight
Jaaaaa gek hij's vet man. Wat een ding, prachtbeeldje,vlot als een tierelier. Prey,Fear,C&C3 gespeeld (of is dat nou deel 4 alweer? Tiberium Wars in ieder geval) Ze draaien allemaal geweldig.
Super onder de indruk van hoe ie games draait. Vista vind ik ook erg cool.

Tja what can i say,....ik ga er weer mee verder, demos uitproberen, lekker klooien.

SUPERVET dingetje, ik ben zeer zeer zeer tevreden met mijn aankoop.

CLB, Greetzzzzz!!!!

• devilsnight
Ah helaas, probleempjes. Ik heb de laptop afgelopen week meegenomen naar Leipzig,ik ging naar de Games Convention beurs daar. Op de camping pakte ik de Zepto er even bij en ik hoorde ineens
kraakgeluiden uit de linkerspeaker komen...en dit werd steeds erger, vooral toen ik weer thuiskwam
en de laptop aanzette, gaf ie even keiharde kraakgeluidjes en nu komt er gewoon helemaal
geen geluid uit de linkerspeaker meer. Kortom....dat word dus opsturen naar Zepto.

Helaas moet ik wel de verzendkosten betalen, jammer dat dat blijkbaar niet onder de garantie valt.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

post dit liever in het ervaringen topic van de Zepto :)

Aangezien inmiddels dit soort topics niet meer zijn toegestaan :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.