Toon posts:

Floppy drive wordt niet gezien in Xp

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag een nieuwe floppydrive gekocht, maar deze wordt niet gezien onder XP home edition met SP2.
Ik heb een asus P4P800 SE moederbord, mocht iemand dit willen weten. Ik heb al in de Bios gezocht of ik daar iets kon vinden maar daat staat hij gewoon goed in. Heb ook geprobeerd met een lege floppy te booten..... Hij slaat normaal aan en ik krijg dan de melding dat er geen boot is te vinden en dat ik de drive moet leegmaken en op een toets drukken om door te gaan. Dus hij doet het wel.
Heb ook de kabels vervangen en dat gaf ook geen effect. Kabels zitten er overigens goed in. Op het MOBO kan dit maar op 1 manier vanwege dat er 1 pinnetje mist en daar in de connector een gat is opgevuld en als ik hem verkeerd zou aansluiten op mijn drive zou het lampje continu blijven branden. Ook in apparaat beheer mijn diskettecontroller verwijderd en opnieuw opgestart in de hoop dat XP dit zelf zou herstellen met de Floppy erbij natuurlijk. Maar ook dit gaf geen effect. Geprobeerd een update te doen voor de drivers van mijn MOBO maar ook daar lag het niet aan.
Is er iemand die weet wat ik verkeerd doe of nog niet gedaan heb???

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:05

Sebazzz

3dp

Hardware Installeren in configuratiescherm. Dan loopt ie alles nog eens na. Succes ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Geen effect :(

Ik vind het zo raar dat ie hem wel ziet tijdens het opstarten maar zodra ik in Xp kom is hij weg

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 23:40
Heb je al geprobeert om via CMD A:\ te benaderen ?

Verwijderd

je kan met een tool de drive letter uit hebben gezet, dat hij daarom niet bij "deze computer"komt te staan, met tweakxp kan je dit verhelpen

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:33
Misschien kan je even proberen in een andere pc of hij werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Jakkus op 12-05-2007 18:23 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 16:25
IDE kabel toevallig niet verkeerd om derin geprutst? (dat zie je doordat dan het lichtje continu brand.)

• THE_FIREFOX
warcow schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 18:24:
IDE kabel toevallig niet verkeerd om derin geprutst? (dat zie je doordat dan het lichtje continu brand.)
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 16:58:
Kabels zitten er overigens goed in. Op het MOBO kan dit maar op 1 manier vanwege dat er 1 pinnetje mist en daar in de connector een gat is opgevuld en als ik hem verkeerd zou aansluiten op mijn drive zou het lampje continu blijven branden.
Zo te zien heeft hij dat al uitgesloten

Verwijderd

Topicstarter
THE_FIREFOX schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 18:17:
Heb je al geprobeert om via CMD A:\ te benaderen ?
Geprobeerd, maar krijg dan de melding dat hij het station niet kan vinden.
THE_FIREFOX schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 18:29:
[...]

[...]

Zo te zien heeft hij dat al uitgesloten
Heb eerst hier de forums gelezen wat er fout kon gaan en daarna pas een topic aangemaakt. En daar kwam ik zulke gevallen ook al tgen dus heb eerst gezorgd dat ik dat in ieder geval goed voor elkaar had

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:03
wel aangezet in je bios, bij een floppy drive moet je dit meestal nog handmatig doen.

Interpolis, glashelder!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar staat hij onder A: 3,5" 1.44mb

Heb nu tweak xp eropgezet maar waar kan dan dat vinden om drive letters in te schakelen???

Kan wel mijn andere drives zien maar kan er niets bij aan maken zoals bv A:

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 18:55 ]

• THE_FIREFOX
Heb je al veilige modus geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd maar had ook geen effect

Maar heb nu iets heel wazigs gekregen.... Na het opstarten uit veilig modus..dus weer in de normale modus krijg ik telkens de melding. "nieuwe hardware gevonden" alleen dat vindt hij een printer terwijl ik helemaal geen printer aangesloten heb staan. Dit zal toch niet mijn floppy drive zijn??

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 20:24 ]

• THE_FIREFOX
Is je computer wel virus/spyware vrij ?

Verwijderd

Topicstarter
ja daar ben ik van overtuigd

• THE_FIREFOX
Heb je ooit eerder een floppy drive aan je computer gehad? Of is dit je eerste ?

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de eerste

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:16
Is hij niet gewoon stuk?

https://wren.co/join/Devian

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:19

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Dit voor de grap al gelezen:

Troubleshooting Floppy Disk Drive Problems in Windows

http://www.google.nl/sear...gnized+Windows+XP&spell=1

[ Voor 31% gewijzigd door Notna op 12-05-2007 21:50 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Er zijn 2 instellingen in de meeste BIOS voor een FDD, de eerste heb je al gevonden maar er is nog een optie die er al of niet voor zorgt dat de FDD door het OS wordt gezien o.i.d..

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
denk het niet als hij wel gewoon mee opstart

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 21:51:
Er zijn 2 instellingen in de meeste BIOS voor een FDD, de eerste heb je al gevonden maar er is nog een optie die er al of niet voor zorgt dat de FDD door het OS wordt gezien o.i.d..
En weet je die ook???

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Even door je BIOS lopen. Ik ken jouw MB niet maar de meeste hebben die optie.

Plaats eens een bootable FD voor de zekerheid.

[ Voor 47% gewijzigd door Guardian Angel op 12-05-2007 22:02 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb volgens mij maar 1 optie waar ik de verschillende types kan kiezen of hem helemaal uit kan zetten.
Helaas ik heb geen bootable FD

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik download nu je handleiding. Moment.

Helaas staat die optie niet in het Manual. Wel zou je kunnen proberen het BIOS naar de standaardinstellingen kunnen terugzetten.

[ Voor 63% gewijzigd door Guardian Angel op 12-05-2007 22:30 ]

ARME AOW’er

• THE_FIREFOX
Heb je al een bios upgrade geprobeert ?

Verwijderd

Die bios upgrade lijkt me niet echt zinvol, iedere bios versie die ik tot heden gezien heb werkt gewoon met een floppy drive. Logisch ook daar de meeste mensen dit middels een floppy drive doen.

Wat me wel handig lijkt is een andere floppy kabel te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al geprobeerd. Had een nieuwe gekocht en kwam er ook achter dat ik nog een nieuw had liggen dus dat kan het ook niet zijn. Wat nog steeds raar is dat is als ik reboor hij nog iedere keer aangeeft dat hij nieuwe harware heeft gevonden, maar dan verwijst naar een printer.

Heb ook in mijn BIOS alles naar orgineel terug gezet en dat had ook geen effect

Het is wel mijn laatste optie en heb daar eigenlijk ook weinig trek in maar zal opnieuw instaleren van XP misschien een oplossing zijn???

• THE_FIREFOX
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 23:05:
Die bios upgrade lijkt me niet echt zinvol, iedere bios versie die ik tot heden gezien heb werkt gewoon met een floppy drive.
Hoeft niet percé. Ik had een paar jaar geleden met een oude PC chips socket 7 mobo. Die mobo kon met de laatste bios niet de floppy controller correct aansturen. Toen ik de oude versie weer erop had kon ik weer normaal van A booten.

Probeer eens BartsPE. Als het daar ook niet werkt kan je uitsluiten dat het aan je windows ligt

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 23:10:
Het is wel mijn laatste optie en heb daar eigenlijk ook weinig trek in maar zal opnieuw instaleren van XP misschien een oplossing zijn???
Schakel in het BIOS alle USB poorten eens uit en zet Plug and Play OS eens op YES.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 23:43:
[...]

Schakel in het BIOS alle USB poorten eens uit en zet Plug and Play OS eens op YES.
Gedaan maar ook geen effect.
Ga morgen maar eens dat Bartpe proberen kijken of ik daar wijs uit kom.

Maar dat met dat ie iedere keer vraagt of dat hij de printer moet instaleren (komt overigens niets uit als ik de hele wizard doorloop) Dat is toch ook raar. Ik heb zo'n idee dat hij de floppy als printer ziet of zo. Ik weet dat het raar klinkt maar dat is het enigste wat ik kan verzinnen daarvoor...

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag die BartPE gebruikt en die geeft alleen de drives aan die ik ook nu heb, is het dan nog verstandig om een gehele nieuwe windows te instaleren of krijg ik daarmee mijn floppy ook niet terug

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Garantie tot aan de gleuf van de FDD.

Meten = weten.

Zet anders alle printopties eens uit in het BIOS. Misschien een kwestie van een IRQ/Address wat niet wil.

Is er geen ESCD (?) functie in het BIOS zodat alle aangesloten zaken opnieuw gedetecteerd worden?

[ Voor 72% gewijzigd door Guardian Angel op 13-05-2007 10:11 ]

ARME AOW’er

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:31

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 16:58:
Heb ook geprobeerd met een lege floppy te booten..... Hij slaat normaal aan en ik krijg dan de melding dat er geen boot is te vinden en dat ik de drive moet leegmaken en op een toets drukken om door te gaan. Dus hij doet het wel.
Gezien jouw problemen zou ik niet zo snel concluderen dat ie het wel doet.
Kan zijn dat ik een berichtje gemist heb, maar heb je al geprobeerd te booten met een echte bootable floppy?

Anders zou ik je probleem voorleggen aan de shop waar je de drive gekocht hebt en vragen of je 'm mag omruilen, just to be sure.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Ik heb opstartdiskettes van '95, '98 en ME. Maakt dit uit of kan ik het hier mee proberen???

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Zolang ze maar opstartbaar zijn :)

Verwijderd

Nou ben benieuwd, zit nu bij mijn ouders maar het zometeen is proberen. Stel nou dat ze het doen..... wat zou ik dan nog kunnen doen????

Verwijderd

Topicstarter
Nou de opstartdiskette werkt gewoon, dus de floppy is wel goed. Alleen hij blijft toch telkens vragen om een printer die die gevonden heeft.

Ik weet het echt niet meer nou :( :(

Verwijderd

Topicstarter
Volume ### Ltr Label FS Type Grootte Status Info
---------- --- ----------- ----- ---------- ------- --------- --------
Volume 0 D BartPE CDFS Dvd-rom 153 MB
Volume 1 G Dvd-rom 0 B
Volume 2 H Dvd-rom 0 B
Volume 3 C NTFS partitie 74 GB In orde Systeem
Volume 4 E NieuwVolume NTFS partitie 114 GB In orde
Volume 5 I Volume NTFS partitie 298 GB In orde
Volume 6 J Volume NTFS partitie 373 GB In orde

Dit zijn de volumes die ik te zien krijg met BARTPE

Wat kan ik nou nog doen???
Opnieuw instaleren van windows lijkt me nu ook niet echt meer aan de orde of wel??

• THE_FIREFOX
Probeer eens een bios update/downgrade......misschien helpt dat nog........

Verwijderd

Topicstarter
Allebij gedaan...geen effect. Hij blijft telkens vragen of ik een printer wil instaleren maar ik heb geen printer.

• THE_FIREFOX
Geef hij die printer melding ook als er geen floppy drive eraan hangt ?

Verwijderd

Topicstarter
Was een goeie... Maar ook zonder dat ie aangesloten zat geeft hij die melding

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Probeer eens meer info over die onbekende hardware te achterhalen (waarvan XP dus denkt dat het een printer is) met het programma "Identify Unknown Devices". Heeft mij al vele malen exact weten te vertellen wie de fabrikant is, wat het voor hardware is en welk type hardware het was.

O.a. hier te downloaden: http://www.gold-software....dentifier-review12752.htm

Volledig freeware overigens.

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk is dit een mp3 speler of iets dergelijks...als ik op find driver klik kom google met allemaal drivers voor mp3 spelers

• THE_FIREFOX
Wat heb je allemaal aan je pc hangen (Joystick, gamepad??) en wat is de opbouw van je pc? (hd, geheugen, cdrom enz)

Verwijderd

Topicstarter
heb twee interne hd's op IDE kabels. 2 dvd branders. 1024 geheuegen. P4 processor 2.66 MHz. Daarbij nog twee externe HD's op USB. Een Serial Ata & IDE combo card. Geen gamepad of iets dergelijks. Mijn vrouw plught haar MP3 speler wel eens in om muziek over te zetten. En meer niet... Standaard Pc'tje eiegenlijk

• THE_FIREFOX
Heb je soms een pdf printer geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
een pdf printer?? Geen flauw idee hoe ik dat gedaan zou moeten hebben

Verwijderd

Ik heb sinds kort het zelfde probleem met vista, ook onlangs floppy bij gestopt in computer, ingesteld in het bios, werkt in dos en zo, maar vista wil deze maar niet vinden. :(

• THE_FIREFOX
Je hebt geen pdf of andere bestandsformaten printers op je pc geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
heb wel pdf maar geen printer daar aan toegeveogd... Heb nu de melding niet meer trouwens. Heb in mijn apparaatbeheer de onbekende printer verwijderd en opnieuw opgestart en nu krijg ik die melding niet meer. Dus dat puntje is opgelost ......nou die verdomde floppydrive nog

• THE_FIREFOX
Wat voor merk en model (type nr) floppy drive heb je ?

Verwijderd

Topicstarter
het is een NEC 1231H

Had net even de instalatie cd van XP er in gedaan en dan voor de optie repair gekozen op zo is te kijken of er iets gefixed kon worden. Toen ik de opdracht gaf: CHKDSK a: /P Kreeg ik de melding:

Het volume lijkt een of meer onherstelbare proplemen te hebben.

Nu lijkt het er dus op dat de drive kapot zou zijn. Maar een bootable floppy van 95, 98 en ME doen het gewoon dus zo onherstelbaar kapot lijkt hij me nou ook niet. Of ligt dat weer ergens anders aan??

• THE_FIREFOX
In sommige bios'en kan je op geven dat de A drive alleen kan lezen of kan lezen en schrijven. Heb jij die mogelijkheid? Zo ja op welke staat het ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee die mogelijkheid heb ik niet... Kan alleen de a: schijf toewijzen qua type of op disabled zetten.

• THE_FIREFOX
Heb je soms nog een andere pc waarbij je de floppy drive kan testen en misschien tijdelijk even kan omwisselen ?

Verwijderd

Topicstarter
Heb wel de drive vandaag ergens anders getest en die doet het gewoon

Ik heb twee floppy drives liggen en ze worden allebij niet herkend door windows xp

Misschien iets onwaarschijnlijks hoor maar het kan er wellicht iets mee te maken hebben. Ik heb een tijdje terug Vista op mijn andere schijf geinstalleerd. En ik een mooi programmatje die mee boot (GRLDR (vista loader)) Zodat Vista bleef werken na de 30 dagen.
Nu is Vista er al vanaf maar dat progje blijft mee opstarten. En ik heb dus zo ook een dubbele boot. (keuze tussen vista en xp) Kan het zo zijn dat dit progje als in het honderd gooit of heeft dit er niets mee te maken?? Zie trouwens wel als hij mee laadt dat hij de floppy disk wel herkend

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2007 20:37 ]

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Zou bijna gaan denken dat de FDD controller op je moederbord gewoon de geest had gegeven, ware het niet dat je er wel gewoon van kan booten.
Enige verschil dat ik nog zie is de 32 bit omgeving (BartPE en XP) waarin ie het niet doet, en de 16 bit omgeving (DOS) waarin ie het wel doet. Heel vaag dit.

Verwijderd

Topicstarter
Crusader schreef op zondag 13 mei 2007 @ 20:35:
Zou bijna gaan denken dat de FDD controller op je moederbord gewoon de geest had gegeven, ware het niet dat je er wel gewoon van kan booten.
Enige verschil dat ik nog zie is de 32 bit omgeving (BartPE en XP) waarin ie het niet doet, en de 16 bit omgeving (DOS) waarin ie het wel doet. Heel vaag dit.
Maar onder cmd in windows (is toch ook dos) is de drive niet toegankelijk

• THE_FIREFOX
CMD is niet echt dos. Het is min of meer een emulatie daarvan.

Edit: Zelf heb ik geen ervaring met GRLDR (bootloader?). Maar waarom werkte de floppy drive ook niet in bartPE als het aan GRLDR ligt? Als je BartPE start laad hij die bootloader niet.

[ Voor 60% gewijzigd door THE_FIREFOX op 13-05-2007 21:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die start gewoon mee hoor. Na mijn bios scherm start de GRLDR vista bootlader mee op. daarna krijg ik de keuze of ik verder wil gaan met XP of met Vista wat er overigens niet meer op staat

• THE_FIREFOX
Kan je bij je bios een bootmenu oproepen en dan direct van de bartPE CD booten?

• Crusader

Crusader

Arc Nature

THE_FIREFOX schreef op zondag 13 mei 2007 @ 21:39:
Wat wil je daarmee bereiken? Hij heeft al een keer BartPE geboot...
Of je dat automatisch d.m.v. de voorgedefiniëerde bootvolgorde in de BIOS wilt doen of via dat menu, dat lijkt mij niets uit te maken.

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Beetje een long shot maar heb je in apparaatbeheer al gecheckt op irq's. Normaal gesproken zijn shared irq's in windows geen probleem, maar wellicht vind je floppy dit niet zo leuk.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Keesk schreef op zondag 13 mei 2007 @ 21:47:
Beetje een long shot maar heb je in apparaatbeheer al gecheckt op irq's. Normaal gesproken zijn shared irq's in windows geen probleem, maar wellicht vind je floppy dit niet zo leuk.
Op zich een hele goeie. Maar dan zou ik wel verwachten dat zo'n device met een geel uitroepteken zichtbaar is in de device manager. Ding is gewoon onvindbaar :)
Lijkt me ook onwaarschijnlijk dus dat ie ergens tussen de shared IRQ's opduikt, maar goed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit :+

Verwijderd

Topicstarter
THE_FIREFOX schreef op zondag 13 mei 2007 @ 21:39:
Ik had het dus eerder verkeerd bergepen. (sorry voor het ongemak :( :( )Had BartPe gewoon onder windows gedraaid. Heb nu geboot vanaf BartPE en wat denk je... Ik had een A: Schijf. HEb zelfs kunnen zien wat er op een schijfje stond. Dus dat er iets mis is met de kabels of met het apparaat is nu wel uitgesloten.

Dus zou het dan toch aan windows liggen?? Of aan die boot loader??

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Denk dat herinstallatie XP wonderen gaat verrichten :)

• THE_FIREFOX
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 21:59:
[...]

Ik had het dus eerder verkeerd bergepen. (sorry voor het ongemak :( :( )Had BartPe gewoon onder windows gedraaid. Heb nu geboot vanaf BartPE en wat denk je... Ik had een A: Schijf. HEb zelfs kunnen zien wat er op een schijfje stond. Dus dat er iets mis is met de kabels of met het apparaat is nu wel uitgesloten.

Dus zou het dan toch aan windows liggen?? Of aan die boot loader??
Dat is een goeie......ik heb een beetje met google naar problemen topic's met GRLDR, echter kon ik geen dergelijke problemen vinden. Probeer eens systeemherstel en ga naar het eerste punt wat je kunt herstellen

Verwijderd

Topicstarter
ga morgen dit maar eens proberen.... Moet eerst nog even een backup draaien van alles en ga dan maar weer fris beginnen. Ik laat zowieso even weten hoe het af loopt. In ieder geval bedankt voor alle moeite en tijd die jullie voor mij hier in hebben gestoken.

Verwijderd

Nou heb Xp opnieuw geinstalleerd en het heeft gewerkt. Heb mijn A: schijf weer.

MENSEN BEDANKT VOOR AL JULLIE HULP EN GEDULD!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1