Toon posts:

[Tele2/Versatel] Internet via kabel naar vista 64 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een probleempje. Ik zit hier met mijn laptop, en alles werkt prima.
Ik ben verbonden met de 20mbit versatel router waar al tig topics over zijn hier, maar ik kan niet vinden waar ik naar zoek. Het probleem is namelijk dat alsik via een utp kabel verbinding probeer te maken met de router, en dus het netwerk, werkt dit niet. Het gekke is, dat dit alleen zo is met me laptop waar vista ultimate 64bit op staat, met me pc (waar xp op staat) werkt het wel gewoon. Maar het werkt wel gewoon prima op me laptop via wireless.
Als ik tcp4 instelling zet op "Automatisch ip toewijzen", dan krijg ik een raar 169.x.x.x ip, terwijl de ip range van de router gewoon 192.168.1.x is. Ik heb al zelf de ip/gateway/dns proberen in te stellen met goede waardes, en hij herkent dan het netwerk wel enzo, maar geen andere computers, en ik kan niet op internet.

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor? Zit er een probleem in de vista instellingen van mij?

p.s. graag niet reacties van: Jaa waarom wil je dan via kabel als je wireless heb enzenz? Ik waardeer de moeite om te antwoorden, maar dan liever een antwoord op het probleem.

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 16:52:
Als ik tcp4 instelling zet op "Automatisch ip toewijzen", dan krijg ik een raar 169.x.x.x ip, terwijl de ip range van de router gewoon 192.168.1.x is. Ik heb al zelf de ip/gateway/dns proberen in te stellen met goede waardes, en hij herkent dan het netwerk wel enzo, maar geen andere computers, en ik kan niet op internet.
Je krijgt een 169.254.x.x IP wanneer de DHCP server onbereikbaar is. Aangezien je ook met een handmatig ingesteld IP de andere computers niet kan bereiken, zou ik even de netwerkkabel van een andere computer lenen en kijken of het daarmee wel werkt.

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:50
Tele2 heeft een speciale helppagina voor Windows Vista online gezet, die je hier kunt vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Die tele2 site helpt helemaal niets. Wat daar staat is gewoon de standaard procedure die je bij ieder netwerk doet.

Wat degene boven je zegt kan wel heel goed kloppen. Ik kan namelijk niet de dhcp instelling bereiken op het modem. Enig idee hoe dit is op te lossen?

Nogmaals, het stomme is dat het met draadloos wel gewoon werkt..

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat overigens over de Davolink DV-201 modem. Er zijn hier volgensmij aardig wat topics over, maar ik wordt er geen wijs uit. Schijnt namelijk dat admin account gedisabled wordt met nieuwe firmware, waardoor dhcp enzo niet meer in te stellen is. Maar er is om heen te werken als het goed is, maar ik kan het niet vinden in ieder geval. Op google is al helemaal niets te vinden over Davolink DV-201 dhcp instellen. En hier is er ook vrij weinig over.. Hoop dat iemand me kan helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Zr40 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 17:08:
[...]

Je krijgt een 169.254.x.x IP wanneer de DHCP server onbereikbaar is. Aangezien je ook met een handmatig ingesteld IP de andere computers niet kan bereiken, zou ik even de netwerkkabel van een andere computer lenen en kijken of het daarmee wel werkt.
Dit had ik overigens ook al geprobeerd, en werkte ook niet. Ik ben wel dit topic tegen gekomen:
Versatel 20mbit modem hacking

Maar ook dit admin username en password werken niet om bij de dhcp instellingen te komen.

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Download eens een Knoppix CD en kijk of het daar wel mee werkt. Is dat het geval, dan is het een softwareprobleem. Werkt het niet, dan is waarschijnlijk je netwerkcontroller stuk.
Pagina: 1